Spiteful Skrevet 23. juli 2017 #21 Skrevet 23. juli 2017 (endret) Frykter ikke muslimer, ei heller frykter noen i mitt miljø muslimer, men vi frykter alle sammen ekstremister/terrorister. Skal være helt ærlig å si at jeg ikke liker muslimer med stort skjegg da (Imaner for eksempel), fordi de gjerne står for ting jeg står imot, men jeg frykter ikke, jeg bare misliker. Endret 23. juli 2017 av Spiteful 1
The Kitten Skrevet 23. juli 2017 #22 Skrevet 23. juli 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg er ikke redd Er mer redd muslinger, mange giftige som blir servert på restauranter r undt om Kjenner en del muslimer nå via barnehage/skole/jobb... De er jo som oss. Noen av de har integrert seg og går vestlig kledd, andre går fortsatt med hi jab. Men prater du med de, så vil du merke at de er akkurat som deg og meg. Bare ikke diskuter religion med de Anonymkode: 37804...99d Jeg har muslimske venner jeg godt kan diskutere religion med. Selv er jeg ikke religiøs, men vi kan fint diskutere ting om islam sammen. Forutsetningen for diskusjonen er at alle parter lytter og respekterer det den andre sier. 1
Joppeline Skrevet 23. juli 2017 #23 Skrevet 23. juli 2017 (endret) Jeg trodde ikke jeg følte frykt, men så dro jeg på ferie i et land uten muslimer, og jaggu var det ikke mer behagelig å ta undergrunnsbanen. Er ikke redd muslimer med mindre det er menn som går i de typiske klærne fra midtøsten, med skjegg, i grupper. Jeg synes faktisk dét er ubehagelig. Kanskje ubegrunnet, men sånn har det dessverre blitt. Samtidig så er alle muslimer jeg kjenner fine, helt normale, hardtarbeidende folk. Så kanskje jeg må jobbe med muslimmann-frykten min.. Det jeg synes er synd, er at mange har null interesse av å tilpasse seg det norske samfunnet. Det være seg språk, klær, kultur, etc. Selvfølgelig kan man beholde sin egen identitet, men det er da naturlig å tilpasse/utvikle denne når en kommer til et nytt land! Hadde jeg flyttet til Iran liker jeg å tro at jeg hadde utviklet meg forskjellig enn om jeg hadde bodd i Norge.. Endret 23. juli 2017 av Joppeline 1
Mari Y Skrevet 24. juli 2017 #25 Skrevet 24. juli 2017 14 timer siden, The Kitten skrev: Jeg har muslimske venner jeg godt kan diskutere religion med. Selv er jeg ikke religiøs, men vi kan fint diskutere ting om islam sammen. Forutsetningen for diskusjonen er at alle parter lytter og respekterer det den andre sier. Godt poeng. Æresdrap og all den dritten som man ser i en rekke muslimske land finnes det overhodet ingen unnskyldning for. Men det er bra at man hører på hverandre.
Mari Y Skrevet 24. juli 2017 #26 Skrevet 24. juli 2017 18 timer siden, Spiteful skrev: Frykter ikke muslimer, ei heller frykter noen i mitt miljø muslimer, men vi frykter alle sammen ekstremister/terrorister. Skal være helt ærlig å si at jeg ikke liker muslimer med stort skjegg da (Imaner for eksempel), fordi de gjerne står for ting jeg står imot, men jeg frykter ikke, jeg bare misliker. Skal jeg være helt ærlig så er jeg enig med deg. Så et intervju forleden med Mike Pence, og selv om han er ekstremt konservativ på en rekke områder, så synes jeg utgangspunktet å ikke lage kollektive syndebukker utifra terroristers handlinger er noe som er ganske så viktig. Det er viktig fordi at debatter har blitt så nedfelt av fordommer og negative holdninger til muslimer som gruppe. Jeg ser veldig mye av det på nettet. I tillegg blir hele debatten så polarisert at det er umulig å ha noen konstruktiv debatt om temaer som berører islam. Men når det er sagt, så er de mest ytterliggående muslimer så absolutt et problem,også pga deres holdning til ideologi, og ekstreme syn på islam. Disse er gjerne like farlige for den jevne muslim, som de er for den jevne europeer. For de ser felles muslimer som 'frafalne'.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå