AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #1 Skrevet 22. juli 2017 Jeg skal ta to deltidsstudier som til sammen blir å studere heltid (15+15 studiepoeng). Hvordan søker jeg da støtte fra Lånekassen? Man kan jo bare velge ett studiested i "menyen" deres. Skal jeg levere to skjema? Anonymkode: 9204e...de2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #2 Skrevet 22. juli 2017 Nei, du må si ifra til Lånekassen. Litt tungvint. Anonymkode: 697d8...36d 1
vampyrinnen Janne Skrevet 22. juli 2017 #3 Skrevet 22. juli 2017 Hvordan går det an å ta 2 studier på deltid samtidig? Jeg visste ikke at det gikk an å komme inn på studier parallelt.
Jacklost Skrevet 22. juli 2017 #4 Skrevet 22. juli 2017 50 minutter siden, velia skrev: Hvordan går det an å ta 2 studier på deltid samtidig? Jeg visste ikke at det gikk an å komme inn på studier parallelt. Det går helt fint for man trenger ikke komme inn på et studie for å studere. Det er trolig snakk om enkeltemner og disse har lokalt opptak. Man søker via Søknadsweb. 1
vampyrinnen Janne Skrevet 22. juli 2017 #5 Skrevet 22. juli 2017 1 minutt siden, Jacklost skrev: Det går helt fint for man trenger ikke komme inn på et studie for å studere. Det er trolig snakk om enkeltemner og disse har lokalt opptak. Man søker via Søknadsweb. Jeg studerer fysikk og matematikk, hvordan kombinere det med biologi bachelor. En rekke av emnene på biologistudiet krever at du går der? Går det an å kombinere deltid fysmat og deltid biologi? Kan man i praksis være inn på 2 studier samtidig? Hva med kombinasjonen deltid fysmat og deltid radiografi?
Jacklost Skrevet 22. juli 2017 #6 Skrevet 22. juli 2017 6 minutter siden, velia skrev: Jeg studerer fysikk og matematikk, hvordan kombinere det med biologi bachelor. En rekke av emnene på biologistudiet krever at du går der? Går det an å kombinere deltid fysmat og deltid biologi? Kan man i praksis være inn på 2 studier samtidig? Hva med kombinasjonen deltid fysmat og deltid radiografi? Det kan egentlig bare en studierådgiver ved skolen din svare skikkelig på. Det varier nemlig mye hva som kan godkjennes og hvordan løpet på ditt program er lagt opp - og om to parallelle er mulig. Det er helt sikkert mange fordeler av å få med seg biologi om du tenker på masterstudier etterpå - i tillegg til matten og fysikken.
vampyrinnen Janne Skrevet 22. juli 2017 #7 Skrevet 22. juli 2017 20 minutter siden, Jacklost skrev: Det kan egentlig bare en studierådgiver ved skolen din svare skikkelig på. Det varier nemlig mye hva som kan godkjennes og hvordan løpet på ditt program er lagt opp - og om to parallelle er mulig. Det er helt sikkert mange fordeler av å få med seg biologi om du tenker på masterstudier etterpå - i tillegg til matten og fysikken. Jeg går siving.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #8 Skrevet 22. juli 2017 1 time siden, Jacklost skrev: Det går helt fint for man trenger ikke komme inn på et studie for å studere. Det er trolig snakk om enkeltemner og disse har lokalt opptak. Man søker via Søknadsweb. Det er to studier jeg har kommet inn på, et via samordna opptak og et nettbasert 😊 Anonymkode: 9204e...de2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #9 Skrevet 22. juli 2017 2 timer siden, velia skrev: Jeg studerer fysikk og matematikk, hvordan kombinere det med biologi bachelor. En rekke av emnene på biologistudiet krever at du går der? Går det an å kombinere deltid fysmat og deltid biologi? Kan man i praksis være inn på 2 studier samtidig? Hva med kombinasjonen deltid fysmat og deltid radiografi? Ikke noe problem å være i to studier samtidig. Den eneste regelen er at man ikke kan bli tatt opp på to (eller flere) studier gjennom samordna samtidig. Dvs., dersom man ønsker å studere to studier som begge har opptak gjennom samordna må man søke på ett først, og så det andre året etter eller hvordan man vil gjøre det. Lånekassen anbefaler å snakke med studiestedet om kombinasjonen og om det i det hele tatt lar seg gjøre. Jeg har imidlertid kjennskap til noen som kombinerte odontologi med medisin, to studier med mye obligatorisk utover i studieårene. Mye frem og tilbake, men dette ordnet seg visst. Jo mindre obligatorisk man har, jo friere er man (er den generelle regelen). Anonymkode: 697d8...36d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå