Gå til innhold

Fortvilt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen gjorde en for meg helt ufattelig dårlig vurdering i går. Han satte seg ned og så på The Ozark sammen med snart 8-åringen og snart 6-åringen. Den første episoden er en skikkelig voldelig episode, hvor blant annet flere personer blir skutt på nært hold i hodet, og en annen blir kastet ut fra en høy bygning og lander med et realt usensurert splæsj på asfalten. Dette kommer snart 8-åringen og forteller meg med stor "stas" hva han hadde sett. Jeg ble helt sjokkert over at mannen kunne finne på å la dem se noe sånt, og det virket som om han ikke syntes det var noen stor sak at de hadde sett på dette. Han "visste ikke" at serien var så voldelig er hans forsvar. Men fortsatte å se på selv etter skytingen. Og at det var han som skulle se, barna bare "var der". 6-åringen tegnet og gløttet innimellom, 8-åringen hadde fulgt mer med. 

Jeg kjenner jeg er så sint på mannen som har tatt "uskylden" til barna våre ved å la dem se på slikt. Mens han mener jeg overreagerer og er skrullete?  I tillegg regner jeg med at 8-åringen kommer til å skryte til vennene sine om hva han har sett, og jeg grøsser med tanken på at mitt barn er en av "de" barna som løper rundt å forteller andre barn om slike ting. Jeg er ganske fortvilet.

Anonymkode: 7a26c...f77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjort er gjort.... Han burde skrudd av da han skjønte hvor landet lå, men det gjorde han ikke. Og det får du ikke gjort noe med nå.

Du forklarer ungene om bakgrunnen med filmtriks. Vis dem gjerne klipp av hvordan filmer lages (med blå skjerm osv). I tillegg ville jeg forklart (særlig 8-åringen) at å skryte av å ha sett ting de egentlig ikke har lov til er uaktuelt og at dersom du hører at de har skrytt av det til andre får det konsekvenser.

Dersom de får mareritt eller noe får faren ta dem... Så kanskje han også lærer... ;)

Neida, seriøst - jeg skjønner at du er irritert, men å bli fortvilet kommer du ingen vei med. Lær ungene hvordan filmer lages osv istedenfor. Eldstemann her viste lillebroren ting han absolutt ikke burde sett ved et par anledninger. Faren satte seg ned med lillebror og eldstemann og viste hvordan de lager skumle filmer, teatersminke, filmtriks osv. Fikk aldri noen problemer med dette i ettertid, og selv i dag, når "lillebror" snart er 18 år, har han interesse av filmer, hvordan de lages, hvor de er spilt inn, hvilke effekter som er brukt osv, og bruker en god del tid på det.

Som sagt - skjedd har skjedd... Jeg håper din mann skjønner at det ikke skal gjentas, men bortsett fra det tror jeg ungene reagerer mer enn del ville ha gjort dersom du lager en stor sak ut av det. Jeg ville ha avfeid alle "vet du hva som skjedde", "det var dritskummelt" og alt som hadde med den filmen å gjøre med "det er filmtriks, det vet du godt!" - og latt som om jeg ikke kunne brydd meg mindre ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde nesten vært bedre om 8-åringen syntes det hadde vært skummelt. Men han syntes nesten det var "kult" sånn som han la det fram til meg. Og det synes jeg er mye verre. 

Hsr snakket før om at mye som skjer på TV er filmtriks, men dette er jo litt annerledes siden det er så realistisk. Ikke som et monster eller noe annet som bortforklares med filmtriks. 

Gjør ikke noe stort ut av det ifht til ungene, men jeg er så sint på mannnen jeg koker.

Anonymkode: 7a26c...f77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...