Gå til innhold

kan de trekke meg 50% i januar siden jeg ikke har levert

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har lønningsdag imorgen den 10. men har ikke fått levert det nye skattekortet innen de sendte inn lønnen. kan de ikke da bare benytte seg av det gamle bare denne ene mnd? de hevder at de må trekke meg 50% fordi de ikke har mottatt kortet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Litjmæ
Skrevet

Jeg innbiller meg at regelen er at de skal trekke 50% når det ikke er levert skattekort...

Gjest Gjesta
Skrevet

De har anledning til å trekke etter det gamle skattekortet i januar.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Noen trekker etter det gamle, og andre trekker bare etter det nye. Trekker de deg 50% i januar, så får du utbetalt resterende i neste mnd. Det hendte meg i fjor.

Gjest Anonymous
Skrevet

det er jo mange meninger om dette da... men når lønnen blir sendt inn den 1. i mnd kan de ikke forvente at skattekortet skal være levert innen den tid, når det kommer i posten rundt den tid.. skal jeg da måtte lide for det?

Skrevet

Hvis det er slik at man trekke etter forrige års skattekort i januar - da er jo ikke dette noe problem!

Gjest Anonymous
Skrevet

Man kan trekke etter forrige års skattekort i januar, men dette fungerer ikke like greit for alle arbeidsgivere. Hos oss fikk vi f. eks skatteopplysningene for 2005 overført direkte fra skatteetaten, men det er likevel noen få der dette ikke skjer som da vil få 50% skattetrekk, men med mange ansatte kan det være vanskelig å kontrollere. Det er derfor heller ingen automatikk i at man får tilbakebetalt neste mnd dersom man er trukket 50%, men vi gjør det dersom folk ber om det.

Skrevet

Jeg mener det er vanlig praksis å bruke fjorårets skattekort på januarlønna - hvis man ikke har levert det nye. Det er faktisk endel som ikke har mottatt sitt nye skattekort hvis lønna kjøres tidlig i mnd.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er vanlig praksis at arbeidsgiver bruker det gamle skattekortet ditt også i januar. Det er til februar-lønnen din at du må ha levert det nye skattekortet.

Snart skjer nok alt dette elektronisk også.

Skrevet

Ja det kan de gjøre.Det skjedde meg i fjor.

Skrevet

På min arbeidsplass så trekker de kun 50% på de som ikke er fast ansatt, hvis de ikke har levert inn skattekortet.Men på de faste blir forrige års skattekort benyttet.Men om de ikek har levert inn før februar, så trekkes det 50% da

Skrevet

Jeg ble engang forsen med skattekortet i januer, og resultatet ble 50% skatt. Leverer alrdi forsent igjen i hvert fall.....

Gjest Anonymous
Skrevet
jeg har lønningsdag imorgen den 10. men har ikke fått levert det nye skattekortet innen de sendte inn lønnen. kan de ikke da bare benytte seg av det gamle bare denne ene mnd? de hevder at de må trekke meg 50% fordi de ikke har mottatt kortet.

Ikke i januar lønnen.

Men i februar lønnen da har de krav på å trekke 50%

Gjest Anonymous
Skrevet
det er jo mange meninger om dette da... men når lønnen blir sendt inn den 1. i mnd kan de ikke forvente at skattekortet skal være levert innen den tid' date=' når det kommer i posten rundt den tid.. skal jeg da måtte lide for det?[/quote']

Skattekortet kommer vel til de fleste en god stund før jul. Og at du "må lide" er vel å overdrive litt, du får det jo tilbake senere så det er jo ikke sånn at du taper noe på det.

Gjest happyending
Skrevet

Det er vel forskjellig fra bedrift til bedrift.. Alle stedene jeg har jobba har vi blitt trukket 50% hvis vi ikke har levert skattekort i tide.. Man må nok bare godta det hvis arbeidsplassen har det som praksis dessverre..

Skrevet

Jeg har heller ikke levert skattekort. Om de trekker

50 % så får jeg heller se på det som sparing. Jeg får det jo igjen, om det blir innbetalt for mye...

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Jeg har glemt å levere skattekortet,og ringte lønnsavd, i dag da jeg var redd for å bli trekt 50% skatt. De trekker ikke 50%,men de går ut fra skattekortet fra i fjor.

Men dette er vel forskjellig fra plass til plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...