Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Er det mulig å kunne gå ned 9 kg på litt over to måneder? Tillsammens så har jeg gått ned 22 kg.

Jeg har disse siste 9 kg jeg vil ha bort før ferien min starter om litt over 2 måneder

Trener regelmessig og spiser sunt. Har en dag i uken hvor jeg koser meg litt ekstra, men utover det så har jeg en fin balanse i kostholdet.

Jeg vet at vekttap kommer mye ann på kosthold.  De 22 kiloene har tatt meg 9 måneder å gå ned. Da jeg veide mitt tyngste så gikk jeg ned 1 kilo i uken nesten, men nå tar det litt lenger tid. Jeg har en normal BMI på 24 men den grenser nesten over til overvekt.

Målet mitt er å nå 65 kilo.  

Håper på råd og tips.

Takk på forhånd!

Anonymkode: f94f0...aa5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vekttap kommer aller mest an på hvor mye overflødig fett du har. Ni kilo på ni(?) uker når målet er en BMI på 21, er fullstendig urealistisk. Den farten du gikk ned mens du var på ditt tyngste, var bra og viktig da, men den kan du ikke oppnå nå. Og det er like greit, for vekttap er ikke viktig på samme måte nå, så du kan (og må) tillate deg å ta det saktere. Hvis du aksepterer dette, og er tålmodig, vil du kunne ha målvekt neste sommer, og hvert eneste år deretter. Sjansen for dette er minimal hvis du prøver å forsere prosessen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet (endret)
4 timer siden, Pringle skrev:

Vekttap kommer aller mest an på hvor mye overflødig fett du har. Ni kilo på ni(?) uker når målet er en BMI på 21, er fullstendig urealistisk. Den farten du gikk ned mens du var på ditt tyngste, var bra og viktig da, men den kan du ikke oppnå nå. Og det er like greit, for vekttap er ikke viktig på samme måte nå, så du kan (og må) tillate deg å ta det saktere. Hvis du aksepterer dette, og er tålmodig, vil du kunne ha målvekt neste sommer, og hvert eneste år deretter. Sjansen for dette er minimal hvis du prøver å forsere prosessen.

Ifølge vektklubben.no så kan jeg nå målet mitt i august. Så ble veldig usikker her.

Jeg har endret innlegget i henhold til reglene om høyde og vekt. Les festet innlegg.

sofie777, mod

Endret av sofie777
AnonymBruker
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ifølge vektklubben.no så kan jeg nå målet mitt i august. Så ble veldig usikker her.

Mente september, ikke august

Endret av sofie777
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ifølge vektklubben.no så kan jeg nå målet mitt i august september. Så ble veldig usikker her.

Det er basert på et visst kaloriunderskudd, men det kaloriunderskuddet kan du ikke oppnå med din nåværende vekt.

Endret av sofie777
AnonymBruker
Skrevet

Ok takk for motivasjonen da

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok takk for motivasjonen da

Det kommer til å gå kjempefint. Du skal ikke vente med å leve til du når målvekta. Jeg skjønner at de "siste" kiloene er like irriterende som de "første", men se det i perspektiv. Du har gjort en fantastisk jobb med de 22, minn deg selv på det hver dag!

• Liker 5
Gjest Boxee
Skrevet

Anbefaler deg virkelig til å ikke gå ned til 65 kg. Jeg er akkurat like høy som deg og har vært like mange kg som deg tidligere. Jeg var veldig tynn da, og det å ha gått under 70kg hadde virkelig ikke sett bra ut. Selv om man kanskje ikke ser vektnedgangen så godt selv og føler at man ikke er fornøyd, vises det veldig godt for andre. Du kommer til å se det selv etterhvert også.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Boxee skrev:

Anbefaler deg virkelig til å ikke gå ned til 65 kg. Jeg er akkurat like høy som deg og har vært like mange kg som deg tidligere. Jeg var veldig tynn da, og det å ha gått under 70kg hadde virkelig ikke sett bra ut. Selv om man kanskje ikke ser vektnedgangen så godt selv og føler at man ikke er fornøyd, vises det veldig godt for andre. Du kommer til å se det selv etterhvert også.

Jeg forstår det. Det er kanskje urealistisk men er ikke helt fornøyd med vekten nå. Merker også at det var mye lettere å gå ned i vekt da jeg var på det tyngste, nesten 100 kg (!!)

Jeg skal fortsette å trene og prøve å oppnå bedre resultater med det jeg er misfornøyd med. få strammere mage og lår.

Andre ser jo at jeg har gått ned, men jeg ser meg selv som den samme. Desuten er det en så herlig følelse å gå ned i vekt og ha mål.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår det. Det er kanskje urealistisk men er ikke helt fornøyd med vekten nå. Merker også at det var mye lettere å gå ned i vekt da jeg var på det tyngste, nesten 100 kg (!!)

Jeg skal fortsette å trene og prøve å oppnå bedre resultater med det jeg er misfornøyd med. få strammere mage og lår.

Andre ser jo at jeg har gått ned, men jeg ser meg selv som den samme. Desuten er det en så herlig følelse å gå ned i vekt og ha mål.

Alle situasjoner har sine egne utfordringer. Det er både lettere og vanskeligere å gå ned i vekt når man har mye å ta av. Det er ikke så mye som skal til, men vanene man har opparbeidet seg, må endres mer radikalt, enn når man bare har noen få "kosekilo". 

Det er bra å være stolt og fornøyd med det man har jobbet hardt for å oppnå - men pass på at du ikke blir "hekta" på vektnedgang. Du vil ha den samme "grunnformen" uansett vekt. Målet om å bli "strammere" er litt urovekkende - det er et vagt mål som man kan fortsette å jobbe mot i det uendelige uten å bli fornøyd. 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men nå som du ikke lenger er overvektig, så kan jo ikke det fortsette til evig tid, så da bør du finne deg andre mål du kan nå. Enten det er å løfte en spesiell tyngre eller løpe en viss distanse eller hva du nå enn måtte føle for. Du kan jo ikke fortsette å gå ned i vekt til evig tid. Dessuten vil jeg tro at du vil bli mer fornøyd med en sunn og sterk kropp, enn du vil bli med en skrapet kropp med ekstrem lav fettprosent. De fleste ser generelt bedre ut med muskler :) 

Anonymkode: 812c4...8f3

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...