AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #1 Skrevet 22. juli 2017 Jeg har ikke smertestillende, jeg får ikke kjøpt. Tok en sånn mensen-pille i grønn pakning, men de hjelper ikke mye uten paracet.. Jeg føler jeg blir knivstukket i ryggen, og jeg føler noen har bundet et tykt tau rundt livet som blir strammet inn ofte. Det svir, stikker og er helt fælt i magen. Nedover lårene føler jeg kun smerte. Alt er smerte. Ligger i sengen og vrir meg. Jeg føler det kjennes ut som rier i noen minutter, og plutselig kommer pressriene og det er så vondt... da pressriene kommer kjenner jeg at jeg blør. Ingen stilling funker. Det gjør helt ærlig sykt vondt. Det kjennes ut som en fødsel. Har min erfaring med fødsel friskt i minne... Noen råd? Jeg har en baby som sover, så jeg kommer meg ikke noe sted. Hadde aldri verden turt eller klart å kjøre nå uansett. Jeg har spurt alle i nærheten som jeg kjenner om hjelp til å kjøpe smertestillende, men ingen har mulighet. Jeg har noen jeg kunne spurt, som jeg vet at uten tvil ville hjulpet meg, men den kjøreturen ville tatt over 2t tilsammen, og jeg vet ikke om jeg har samvittighet til å spørre. Så derfor lurer jeg på om noen har noen råd? Hva kan hjelpe, bortsett fra paracet? Anonymkode: e6ce7...6ab
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #2 Skrevet 22. juli 2017 Har sovet litt, men våkner hele tiden av smerter. Blir verre og verre. Noen som har råd? Så har jeg noe å prøve før jeg ber om litt hjelp til å kjøpe paracet?:) Anonymkode: e6ce7...6ab
rikoChett Skrevet 22. juli 2017 #3 Skrevet 22. juli 2017 Har du mikrobølgeovn? Du kan varme et håndkle (uten metalltråder naturligvis) i den, og legge på (med et annet håndkle i mellom) det virker omtrent som en varmeflaske.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #4 Skrevet 22. juli 2017 Legg deg i badekaret eller sitt i dusjen med kjempevarmt rennende vann rettet mot livmoren, start med vanlig temperatur sånn at du gradvis får tilvenne deg. Jeg har menssmerter som deg, og varmeflaske hjelper ikke, men å ligge slik i badekaret hjelper faktisk mens jeg venter på at smertestillende skal begynne å fungere. Uff, skulle ønske jeg kunne kjøpe smertestillende for deg. Anonymkode: a37a9...33a
Cirkelin Skrevet 22. juli 2017 #5 Skrevet 22. juli 2017 Har du prøvd varmeflaske? Fyll feks en 1,5 liter flaske med varmt vann. Legg et håndkle rundt så det ikke blir for sterk varme og legg flasken der det gjør vondt.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #6 Skrevet 22. juli 2017 Varmepose. Om du har så stor menstruasjonssmerter kan du få resept på cataflam. Anonymkode: 97397...0b9
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #7 Skrevet 22. juli 2017 Jeg kjenner sånn til det, er helt jævlig. Naproxen kan hjelpe, som smertestillende. Det samme kan Paracet og Ibux tatt sammenhengende (så lenge du kan ta Ibux). Utenom smertestillende følte jeg det hjalp litt med et varmt bad, evt varmeflaske. Utover det hjalp ingenting annet enn å ligge helt, helt i ro uten å bevege en lillefinger til det gikk over. Helt jævlig. Anonymkode: 5f6f6...7cd
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #8 Skrevet 22. juli 2017 Har du pleid å ha slike sterke smerter ved mens, eller er dette nytt nå etter at du fikk barn? Anonymkode: 03327...dc0
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #9 Skrevet 22. juli 2017 Ligger med en varmeflaske mellom bena og en mot magen og en mot ryggen nå. Hjelper ganske mye. Naproxen har jeg tatt, men er helt ubrukelig, uten paracet. Bad/dusj nytter ikke siden jeg blør så mye. Ligger i fosterstilling, så det begrenser blødningen. Har alltid hatt sterke mensensmerter, men etter graviditeten er det mye verre. Nå er det ikke holdbart. Jeg klarer ingenting. Glad jeg er i permisjon, ville ikke klart å jobbet med slike smerter. Eneste jeg har gjort idag, er å ordne mat til babyen, og ligge i sengen å prøvd å aktivisere her ifra. Og gått på toalettet. Har spist kjeks idag bare selv, har ikke turt å bruke energi på meg selv og mat. Får hjelp i morgen, så da kan jeg slappe av med god samvittighet. Mensen kommer alltid 26., nå kom den 22., så jeg var totalt uforberedt. Skal til legen så snart det lar seg gjøre, så vondt kan jeg ikke ha det en gang til. Huff jeg klager Men varmeflasker hjelper litt. Kom veldig gjerne med fler forslag!:) Anonymkode: e6ce7...6ab
