Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som har gått Arkiv og Samlingsforvaltning på NTNU og kan fortelle meg litt om studiet?

Endret av Pamp
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på det samme :)

Anonymkode: a2b9a...567

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på det samme :)

Lite erfaringer å hente. Er usikker på jobbmuligheter og generellt på hva jeg vil🙈 Har søkt, men er skeptisk, så spørs om det jobbing i stedet. Har du søkt?

AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Lite erfaringer å hente. Er usikker på jobbmuligheter og generellt på hva jeg vil🙈 Har søkt, men er skeptisk, så spørs om det jobbing i stedet. Har du søkt?

Jeg fikk plass i hovedopptaket, stod mellom arkiv-og samlingsforvaltning på ntnu og bachelor i arkiv og dokumentbehandling i Oslo. Har fulgt med på jobbmarkedet (finn og nav sine sider) i hele vår + sommer og det er en del jobber innen arkiv/elektronisk arkiv og diverse kontorjobber hvor utdannelsen passer bra. Nå i sommer er det litt mindre enn det var tidligere, men det tror jeg er normalt uansett hvilken jobb det er snakk om.

Jeg er ikke så intr i museum og historie, og der tror jeg det er vanskeligere å få jobb enn arkiv/kontor generelt. Har også sjekket litt rundt etter deltidsjobb mens man studerer, og virker som om det er store muligheter for å kunne jobbe på skolebibliotek i byen (ungdomsskoler), det er litt relevant iallefall :) 

Hva er du skeptisk til da? Hva kan du tenke deg å jobbe med om du tok denne utdannelsen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også søkt dette, men er så redd for at yrket vil være borte om noen år pga datamaskiner og roboter som overtar. 

Anonymkode: 7f863...d22

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk plass i hovedopptaket, stod mellom arkiv-og samlingsforvaltning på ntnu og bachelor i arkiv og dokumentbehandling i Oslo. Har fulgt med på jobbmarkedet (finn og nav sine sider) i hele vår + sommer og det er en del jobber innen arkiv/elektronisk arkiv og diverse kontorjobber hvor utdannelsen passer bra. Nå i sommer er det litt mindre enn det var tidligere, men det tror jeg er normalt uansett hvilken jobb det er snakk om.

Jeg er ikke så intr i museum og historie, og der tror jeg det er vanskeligere å få jobb enn arkiv/kontor generelt. Har også sjekket litt rundt etter deltidsjobb mens man studerer, og virker som om det er store muligheter for å kunne jobbe på skolebibliotek i byen (ungdomsskoler), det er litt relevant iallefall :) 

Hva er du skeptisk til da? Hva kan du tenke deg å jobbe med om du tok denne utdannelsen?

Skeptisk til jobbmuligheter etterpå😊 Jeg er ikke flyttbar heller. 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Noen som skal gå dette til høsten her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...