AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #1 Skrevet 22. juli 2017 Føler du frykt for muslimer? Eller opplever at det er mye frykt for muslimer i samfunnet, blant de du kjenner? Anonymkode: 71ae3...ba0
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #2 Skrevet 22. juli 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler du frykt for muslimer? Eller opplever at det er mye frykt for muslimer i samfunnet, blant de du kjenner? Anonymkode: 71ae3...ba0 Frykt og frykt, tenker det er litt som med vikingene (nordmenn). Frykter jeg vikingene, (min egen rase/folk), joa jeg ville vel det, men tiden går og folk forbedrer seg får en håpe (nordmenn idag er litt snillere enn vikingene var, selv om det er samme rase. Jeg synes det er mye ille med religioner som ødelegger samfunn,norske "kristne" er som regel ikke "kristne" i det hele tatt, mens muslimer er oftere med "ekte" religiøse og faktisk tror ditt og datt er guds vilje og gud mener noen slemme ting desverre. Men det går seg nok til, men jeg blir litt skeptisk når noen sier "jeg er muslim", hva vil det si liksom, det kan bety mye rart, og potensielt mye dumt. Anonymkode: e9298...d73
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #3 Skrevet 22. juli 2017 Nei, jeg gjorde mer før da jeg bodde på bygda. Og ja, familien min her frykter dem som pesten. Selvfølgelig har jeg ikke snudd totalt mening, jeg synes norge er alt for naivt. Men nei, å være muslim er det absolutt ingenting galt i, det er ekstriminismen på enkelte. Kjenner masse gode muslimer jeg. De er opptatt av kjærlighet akuratt som oss, kanskje mer! De bryr seg om hverandre. Mamma blir sur så fort jeg nevner at jeg skal noe sammen med en muslimsk venn.. hun bor langt ut i gokk da, og ser de samme menneskene hver dag. Anonymkode: 53016...328 1
Gjest noe tilfeldig Skrevet 22. juli 2017 #4 Skrevet 22. juli 2017 Frykter ikke muslimer men frykter alle som er ekstreme, uansett om det er innenfor religion eller politikk.
Gjest BerntJohnny Skrevet 22. juli 2017 #6 Skrevet 22. juli 2017 Jeg er muslim og jeg er redd enkelte muslimer For jeg ser ingenting av islam i det de gjør. Ikke rart vanlige nordmenn er pissredde. Spesielt med all den frykten som har vært i media siden 9/11 og sånt Og så lukter noen av de muslimene rart også.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #8 Skrevet 22. juli 2017 https://www.theguardian.com/commentisfree/2015/mar/20/muslim-woman-veil-hijab http://theweek.com/articles/570297/how-saudi-arabia-exports-radical-islam https://www.dailysabah.com/feature/2015/02/13/wahhabism-pure-islam-or-extremism Ja jeg føler frykt. Se på før og nå bilder av kvinner fra Iran, Somalia, Afghanistan og Libya. