AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #1 Del Skrevet 23. juli 2017 Jeg har fått en helt nydelig diamantring av kjæresten min (forlovelsesring), og ettersom den er relativt dyr, verdi ca 32 000,- så lurer jeg på om jeg bør/må ha en egen forsikring. Tenker på i tilfelle jeg mister den eller den blir stjålet. Har allerede livstidsgaranti på diamantene og careplan på alt vedlikehold etc. Eller dekkes jeg av reiseforsikring og innboforsikring? Noen som har erfaring med dette? Anonymkode: 84497...365 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #2 Del Skrevet 23. juli 2017 Trur det er unødvendig og ha en Forsikring på ring for den prisen. Du vil etterhvert ha betalt for ringen selv om du gjør det, så synd det er unødvendig. Utenom du mister smykker hele tiden. Anonymkode: 70e37...622 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 23. juli 2017 #3 Del Skrevet 23. juli 2017 (endret) Både reise- og innboforsikringen har begrensninger på hva slags type skade som dekkes og hvor dekningen gjelder. Reiseforsikringen vil f.eks. kunne dekke tapet av ringen dersom den blir stjålet mens den ikke er dekket hvis du mister den og innboforsikringen gjelder som hovedregel kun innenfor husets fire vegger. Hvis du ønsker at ringen skal være ordentlig forsikret bør du med andre ord tegne en egen verdisakforsikring på den. En slik forsikring dekker så godt som alle typer skader og gjelder overalt. Hvis du ønsker en slik forsikring tar du ganske enkelt kontakt med forsikringsselskapet hvor du/dere har innbo-, bilforsikring etc. og de vanlige kravene er at du er såkalt totalkunde (Har samlet flere forsikringer i det samme selskapet) og at du har dokumentasjon i form av kvittering eller takst. Nå koster ikke en slik verdisakforsikring mange kronene i året, men økonomisk vil det neppe lønne seg å ha den forsikret. På den annen side lønner forsikringer seg som regel ikke og du får ny ring dersom du for eksempel glemmer ringen på vasken på et hotellrom. Det blir med andre ord en vurderingssak. Endret 23. juli 2017 av Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #4 Del Skrevet 23. juli 2017 Ikke vits til den prisen. Anonymkode: d17a9...172 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå