Gå til innhold

Skal jeg vurdere å selge for kjæreligheten?

Gjest tenkerFORmye

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du må jo sette ungene dine foran kjæresten. Og det innebærer slik situasjonen er nå, at du slutter å dra med deg ungene tilhan hele tiden. Må være fryktelig slitsomt for dem å hele tiden være på besøk i stedet for å kunne senke skuldrene hjemme.

Anonymkode: 3654f...924

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å si det pent. Jeg var veldig glad for at jeg ikke solgte med en gang og heller leide ut. I ditt tilfelle hvor du har hus og han leilighet så ville det være naturlig at han flyttet til deg. Bare sørg for at han har påvirkningskraft på møbler og farger og bruk. Rydd plass til ham.

Anonymkode: 54980...066

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I din situasjon ville jeg ventet med å selge noe som helst. Du sier dere har kjent hverandre "noen måneder". Man kjenner egentlig ingen etter bare noen måneder.

Jeg ville ikke solgt huset mitt. Jeg ville latt forholdet få utvikle seg videre før jeg tok en så stor beslutning som å selge huset.

Gi det tid, så ser du hvilken vei dette går. Ikke selg huset ditt basert på noen måneders bekjentskap med noen.

Anonymkode: 78b40...181

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo sette ungene dine foran kjæresten. Og det innebærer slik situasjonen er nå, at du slutter å dra med deg ungene tilhan hele tiden. Må være fryktelig slitsomt for dem å hele tiden være på besøk i stedet for å kunne senke skuldrene hjemme.

Barna bor hjemme i huset sammen med meg når de er hos meg. Men de er med meg ut til han fra fredag til søndag. Det har vi gjort fordi jeg ønsker å se hvordan han går sammen med barna og hvordan barna går sammen med han. Men og fordi planen er at vi skal flytte inn til han om 1/2 - 1 år for å bo sammen i ett år før vi vurderer å kjøpe noe sammen. Selv synes jeg det er slitsomt da jeg er vant til den friheten en enebolig med hage gir kontra en leilighet med overbygget liten altan (som det ikke blåser på og blir ufattelig varm om sommeren).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har kjent hverandre bare noen måneder, og du drar med barna til han annenhver helg allerede? Og de vil egentlig ikke være der? Høres i alle fall ikke ut som noen holdbar plan å flytte dere alle inn i den leiligheten om kort tid. Du bør først og fremst ta hensyn til barna dine. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tenkerFORmye
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å si det pent. Jeg var veldig glad for at jeg ikke solgte med en gang og heller leide ut. I ditt tilfelle hvor du har hus og han leilighet så ville det være naturlig at han flyttet til deg. Bare sørg for at han har påvirkningskraft på møbler og farger og bruk. Rydd plass til ham.

Anonymkode: 54980...066

Det er jo det jeg selv helst ønsker. Men han vil ikke flytte fra området hvor han har venner og familie (han er veldig sosial. Noe som jeg ikke er.) I tillegg bor jo min voksne datter hjemme sammen med katten sin og skal bo her i ett par år da hun ikke tjener så mye i jobben sin enda (er lærling). Mens kjæresten min er allergisk mot katt og har av den grunn kun besøkt meg to ganger etter vi ble ett par. Han ble da dårlig og måtte ringe seg inn syk dagen etter han hadde vært her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Barna bor hjemme i huset sammen med meg når de er hos meg. Men de er med meg ut til han fra fredag til søndag. Det har vi gjort fordi jeg ønsker å se hvordan han går sammen med barna og hvordan barna går sammen med han. Men og fordi planen er at vi skal flytte inn til han om 1/2 - 1 år for å bo sammen i ett år før vi vurderer å kjøpe noe sammen. Selv synes jeg det er slitsomt da jeg er vant til den friheten en enebolig med hage gir kontra en leilighet med overbygget liten altan (som det ikke blåser på og blir ufattelig varm om sommeren).

Stakkars unger.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
16 minutter siden, Glitnir skrev:

Dere har kjent hverandre bare noen måneder, og du drar med barna til han annenhver helg allerede? Og de vil egentlig ikke være der? Høres i alle fall ikke ut som noen holdbar plan å flytte dere alle inn i den leiligheten om kort tid. Du bør først og fremst ta hensyn til barna dine. 

Vi skal begynne med den ordningen fra August av for å prøve. Nå er det litt sporadisk. Jeg vil selvfølgelig se det ann på barna om de kjeder seg og vil hjem. Vil de hjem, så drar vi hjem. Men det er ordningen vi ha bestemt oss for å prøve ut. Men jeg trenger råd og hjelp om den langsiktige planen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere har vært sammen noen måneder, og du vil bare dra med deg barna og flytte til han. Skjerp deg, din egoistiske kvinne. Hva med å sette barna først. Og roe litt ned.

Jeg er selv enslig mor, og jeg flytter ikke barna mine for en mann sin skyld, da må han eventuelt vente til de er voksne. Og jeg flytter ikke raskt inn sammen med en mann, jeg venter i flere år. Og barna skal bli hørt, og tatt hensyn til.

Anonymkode: 331e5...cdf

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars unger.

Jeg setter alltid barna mine først. Så den kommentaren var unødvendig. Min eldste blir boende i huset, mens de to andre blir med meg ut til han i helgene for å prøve oss frem. Om barna ikke trives, vil jeg ikke ta med meg barna ut der. Jeg har gått ut av forhold flere ganger fordi jeg setter barna først. Nå er det snakk om å finne en langsiktig plan som fungerer for alle.. Det å bo i hans leilighet er uansett kun midlertidig for 1 år før vi evt kjøper hus sammen. Men jeg sliter med det planen vi har lagt opp, fordi jeg er usikker på om jeg og barna vil trives med det. Jeg kan som fornuften min sier, ta det som det kommer. Men jeg liker å ha en langsiktig plan som er holdbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Vi skal begynne med den ordningen fra August av for å prøve. Nå er det litt sporadisk. Jeg vil selvfølgelig se det ann på barna om de kjeder seg og vil hjem. Vil de hjem, så drar vi hjem. Men det er ordningen vi ha bestemt oss for å prøve ut. Men jeg trenger råd og hjelp om den langsiktige planen...

Jeg ville valgt særbo, i hvertfall de første årene i forholdet.

Anonymkode: 5780f...867

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke selg det huset ditt som betyr så mye for deg og barna.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tenkerFORmye
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har vært sammen noen måneder, og du vil bare dra med deg barna og flytte til han. Skjerp deg, din egoistiske kvinne. Hva med å sette barna først. Og roe litt ned.

Jeg er selv enslig mor, og jeg flytter ikke barna mine for en mann sin skyld, da må han eventuelt vente til de er voksne. Og jeg flytter ikke raskt inn sammen med en mann, jeg venter i flere år. Og barna skal bli hørt, og tatt hensyn til.

Anonymkode: 331e5...cdf

Utrolig hvor ufine noen av dere er....

Dette er snakk om langsiktig plan. Men ja, vi vurderer at jeg skal prøve å bo hos han sammen med barna om ca 1 år (leie ut mitt hus). Men før jeg gjør det, må jeg jo vite at barna og han går godt overens. Han kommer jo ikke til oss på grunn av katten som han er allergisk mot. Barna blir hørt og tatt hensyn til. Den eldste begynner på skole nå til høsten, så han kan fint gi beskjed om han ikke trives.

Lagde ikke denne tråden for å få drit og måtte forsvare meg selv. Men fordi jeg trenger råd om den langsiktige planen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke at du vurderer det en gang. Dere har kjent hverandre noen måneder, og han pusher allerede for å ta styring over livet ditt, og dra deg ut av et hus du har hatt "hele livet" og ut av familietunet ditt. Menn som er så intense i starten har ofte issues du ikke har oppdaget enda, eller mister interessen raskt. Jeg forstår heller ikke hastverket, dere har begge barn fra før, og bør prioritere dem, og det bør ikke være noe problem å være særbo i noen år, til barna er mer selvstendige, og slipper å tilbringe så mye av mammatiden sin i en leilighet hvor de ikke trives. 

Og å la ny partner flytte inn hos seg blir hva man gjør det til. Jeg flyttet min kjæreste inn i leiligheten jeg hadde sammen med eksen, og har gitt han ganske frie tøyler på alt av innredning. Både fordi jeg ikke har så sterke meninger, og fordi det er viktig for meg at han får føle et visst eierskap her. Han har bodd her i et år nå, og synes det fungerer fint.

Anonymkode: c086b...b5a

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, tenkerFORmye skrev:

Utrolig hvor ufine noen av dere er....

Dette er snakk om langsiktig plan. Men ja, vi vurderer at jeg skal prøve å bo hos han sammen med barna om ca 1 år (leie ut mitt hus). Men før jeg gjør det, må jeg jo vite at barna og han går godt overens. Han kommer jo ikke til oss på grunn av katten som han er allergisk mot. Barna blir hørt og tatt hensyn til. Den eldste begynner på skole nå til høsten, så han kan fint gi beskjed om han ikke trives.

Lagde ikke denne tråden for å få drit og måtte forsvare meg selv. Men fordi jeg trenger råd om den langsiktige planen

Hva skjer med katten om dere skal flytte sammen? :(

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må barna bytte skole om dere flytter? Hva om det ikke fungerer? Må de bytte skole igjen da? 

Han har ingen barn og er derfor den som må flytte på seg...mener jeg. 

Jeg ville ikke ha solgt huset mitt. Jeg ville ikke flyttet på barna mine om jeg ikke var helt nødt. Da ville jeg heller valgt å være sørboer fram til barna ble store.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva skjer med katten om dere skal flytte sammen? :(

Er min datter sin katt. Hun har flyttet hjem igjen da hun skal jobbe som lærling. Derfor er det katt hjemme hos oss nå. Hun tar den med seg når hun flytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
Akkurat nå, Mounira76 skrev:

Må barna bytte skole om dere flytter? Hva om det ikke fungerer? Må de bytte skole igjen da? 

Han har ingen barn og er derfor den som må flytte på seg...mener jeg. 

Jeg ville ikke ha solgt huset mitt. Jeg ville ikke flyttet på barna mine om jeg ikke var helt nødt. Da ville jeg heller valgt å være sørboer fram til barna ble store.

Har snakket mye med barnefaren og blitt enige om at den eldste som skal begynne på skole nå til høsten skal begynne på skole her jeg bor og ikke der faren eller kjæresten min bor. Derfor skal vi bo hjemme i ukedagene. Jeg har ingen ønske om at barnet skal bytte skole. Så da blir det evt å pendle om vi flytter (tar ca 30 - 40 min å kjøre en vei fra kjæresten til skolen og 5 min fra skolen fra meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke at du vurderer det en gang. Dere har kjent hverandre noen måneder, og han pusher allerede for å ta styring over livet ditt, og dra deg ut av et hus du har hatt "hele livet" og ut av familietunet ditt. Menn som er så intense i starten har ofte issues du ikke har oppdaget enda, eller mister interessen raskt. Jeg forstår heller ikke hastverket, dere har begge barn fra før, og bør prioritere dem, og det bør ikke være noe problem å være særbo i noen år, til barna er mer selvstendige, og slipper å tilbringe så mye av mammatiden sin i en leilighet hvor de ikke trives. 

Og å la ny partner flytte inn hos seg blir hva man gjør det til. Jeg flyttet min kjæreste inn i leiligheten jeg hadde sammen med eksen, og har gitt han ganske frie tøyler på alt av innredning. Både fordi jeg ikke har så sterke meninger, og fordi det er viktig for meg at han får føle et visst eierskap her. Han har bodd her i et år nå, og synes det fungerer fint.

Anonymkode: c086b...b5a

Jeg kan jo se det litt ann og så etter hvert prøve å venne han til tanken på å flytte inn til meg. Men jeg vet at han ikke liker den tanken og vil bo der han har hobbyer og venner som betyr så mye for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...