Gå til innhold

Bordplassering av forlovere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har tenkt å ha hesteskoformasjon på bordet under middagen, hvor plasserer dere forloverne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi skal ha E formet bord og da skal de sitte i midten av Eèn.'Men nå var det jo hestesko du spurte om, jeg vet jeg har lest det et eller annet sted, skal undersøke jeg :-)

hvis du ser på denne siden så kanskje du finner det ut.....

Gjest Anonymous
Skrevet

:-) :-) :-)

Vi skal ha hesteskoformasjon. Pappa er død, så derfor velger vi å sette min samboers forlover sammen med mamma og min forlover.

Skrevet

Der dere vil!

Så nærme brudeparet som mulig vil være høflig.

Skal de sitte med sine respektive partnere (om de har), kan de settes først på hver sin side av hesteskoen. Hans forlover på hans side, hennes forlover på hennes side.

Skal forloverene ha hverandre tilbords kan dere sette dem på den siden som passer best for dere.

Skrevet

Vi hadde E-form, og plasserte toastmaster øverst på den ene siden og forlovere øverst på den andre. Slik ble det "balanse" i talene, og ingen sto med ryggen til noen når de holdt tale. Og jeg hadde øyekontakt med forloveren.

Skrevet

Vi har ikke bordplasseringen helt klar enda, men forloverne vil nok sitte ganske høyt på en av "armene" (nært oss). Et annet spørsmål er jo om forloverne skal ha hverandre til bords?

Skrevet
Et annet spørsmål er jo om forloverne skal ha hverandre til bords?

De skal vel ikke ha det dersom deres respektive partnere er invitert også? Men dersom de er "single", har de hverandre til bords.

Men siden vi er inne på temaet... Jeg skal ha 2 forlovere, men min kjære skal "bare" ha 1. Alle 3 har partnere med i bryllupet. Hvordan burde jeg plassere dem i forhold til hverandre og oss? Noen som har gode forslag? Vi vet enda ikke hvordan bordplasseringen blir, men tipper det blir E formasjon...

Skrevet

Jeg var i et bryllup hvor bruden hadde to forlovere og brudgommen en. Der satt de 3 forloverne sammen (to er gift/sambo og en singel).

Våre forlovere er samboere med hverandre, så de skal få sitte sammen :-)

Skrevet

De skal vel ikke ha det dersom deres respektive partnere er invitert også? Men dersom de er "single", har de hverandre til bords.

Men siden vi er inne på temaet... Jeg skal ha 2 forlovere, men min kjære skal "bare" ha 1. Alle 3 har partnere med i bryllupet. Hvordan burde jeg plassere dem i forhold til hverandre og oss? Noen som har gode forslag? Vi vet enda ikke hvordan bordplasseringen blir, men tipper det blir E formasjon...

Da er du inne på debatten om par skal sitte sammen, og det er langt fra en selvfølge. Tisligere var det jo slik at gifte par ikke hadde hverandre til bords, men forlovede hadde. Nå er det vanlig å være samboere (er det da "gift" eller "forlovet"?) og det ville være rart å forskjellsbehandle par i disse dager.

Vi valgte å splitte alle par (untatt brudeparet!! :wink: ) og var nøye med hvordan vil plasserte folk sammen. Slik fikk alle det hyggelig rundt bordet og skravla gikk på de fleste.

Har opplevt i kun et bryllup at par satt sammen, og det var det kjedligste. Man har masse tid til å sitte med partneren etter middagen, og det er hyggelig å bli kjent med andre gjester under middagen. Dessuten så satt parene mer henvendt til hverandre enn å snu seg mot ukjente på den andre siden. Kanskje var vi uheldige med alle rundt? Mulig det, men i andre bryllup der vi har blitt splittet opp så har vi snakket med mange hyggelige mennesker og det ble mer konversasjon over bordene.

Det er da svært vanlig at forloverne har hverandre til bords, og deres respektive kan jo da settes sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...