Minlillesky Skrevet 22. juli 2017 #10 Skrevet 22. juli 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ligger med en varmeflaske mellom bena og en mot magen og en mot ryggen nå. Hjelper ganske mye. Naproxen har jeg tatt, men er helt ubrukelig, uten paracet. Bad/dusj nytter ikke siden jeg blør så mye. Ligger i fosterstilling, så det begrenser blødningen. Har alltid hatt sterke mensensmerter, men etter graviditeten er det mye verre. Nå er det ikke holdbart. Jeg klarer ingenting. Glad jeg er i permisjon, ville ikke klart å jobbet med slike smerter. Eneste jeg har gjort idag, er å ordne mat til babyen, og ligge i sengen å prøvd å aktivisere her ifra. Og gått på toalettet. Har spist kjeks idag bare selv, har ikke turt å bruke energi på meg selv og mat. Får hjelp i morgen, så da kan jeg slappe av med god samvittighet. Mensen kommer alltid 26., nå kom den 22., så jeg var totalt uforberedt. Skal til legen så snart det lar seg gjøre, så vondt kan jeg ikke ha det en gang til. Huff jeg klager Men varmeflasker hjelper litt. Kom veldig gjerne med fler forslag!:) Anonymkode: e6ce7...6ab Drikk mye vann! Det hjelper her, og jeg blør mindre i tillegg, fordi alt "går ut" raskere på en måte Så de to første dagene er verst, så har det gått kraftig ned Varmeflaske hjelper også, og ha kontroll på kostholdet.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #11 Skrevet 22. juli 2017 Hvis du har p-piller, progesteron, så kan det hjelpe. Ellers er det NSAID (ibux/naproxen/aspirin) som hjelper. Elektrisk varmeteppe kan også være lindrende. Anonymkode: 3ab99...52f
Miss.Wildfox Skrevet 22. juli 2017 #12 Skrevet 22. juli 2017 Uff, føler med deg! Det er helt grusomt vondt og tøft samtidig som man må ta seg av et annet menneske. Det er jo litt sent nå, men kunne du i nøden ringt på hos naboen i morgen å spørre om Paracet? Ammer du ikke kan p-piller være løsningen. Dusj burde ikke være noe problem selv om du blør mye. Lag deg en rispose av noe tøy/sokker eller lignende som du knyter igjen og varmer i mikro med en kopp vann halvfull. Du kan også varme vann og fylle en bleie som du lage varmepakninger av. Bare pass på så du ikke får brannsår på huden. Legg en madrass og/eller dyner og puter på gulvet i morgen så kan du leke med barnet derifra. Undersøk mulighetene for hjemlevering av smertestillende og matvarer hvis du ikke kommer deg ut døra. Meny og kolonial har alt, apotek kan også levere på døren. Sørg alltid for å ha smertestillende til deg selv og den lille tilgjengelig til enhver tid hvis du er mye alene. https://nettbutikk.meny.no/varer/personlige-artikler https://kolonial.no/ God bedring!
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #13 Skrevet 22. juli 2017 Huff, tenk at man må gjennom dette hver måned , stor klem Har ingen råd, varmepute på magen og en valium gjør det for meg men med baby i hus skal du jo være i en tilstand du lett våkner, om du i det hele tatt får noe søvn med disse smertene dine Det er fire timer posten din ble skrevet nå, så kanskje du greide å få sove til slutt?! Anonymkode: 0ab02...a6f
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #14 Skrevet 23. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Huff, tenk at man må gjennom dette hver måned , stor klem Har ingen råd, varmepute på magen og en valium gjør det for meg men med baby i hus skal du jo være i en tilstand du lett våkner, om du i det hele tatt får noe søvn med disse smertene dine Det er fire timer posten din ble skrevet nå, så kanskje du greide å få sove til slutt?! Anonymkode: 0ab02...a6f Ja sov noen timer:) men ble ikke bedre av å våkne, ikke mange timene til jeg får paracet nå:) Anonymkode: e6ce7...6ab
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #15 Skrevet 23. juli 2017 5 timer siden, Miss.Whitefox skrev: Uff, føler med deg! Det er helt grusomt vondt og tøft samtidig som man må ta seg av et annet menneske. Det er jo litt sent nå, men kunne du i nøden ringt på hos naboen i morgen å spørre om Paracet? Ammer du ikke kan p-piller være løsningen. Dusj burde ikke være noe problem selv om du blør mye. Lag deg en rispose av noe tøy/sokker eller lignende som du knyter igjen og varmer i mikro med en kopp vann halvfull. Du kan også varme vann og fylle en bleie som du lage varmepakninger av. Bare pass på så du ikke får brannsår på huden. Legg en madrass og/eller dyner og puter på gulvet i morgen så kan du leke med barnet derifra. Undersøk mulighetene for hjemlevering av smertestillende og matvarer hvis du ikke kommer deg ut døra. Meny og kolonial har alt, apotek kan også levere på døren. Sørg alltid for å ha smertestillende til deg selv og den lille tilgjengelig til enhver tid hvis du er mye alene. https://nettbutikk.meny.no/varer/personlige-artikler https://kolonial.no/ God bedring! Takk for mange gode råd:) grunnnen til at vi lå i senga er fordi babyen har begynt å krabbr litt, så da var gulvet uaktuelt, kommer seg ikke utav sengen min:) Anonymkode: e6ce7...6ab
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #16 Skrevet 23. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Huff, tenk at man må gjennom dette hver måned , stor klem Har ingen råd, varmepute på magen og en valium gjør det for meg men med baby i hus skal du jo være i en tilstand du lett våkner, om du i det hele tatt får noe søvn med disse smertene dine Det er fire timer posten din ble skrevet nå, så kanskje du greide å få sove til slutt?! Anonymkode: 0ab02...a6f Valium mot menssmerter... . Anonymkode: 4926f...9cb
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #17 Skrevet 23. juli 2017 Sjekk deg for endometriose. Sånne smerter kan være et tegn på det. Anonymkode: a8430...3bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå