AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #1 Skrevet 22. juli 2017 Er det noen som vet om man får lån/stipend fra Lånekassen for å ta opp eksamener/ta nye fag fra VGS, når man er "voksen" og i full jobb? Jeg har akkurat funnet ut at jeg vil studere mer/noe annet enn det jeg er utdannet som, men mangler 2 realfag og må forbedre en karakter jeg har fra før for å komme inn. Tenkte å melde meg opp som privatist nettkurs (nki/nks) i disse tre fagene nå og ta eksamen til jul. Kan jeg da søke om støtte fra Lånekassen? Det står at kursene er lånekassegodkjent på siden. Såvidt jeg har skjønt så utgjør fagene 86% til støtte på et halvår? (33%+33%+20%), men jeg har en årslønn på 315.000 kr. Anonymkode: 776f3...1ac
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #2 Skrevet 22. juli 2017 Gå på https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Inntekt-og-formue-/inntektsgrenser/ Anonymkode: 6a82b...896
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #3 Skrevet 22. juli 2017 Ser at jeg mest sannsynlig har lav nok inntekt til støtte, men er det noen som har søkt Lånekassen for støtte som privatist i noen mnd? TS Anonymkode: 776f3...1ac
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #4 Skrevet 22. juli 2017 Ja, du kan få det så lenge det er via lånekassegodkjent skole. Feks. NKI og NKS. Vanlig privatist uten skole i tillegg får ikke stønad. Alt du får vil være lån når du tjener så mye. Anonymkode: f38c7...72d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå