Gå til innhold

Kjæresten døde, jeg er gravid. Studier og flere barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alt er bare rot nå... Jeg har et år igjen av mine studier og mottar AAP på fjerde året (som krav er det at jeg studerer for å få det). Kjæresten min omkom i en ulykke for 3 mnd siden, jeg har vært langt nede og med et mirakel kom jeg meg gjennom eksamen. Men...

Nå har jeg funnet ut at jeg er gravid. 13 uker på vei. Abort er da utelukket. Og det er jo min avdøde kjæreste sitt barn. Hva kan jeg gjøre? Hva gjør jeg økonomisk? Jeg har to barn fra før, og er på siste året med utvidet overgangsstønad.

Hva kan jeg ha krav på? Må jo utsette studiene et år, men må jo ha noe å leve av. 

Kvinne 32

Anonymkode: a81a7...885

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kondolerer ❤

Nav er nok kilden til svar her. 

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Kondolerer :hug:

Ta kontakt med Nav :)

Skrevet

Uff så utrolig trist😭 Ville bare sende deg en klem:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kondolerer, kjære du :dagens-rose:

Kontakt nav. 

Anonymkode: 3de6a...f33

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kondolerer så mye :hjerte::hjerte: 

Jeg har dessverre ikke svar, men er det slik at du ikke får gjenlevendepensjon - men overgangsstønad? Du må rett og slett sjekke om dette er gunnlag for foreldrepenger.

Og om du virkelig ikke ønsker beholde så vil jeg tro at en nemd vil godkjenne abort senere - ta kontakt med fastlegen raskt om dette er ønsket/eller ring sykehuset direkte.

Ta det valget som er best for deg og barna dine slik dere har det nå, ikke føl at du må velge utfra samvittighet eller hva andre måtte mene. 

Om du beholder så gjør du det, men om du velger å avbryte svangerskapet så er det et helt forståelig valg - selv om jeg skjønner at det føles umulig. 

Håper det går seg til for deg!

Anonymkode: 2c472...f51

• Liker 9
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt er bare rot nå... Jeg har et år igjen av mine studier og mottar AAP på fjerde året (som krav er det at jeg studerer for å få det). Kjæresten min omkom i en ulykke for 3 mnd siden, jeg har vært langt nede og med et mirakel kom jeg meg gjennom eksamen. Men...

Nå har jeg funnet ut at jeg er gravid. 13 uker på vei. Abort er da utelukket. Og det er jo min avdøde kjæreste sitt barn. Hva kan jeg gjøre? Hva gjør jeg økonomisk? Jeg har to barn fra før, og er på siste året med utvidet overgangsstønad.

Hva kan jeg ha krav på? Må jo utsette studiene et år, men må jo ha noe å leve av. 

Kvinne 32

Anonymkode: a81a7...885

Kondolerer! :klemmer:
Ang økonomisk så tar du kontakt med NAV. De hjelper deg der :)
Du må ikke utsette studiene ett år. Du går gravid i 9 måneder, du klarer å studere de 9 månedene vettu :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig at far til de to andre barna overtar hovedomsorgen for disse- da kan du bo i dn mindre bolig og kan fokusere mer på studiet - bruk permisjonsstiden på å fullføre studiet.. Evnt setter siste året på vent og får deg en ufaglært jobb...

btw:kan du få en ny vurdering av hvor langt du er kommet i svangerskapet? om kjæresten din døde for tre måneder Dvs over 12 uker siden.. er det da mulig at du er kalkulert 13 uker på vei, man må jo trekke fra 2 uker?

Anonymkode: b7042...740

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det mulig at far til de to andre barna overtar hovedomsorgen for disse- da kan du bo i dn mindre bolig og kan fokusere mer på studiet - bruk permisjonsstiden på å fullføre studiet.. Evnt setter siste året på vent og får deg en ufaglært jobb...

btw:kan du få en ny vurdering av hvor langt du er kommet i svangerskapet? om kjæresten din døde for tre måneder Dvs over 12 uker siden.. er det da mulig at du er kalkulert 13 uker på vei, man må jo trekke fra 2 uker?

Glem det siste.. jeg tenkte feil.. svangerskap ditt må jo være eldre.. ikke yngre...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glem det siste.. jeg tenkte feil.. svangerskap ditt må jo være eldre.. ikke yngre...

Ta vil ikke ta abort. Så det er ikke et tema 

Anonymkode: 6f140...95b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kondolerer :hjerte:

Du bør også ta kontakt med skolen du studerer på for å undersøke hvordan de tilrettelegger for gravide studenter. I min klasse var det flere som fikk barn under studietiden og likevel fullførte som normalt. Det ble noe ekstra hjemmearbeid og utsatte eksamener for enkelte, men de fikk hvert fall fullført. 

Anonymkode: a2f10...54b

• Liker 1
Skrevet

Kondolerer! ❤️ 

Som flere skriver, ta kontakt med nav. Sjekk om kjæresten din hadde livsforsikring som gir utbetaling til samboer eller barn. Om ikke du får noe, får kanskje barnet en sum fra forsikringen hans. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnet har arverett, viktig å få stoppet alt av skifte nå. 

Anonymkode: 2cb9b...9ec

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...