AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #1 Del Skrevet 22. juli 2017 Helt ærlig, har du noen gang snyltet på noen!? Levd på noen, fått noe du ikke skulle få, gjemt unna penger, lyve om råd for å få fra andre?! Anonymkode: a5f40...c35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 23. juli 2017 #2 Del Skrevet 23. juli 2017 Jeg flyttet inn til min far da jeg var 28, fordi jeg kom tilbake til Norge etter å ha bodd i Sverige en periode. Jeg kom tilbake på en lørdag, og fikk jobb mandagen etter. Meningen var at jeg skulle bare bo hos faren min i et par mnd, til jeg fant noe eget å leie. Men disse forsøkene med å finne noe eget, døde fort ut. Det var morsommere å leve livet og more seg med utenlandsturer og slikt. Faren min krevde ikke fem øre i husleie eller noe, så alle pengene jeg tjente, gikk rett i egen lomme, så jeg hadde ingen utgifter med å bo. Bare mat. Tiden gikk, og jeg bodde der i hele to år, uten å betale noe for meg. Jeg TILBØD meg å betale husleien da, men han takket nei. I ettertid følte jeg meg likevel som en snylter. To år! Jeg flyttet ut fra min far da jeg møtte mannen jeg senere giftet meg med, og flyttet inn til han i en annen by. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #3 Del Skrevet 23. juli 2017 De fleste gjør det ("snylter" på andre) de første 16-18-20 årene av sine liv. Anonymkode: 83227...4a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #4 Del Skrevet 23. juli 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste gjør det ("snylter" på andre) de første 16-18-20 årene av sine liv. Anonymkode: 83227...4a4 Men det er ikke å snylte, man ber ikke om å bli født. Det er foreldrene sitt egoistiske valg, å få deg. Og de er da og økonomisk ansvarlig for deg, til du er ferdig på videregående. Anonymkode: b3bcb...83b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #5 Del Skrevet 23. juli 2017 2 timer siden, Million skrev: Jeg flyttet inn til min far da jeg var 28, fordi jeg kom tilbake til Norge etter å ha bodd i Sverige en periode. Jeg kom tilbake på en lørdag, og fikk jobb mandagen etter. Meningen var at jeg skulle bare bo hos faren min i et par mnd, til jeg fant noe eget å leie. Men disse forsøkene med å finne noe eget, døde fort ut. Det var morsommere å leve livet og more seg med utenlandsturer og slikt. Faren min krevde ikke fem øre i husleie eller noe, så alle pengene jeg tjente, gikk rett i egen lomme, så jeg hadde ingen utgifter med å bo. Bare mat. Tiden gikk, og jeg bodde der i hele to år, uten å betale noe for meg. Jeg TILBØD meg å betale husleien da, men han takket nei. I ettertid følte jeg meg likevel som en snylter. To år! Jeg flyttet ut fra min far da jeg møtte mannen jeg senere giftet meg med, og flyttet inn til han i en annen by. Og nå gjør du det samme, bare med din mann Anonymkode: 96bc3...b76 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 23. juli 2017 #6 Del Skrevet 23. juli 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og nå gjør du det samme, bare med din mann Anonymkode: 96bc3...b76 Hæ? Hvor får du det fra? Nei, det kan jeg garantere deg at jeg ikke gjorde, mens vi var gifte! I vårt hushold var det jeg som betalte regningene. Hans oppfatning av regninger, var å stappe dem uåpnet ned i en skuff og la de ligge der. Purringer og inkassovarsler gikk samme vei. Han hadde det ene maksede kredittkortet etter det andre, forbrukslån og alt, vinduskonvoluttene med hans navn på fylte postkassa hver uke. Jeg fikk nok av dette etter noen antall år med å være den eneste økonomisk ansvarlige i huset. Så nei, jeg snyltet ikke på noen som gift! Nå har jeg kjøpt meg min egen leilighet, og bor i den selv. Endret 23. juli 2017 av Million 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #7 Del Skrevet 23. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: De fleste gjør det ("snylter" på andre) de første 16-18-20 årene av sine liv. Anonymkode: 83227...4a4 Eh, nei. Jeg tror ikke du vet hva snylting er. Dette kalles forsørging, og foreldre har forsørgelsesplikt ut videregående opplæring. Å få barn er et valg man selv tar, og dette kommer som regel av at man føler at å få barn er et gode. Foreldrene får altså noe positivt ut av å ha barn selv om de må forsørge dem, og det har overhodet ikke noe med snylting å gjøre. Anonymkode: a675f...343 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #8 Del Skrevet 23. juli 2017 Tja. I min familie er det vanlig at de eldre i slekta gir endel penger til de yngre (litt rar familietradisjon har jeg forstått). Er mange som har mye penger og liker å gi, men de vil jo gjerne høre at man har litt dårlig råd og spinker og sparer, så de er trygge på at pengene deres kommer til nytte og blir satt pris på. Har aldri sett på det som snylting, er liksom bare sånn vi gjør for å støtte hverandre. Anonymkode: 0317a...162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #9 Del Skrevet 23. juli 2017 4 timer siden, Million skrev: Hæ? Hvor får du det fra? Nei, det kan jeg garantere deg at jeg ikke gjorde, mens vi var gifte! I vårt hushold var det jeg som betalte regningene. Hans oppfatning av regninger, var å stappe dem uåpnet ned i en skuff og la de ligge der. Purringer og inkassovarsler gikk samme vei. Han hadde det ene maksede kredittkortet etter det andre, forbrukslån og alt, vinduskonvoluttene med hans navn på fylte postkassa hver uke. Jeg fikk nok av dette etter noen antall år med å være den eneste økonomisk ansvarlige i huset. Så nei, jeg snyltet ikke på noen som gift! Nå har jeg kjøpt meg min egen leilighet, og bor i den selv. Ble han lei av at du snyltet? Anonymkode: 63e75...0cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #10 Del Skrevet 23. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble han lei av at du snyltet? Anonymkode: 63e75...0cc Anonymkode: 4cbf9...297 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 24. juli 2017 #11 Del Skrevet 24. juli 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ble han lei av at du snyltet? Anonymkode: 63e75...0cc Leser du innleggene du svarer på overhodet? Nei, jeg tror ikke det. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #12 Del Skrevet 24. juli 2017 Jeg har begynt å legge vekk kontanter... Grunnen er en eventuell skilsmisse, og da vil jeg ha litt bakhånd til en ny start. Sikkert sært, særlig mtp at vi så absolutt ikke er i nærheten av skilsmisse en gang. Men jeg liker tanken på å ha penger som bare er MINE Anonymkode: c53ec...0e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ragnar89 Skrevet 24. juli 2017 #13 Del Skrevet 24. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har begynt å legge vekk kontanter... Grunnen er en eventuell skilsmisse, og da vil jeg ha litt bakhånd til en ny start. Sikkert sært, særlig mtp at vi så absolutt ikke er i nærheten av skilsmisse en gang. Men jeg liker tanken på å ha penger som bare er MINE Anonymkode: c53ec...0e1 Er det ikke endre å opprette en sparekonto da uten at han vet det? Kontanter i dagens samfunn er jo suspekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #14 Del Skrevet 24. juli 2017 1 time siden, Ragnar89 skrev: Er det ikke endre å opprette en sparekonto da uten at han vet det? Kontanter i dagens samfunn er jo suspekt Nei, for da vil det inngå i felles formue Det er ikke snakk om mye penger, noen få tusen bare. Men nok til å gi litt økonomisk frihet for en kort periode Anonymkode: c53ec...0e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maia_02 Skrevet 24. juli 2017 #15 Del Skrevet 24. juli 2017 Jeg snylter på mine foreldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå