Gå til innhold

Helvete med naboen etter bekymringsmelding til barnevernet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg meldte naboen til barnevernet anonymt etter mye bråk, spetakkel og vold i hjemmet. Jeg skrev tydelig at jeg ønsket å være anonym og trodde barnevernet ville respektere dette. Det endte med at naboen kom rasende bort til meg, skjelte meg ut, kom med trusler og begynte å spørre ut hvorfor jeg hadde meldt i fra og div. Nå har også naboen begynt med hevnaksjoner etter hendelsen. Jeg trodde barnevernet respekterte at folk ønsket å være anonyme?....

Anonymkode: 1ef98...3f5

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her har det nok skjedd en glipp fra bv sin side 😕

Anonymkode: 9400e...fcc

Skrevet

Ja, melder du fra og ønsker å være anonym skal de respektere det! Har du kontaktet dem og fortalt dem om hva du har og blir utsatt for av naboen? 

Har du anmeldt naboen til politiet?

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke på det.

Anonymkode: 53988...9f6

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg meldte naboen til barnevernet anonymt etter mye bråk, spetakkel og vold i hjemmet. Jeg skrev tydelig at jeg ønsket å være anonym og trodde barnevernet ville respektere dette. Det endte med at naboen kom rasende bort til meg, skjelte meg ut, kom med trusler og begynte å spørre ut hvorfor jeg hadde meldt i fra og div. Nå har også naboen begynt med hevnaksjoner etter hendelsen. Jeg trodde barnevernet respekterte at folk ønsket å være anonyme?....

Er ikke sikkert barnevernet har sagt noe, men at naboene antar det er deg...

• Liker 27
Skrevet

Så bra du meldte, da. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Torfa skrev:

Er ikke sikkert barnevernet har sagt noe, men at naboene antar det er deg...

Jeg bor i blokk så det kunne egentlig ha vært hvem som helst som hadde meldt i fra. Jeg har hatt lite kontakt med naboen grunnet ustabil oppførsel. 

Skrevet

Bra at du meldte. Anmeld dem om de ikke kutter ut.

• Liker 14
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i blokk så det kunne egentlig ha vært hvem som helst som hadde meldt i fra. Jeg har hatt lite kontakt med naboen grunnet ustabil oppførsel. 

Uff da, den var verre.  Hadde det vært eneboligene hadde teorien min virket mer sannsynlig... Hadde garantert ringt de for å kreve en forklaring. Dette har de ikke lov til.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, rikoChett skrev:

Bra at du meldte. Anmeld dem om de ikke kutter ut.

vet ikke hvor bra det egentlig var. Barnevernet har visst henlagt saken, men alt har blitt mye verre. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vet ikke hvor bra det egentlig var. Barnevernet har visst henlagt saken, men alt har blitt mye verre. 

Da sender du en til. Helt ærlig. Det er barn i bildet, de trenger å få hjelp.

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Det har skjedd i flere tilfeller uten at bv røper melder. De som blir meldt får se meldingen og de kan ofte gjennom detaljer etc finne ut hvem det er eller så går de ut fra, noen har rett og andre tar feil. Hadde en nabo som ble trakassert når andre hadde meldt og en som ble trakassert fordi de skjønte hvem det var. Det var bra du meldte.  Gi beskjed til bv om det som foregår og ring politiet dersom du er utrygg 

Anonymkode: 21bba...fce

• Liker 23
Skrevet

Det er ikke sikkert av barnevernet har sagt at det er deg, selv om det selvfølgelig er mulig at det har skjedd en feil. Det kan være at naboen har skjønt at det var deg ut fra detaljer i bekymringen. Men ut fra det du forteller her er denne naboen verdt å melde fra om. Det er bra du gjør det. Og fortsett med det dersom bekymringene øker. Og for all del, fortell om truslene til barnevernet eller vurder å anmeld ham til politiet. Trusler skal du aldri finne deg i. 

• Liker 8
Skrevet

Om du oppgir navn og naboen ber om innsyn kan ikke bv holde navnet skjult..

men om du var helt anonym så kan det være opplysninger i saken som gjør at naboen forstår at det bare er du som kan ha meldt fra..

Treoriserer han deg og kommer m trusler/ hevnaksjoner så går du til politiet og anmelder forholdene .. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Neste gang sier du fra at du ikke finner deg i trusler, og så ringer du politiet. Hvis du angripes, så forsvarer du deg selv. Hadde jeg mottatt trusler fra nabo, så skulle jeg slått han helseløs. 

Anonymkode: bcc3c...4ee

• Liker 6
Gjest mimoe
Skrevet

Barnevernet har ikke lov å holde tilbake melder, hvis ikke det er særlige grunner som tilsier det. Men selv om det er det, så vil det bli opplyst om hvem som er melder om der feks kommer til en rettsak.

Den som er blitt mekdt har krav på å få kopi av hele meldingen, også navn.

Så om du ikke melder som ANONYM, altså uten å oppgi navn til BV, så kan de ikke holde tilbake navn, selv om du ber om det.

AnonymBruker
Skrevet

Dette viser hvorfor man skal passe sine egne saker.

Anonymkode: a92ed...a8a

• Liker 1
Gjest Axl Rose
Skrevet

ALDRI STOL PÅ BARNEVERNET! De gir faen i å respektere andre. 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette viser hvorfor man skal passe sine egne saker.

Anonymkode: a92ed...a8a

mannen banket opp dama si flere ganger da hun gikk gravid og har sparket barnet sitt i gangen her flere ganger. Kommer uansett ikke til å melde fra til barnevernet igjen etter dette da de ikke gir barn som virkelig trenger det hjelp, ser det ut som. Jeg har en stor hund så det er nok den som har redda meg fra at han har gått til angrep på meg og etter at barnevernet har gitt han opplysningene om meg.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

mannen banket opp dama si flere ganger da hun gikk gravid og har sparket barnet sitt i gangen her flere ganger. Kommer uansett ikke til å melde fra til barnevernet igjen etter dette da de ikke gir barn som virkelig trenger det hjelp, ser det ut som. Jeg har en stor hund så det er nok den som har redda meg fra at han har gått til angrep på meg og etter at barnevernet har gitt han opplysningene om meg.

Da sier du fra til politiet. Dette går ikke an. 

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...