Gå til innhold

Innramming, hvilken type glass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ramme inn to litografier.  Det er litt størrelse på de, så jeg er innstilt på at passepartout og rammer vil koste litt.

Skal jeg følge anbefalingen til de i butikken velger jeg en ramme i litt mer eksklusiv utførelse enn jeg hadde sett for meg. Dette fordi det i følge dem vil passe best til litografiene. Jeg ble også anbefalt å velge kunstglass fremfor vanlig glass. Disse tingene fordyrer rammene veldig. Slik prisen er nå blir pris pr innramming like høy som det jeg betalte for selve litografiene pr stykk. 

Er det noen som har erfaring med kunstglass og kan si om der er verdt prisen? 

Evt noen som har fått rammet inn bilder som kan fortelle meg litt om erfaringer? 

Størrelsen pr litografi er ca 60x75. Jeg betalte 4000 pr stykk. Innramming kommer på 3900 pr stykk om jeg føler rammemakers anbefaling. Dyrt blir det uansett,  om jeg velger en billigere ramme og vanlig glass blir prisen 2700 pr ramme. Ca 1200 i differanse altså. Garantert en sum som er glemt om et år, men likevel.... Syntes prisen jeg har fått er svært høy og det skurrer litt at rammene er like dyre som trykkene. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik er det å kjøpe dyre ting som man egentlig ikke har råd til.

Skrevet

Hva mener du? @QQbaby 

Jeg skrev ingenting om at jeg ikke har råd. Jeg spør om andres erfaringer med innramming.  Uavhengig av hva jeg har råd til ønsker jeg å velge det produktet som er rett for bildet. Hadde trykket vært verdifullt hadde jeg ikke stusset. Men når rammene blir like dyre som bildene lurer jeg på om det blir i overkant flott innramming på relativt billig kunst.

Har du noen erfaringer å bidra med i forhold til det?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, QQbaby skrev:

Slik er det å kjøpe dyre ting som man egentlig ikke har råd til.

Sjarmerende svar! Konstruktivt og veldig poengtert opp mot det TS faktisk spurte om. :sarkasme: 

Til TS: kunstglass er verdt det, etter min mening. Nå vet jeg ikke hvor du holder til, men hvis det er flere rammeverksteder i området, så bør du be om tilbud fra flere. Det er riktignok noen få år siden sist jeg fikk rammet inn noe av den størrelsen, men med passepartout, ramme som passet og kunstglass gav jeg en hel del mindre enn det du har fått tilbud om. 

Anonymkode: bf98e...16c

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Vernis skrev:

Hva mener du? @QQbaby 

Jeg skrev ingenting om at jeg ikke har råd. Jeg spør om andres erfaringer med innramming.  Uavhengig av hva jeg har råd til ønsker jeg å velge det produktet som er rett for bildet. Hadde trykket vært verdifullt hadde jeg ikke stusset. Men når rammene blir like dyre som bildene lurer jeg på om det blir i overkant flott innramming på relativt billig kunst.

Har du noen erfaringer å bidra med i forhold til det?

Min erfaring er at man får det en betaler for. Men forsto jeg spørsmålet ditt rett så var du ute etter en løsning hvor du slapp å betale 3900 for innramming.

Ergo, du kjøper ting du egentlig ikke har råd til.

Skrevet

Takk for svar.  Det er flere rammeverksteder, som jeg kan høre med. Men disse som jeg har vært hos og fått priser har jeg fått anbefalt,  og de har ord på seg for å være flinke og å ha helt greit prisnivå.  Men jeg bør nok sjekke det, ja.

Noterer meg at du mener at kunstglass er verdt å gå for. 😀 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, QQbaby skrev:

Min erfaring er at man får det en betaler for. Men forsto jeg spørsmålet ditt rett så var du ute etter en løsning hvor du slapp å betale 3900 for innramming.

Ergo, du kjøper ting du egentlig ikke har råd til.

Hurra for kreativ konklusjon da. 👍 jaja. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Herregud for noen svar 😅

Hvor skal bildene dine henge TS? Er det mye sollys der?

Jeg har noen med kunstglass og mange uten. Skal bytte glass etterhvert til kunstglass på de uten. Er stor forskjell ang. refleksjoner. Men om dine bilder skal henge en plass uten så mye direkte lys hadde jeg nok valgt vanlig glass.

Anonymkode: 5d06b...b57

Skrevet

Jeg ville ha valgt helt enkle rammer siden jeg personlig synes det er finest på de aller fleste typer bilder (Men rammeverkstedene prøver, ikke helt overraskende kanskje, å selge mer "fancy" varianter som man gjerne går litt lei... ;)) og kunstglass. 

• Liker 2
Skrevet

I utgangspunktet skal de henge i den delen av stuen hvor det ikke vil være et stort problem,  men jeg liker å forandre litt, så det er ganske sannsynlig at de kommer til å flytte litt på seg. Har store vinduer, så det er ganske lyst her. 

Enig i det med enkel ramme!

Tusen takk for svar 😀 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...