AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #1 Skrevet 22. juli 2017 Hei, hvordan er fadderuken mtp. at man er edru? Blir det vanskelig å sosialisere seg, skaffe seg nye venner og være med på aktivitetene? Kjenner jeg gruer meg litt... Anonymkode: ba240...7a6
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #2 Skrevet 22. juli 2017 Samme her, heldigvis har fadderuken der jeg skal studere aktiviteter på dagtid også, men jeg skal pushe meg litt ti å bli med på kveldstid en del. Er egentlig edru, men tenker å ta en øl eller to for å bli mer snakkesalig Anonymkode: 8bf8b...465 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #3 Skrevet 22. juli 2017 Jeg tror det går bra selv om man er edru. Selv likte jeg aldri fadderuken og mener den kanskje virker mot sin hensikt. Det er veldig mye mas om at man må være med på alt for å ikke falle utenfor sosialt. Dette tror jeg er med på å påvirke studentene til å være mindre åpne for andre utover i semesteret. For det er selvfølgelig ikke sånn at man trenger å bli godt kjent den første uka for å bli en del av miljøet. Det er noe krampeaktig over hele opplegget. Anonymkode: 22ef0...cac 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #4 Skrevet 22. juli 2017 Sist var den ene fadderen min muslim, hun drakk ikke. Resten av gruppa drakk i større eller mindre grad, og flere av oss var med på sammenkomster edru pga jobb og diverse. Ingen som la seg borti hvem som drakk hva, så vidt jeg fikk med meg. Bare ikke gjør det til en stor greie selv, så tipper jeg ingen andre gjør det heller. Anonymkode: 82b0f...e02
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #5 Skrevet 22. juli 2017 Har ikke tenkt på mye det der, før nå. Jeg drikker egentlig ikke, men personlig tenker jeg at jeg kan kjøpe en cider eller to, bare for å løsne opp litt og ikke bli utestengt. Anonymkode: 67634...05a
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #7 Skrevet 22. juli 2017 Jeg har ingen planer om å drikke for å bli kjent. Nå er jeg 35 år med familie hjemme, så det skulle vel tatt seg ut om jeg kom hjem full hver kveld jeg skal bli med på det jeg føler er innenfor komfortsonen. Det å ta med badedrakt å bade sammen med en gjeng ukjente på Campus i et nyinnkjøpt basseng for anledningen er ikke en ting jeg kommer til å gjøre. Ha ha! Anonymkode: 61425...a8c
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #8 Skrevet 23. juli 2017 Jeg er fadder for andre år på rad og tror jeg skal være edru hele uken for å spare penger hehe! Anonymkode: 5f225...166
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #9 Skrevet 23. juli 2017 Jeg synes at dette avhenger veldig av hva slags studium du skal gå og hvor det er. Fadderukene på mitt studieprogram har en 50/50-fordeling på aktiviteter uten alkohol og de som inkluderer alkohol. På de sistnevnte aktivitetene er det imidlertid helt greit å ikke drikke alkohol eller drikke minimalt med det. Jeg vet imidlertid at det er annerledes på en rekke andre studier, og da risikerer man å falle litt utenfor. Jeg påpeker dette bare for at du skal være litt forberedt, men sannsynligvis gruer du deg litt mer enn det du trenger. Håper du får en fin fadderuke. Ikke så lenge til oppstart. Anonymkode: 499b3...178
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #10 Skrevet 23. juli 2017 Når får man beskjed ang fadderuke ? Jeg er på venteliste nr 1 på et studie, og regner med at jeg kommer inn 29 juli. Har så lyst til å bli med på det Anonymkode: 81c4a...ed2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #11 Skrevet 23. juli 2017 Fadderuken på UiS starter 14. august. Tror du vil finne info både på hjemmesiden til universitetet på studentsidene og facebook, hvis du søker. Lykke til og håper du kommer inn 29. juli Anonymkode: 61425...a8c
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #12 Skrevet 23. juli 2017 På min faddergruppe var det to som ikke drakk i alle fall. De var med ut på byen og sånt likevel da, la ikke merke til at noen kommenterte noe særlig utover "drikker du ikke alkohol i det hele tatt?" "Nei" "åja". Ellers er det aktiviteter uten alkohol og hvis du vil holde deg helt unna i alle fall var det sånn hos oss Anonymkode: 59f07...1a2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #13 Skrevet 23. juli 2017 Du kan melde deg på en gruppe med måteholdende? Det var det når jeg var med på fadderuke. Det var for de som v ulike grunner ikke kunne drikke (hadde barn, religion, avholds, ikke ønsket å drikke så mye). Det var alkohol på den gruppen også, men ingen press, og mange som ikke drakk. Men likevell hadde det kjekt. Anonymkode: c4d22...ca2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #14 Skrevet 25. juli 2017 Er det mange som drar på gruppen med måteholdende? Føler at jeg kommer til å bli separert fra brorparten av mine medstudenter. Har ikke vært på fester før, så jeg vet ikke hvordan jeg skal "oppføre meg". Burde jeg bare spille med ? Anonymkode: ba240...7a6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #15 Skrevet 25. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det mange som drar på gruppen med måteholdende? Føler at jeg kommer til å bli separert fra brorparten av mine medstudenter. Har ikke vært på fester før, så jeg vet ikke hvordan jeg skal "oppføre meg". Burde jeg bare spille med ? Anonymkode: ba240...7a6 Jeg var på måteholden, men uten å helt vite hva det var. Og vi var flere der som ikke hadde det behovet. Så det var mye liv dær, og vi var på fester hvor alle andre var. Men det var også de som var der fordi de ikke ønsket å drikke, og bare ta det rolig og bli kjent med folk. Er ofte aktiviteter på dagtid også som ikke omhandler alkohol 👍 Anonymkode: c4d22...ca2
T-Rex Skrevet 25. juli 2017 #16 Skrevet 25. juli 2017 Ta en øl i hånda, men la være å drikke, om du ikke vil. Ingen som merker noe før de er fulle, og da merker de det i alle fall ikke. 1
Gjest earlgrey Skrevet 25. juli 2017 #17 Skrevet 25. juli 2017 Ikke stress med fadderuken, for meg hadde det null betydning for det sosiale var med på det meste men endte opp med å henge med noen helt andre enn de jeg var sammen med i fadderuken. På mitt studium ble "klikkene" dannet lenge etter fadderuka
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå