AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #1 Skrevet 23. juli 2017 Jeg jobber fullt og begynner å studere nå. Jobber i restaurantbransjen og lurer på om jeg har krav på at de forsøker å tilrettelegge for meg slik at jeg kan jobbe deltid? Anonymkode: 41aeb...7af
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #2 Skrevet 23. juli 2017 Du velger å studere, derfor har du ikke krav på noe fra arbeidsgiver. Du kan selvfølgelig spørre pent. De kan ikke lage skift eller flytte andres vakter slik at det passer deg når du av fri vilje studerer hadde du vært sykemeldt derrimot Anonymkode: 96097...93a 1
Rosalie Skrevet 23. juli 2017 #3 Skrevet 23. juli 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber fullt og begynner å studere nå. Jobber i restaurantbransjen og lurer på om jeg har krav på at de forsøker å tilrettelegge for meg slik at jeg kan jobbe deltid? Anonymkode: 41aeb...7af Naturligvis ikke. Du må søke om å få gå ned i stilling, men det har du ikke krav på. Så dersom de avslår det, må du si opp, og jobbe fulltid ut oppsigelsestiden.
Jumbis Skrevet 23. juli 2017 #4 Skrevet 23. juli 2017 Eventuelt søke permisjon uten lønn i oppsigelsestiden
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #5 Skrevet 23. juli 2017 Nei, det har du selvsagt ikke krav på. Anonymkode: 7d40f...fd0
Siri_H Skrevet 23. juli 2017 #7 Skrevet 23. juli 2017 1 time siden, Felidays skrev: Utdanningspermisjon, finns det ikke lenger? Men det må jo avtales med jobben først? Man kan ikke bare søke studier og kreve det uten at det er godkjent. Mange arbeidsplasser setter vel også krav om at studiet må være relevant og gunstig for arbeidsplassen. Når Ts jobber som servitør er det nok ikke tilfellet her. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå