AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #1 Skrevet 22. juli 2017 Hei! Er det noen som vet hvor mye av barnehagelærerstudiet som er obligatorisk oppmøte? Jeg skal begynne nå i høst på førsteåret og prøver å planlegge hvor mye jeg kan jobbe ved siden av. Noen som vet?😊 Ps: Studieveileder er ikke tilbake før 30. juli, derfor jeg spør her. Anonymkode: 4c5bb...cd0
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #2 Skrevet 22. juli 2017 Alt er obligatorisk. Fraværsgrensen ligger på 20%. Jeg er nettopp ferdig med studiene og har hatt en deltidsjobb hvor jeg har hatt fire vakter fast i måneden. I perioder har jeg hatt mulighet til å jobbe mer. Vanskelig med fast jobb på et slikt studie da undervisningstidspunkt endrer seg fra semester til semester. Helgejobb eller ringevikar er nok det beste. Anonymkode: f801a...cbf
Nikketutta Skrevet 22. juli 2017 #3 Skrevet 22. juli 2017 (endret) Alt er obligatorisk som nevnt over. Samtidig skal du ha 100 dagers praksis fordelt over 3 år, obligatoriske arbeidskrav, observasjoner, praksisnotater etc.. Vil ikke anbefale deg å planlegge for mye jobb i starten, da det er mye å sette seg inn i, og mye man skal lære. Siden forelesningene er på dagtid, vil jeg anbefale deg å ha en kveldsjobb/helgejobb, men ikke jobb for mye. Jeg gikk selv heltid studie og jobbet MYE ved siden av fordi jeg ikke kunne leve på kun stipend/lån (var på skole og jobb fra 06:45-23:30 hver eneste dag) det endte med at jeg måtte sette studiene på pause ett år før jeg klarte og fortsette. Jeg gikk glipp av mye pensum jeg burde ha lest, og endte med skippertak før eksamen og mistet en god del av studietiden og det sosiale. Og jeg angrer den dag i dag at jeg ikke jobbet mindre og heller brukte tiden på pensum og det sosiale. Selvfølgelig er det vanskelig å kun studere uten og jobbe så mye ved siden av, forstår godt at man må jobbe ved siden av også (måtte jo det selv), men husk å sett av tid til skolen også, det vinner du så mye på senere. Man klarer seg som oftest med litt mindre hver måned Så om du har noen faste vakter i uka, og heller er klar for å kunne jobbe ekstra i helger og ferier, og evt. i perioder du ser det er lite skole så ville jeg satset på det. For det er nesten umulig å kunne planlegge så langt frem i tid hvor mye du kan klare å jobbe ved siden av studiene. For plutselig har du 2-3 innleveringer som skal gjøres, og i en annen periode er det veldig lite å gjøre. Masse lykke til med ett flott studie! Endret 22. juli 2017 av Nikkan 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #4 Skrevet 23. juli 2017 Takk for svar! Ser at jeg nå da har et problem; har fått fastjobb nå og hadde tenkt å søke permisjon 50% for å gå på skolen samtidig, men er det så mye obligatorisk oppmøte må jeg jo si fra meg jobben... Anonymkode: 4c5bb...cd0
richbitch Skrevet 23. juli 2017 #5 Skrevet 23. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Ser at jeg nå da har et problem; har fått fastjobb nå og hadde tenkt å søke permisjon 50% for å gå på skolen samtidig, men er det så mye obligatorisk oppmøte må jeg jo si fra meg jobben... Anonymkode: 4c5bb...cd0 Du har ikke vurdert å gå deltid isteden da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå