Gå til innhold

Hvor mye er vanlig å gi i pengegave i bryllup nå for tiden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer skal i bryllup til et vennepar i sommer og skal gi en pengegave, men hvor mye bør vi gi? Vil gjerne høre hva andre pleier/har pleid å gi. Vi er invitert til middag, kaffe og fest og bryllupet finner sted i byen vi bor i så vi har ikke reise- eller overnattingsutgifter.

Anonymkode: 95a38...45c

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Søsken 1000-3000 kr

God vennine 500-1000 kr

Bekjent 300-500 kr

Endret av Wonders
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi gir 1000 kroner til venn av samboer som gifter seg nå i sommer. I tillegg kommer reiseutgifter på 3k og hotell på 1500. Sambo var også med i utdrikningslaget med tilhørende reiseutgifter. 3k der også. Bryllup er dyrt..

Anonymkode: 0bcf6...112

• Liker 3
Gjest 1anonym2
Skrevet

Av nære venner fikk vi mellom 500 og 1500, og jeg vet de leste voldsomt rundt på nettet for å finne ut hva som er normalt. For vår del kunne vi ikke brydd oss mindre om hvor mye de ga, vi ble vare glade for at de kom i bryllupet! Gi etter evne, vil jeg si 😊 

AnonymBruker
Skrevet

Vi pleier å gi 1000,- :)

Anonymkode: 5edda...9cc

Skrevet

Dere er to, da kan dere i det minste gi 1500kr.

Skrevet

Vi har gitt 2000 kr

Skrevet

Er vel vanlig å gi minst 500 per person når man er invitert i hele selskapet :) kanskje 1000 per hode når det er snakk om søsken eller veldig nær familie.

Å gi 500 fra to mennesker i et bryllup er nesten litt kjipt (250 hver er jo det man gir i bursdagsgave på en vanlig dag). Om man har dårlig råd ville jeg da heller ha gitt en gave til prisen som passet meg:) 

Skrevet

For noen summer som blir nevnt 3000kr til søsken?? Det er hinsides! Vi gir bryllupsgave til min bror for 800kr. Vi har ikke økonomi til å avse 3000 i gave! Ikke fikk vi så mye av mine søsken når vi giftet oss heller. Jeg heller for å gi etter evne, rett og slett.

• Liker 2
Skrevet

Jeg leste et sted at kutymen er å gi 5x det du vanligvis gir i gave til den personen

AnonymBruker
Skrevet

Gi etter evne vil jeg si. Har man dårlig råd kan man jo kanskje spleise på gave sammen med noen andre :) 

Anonymkode: be2fc...2ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...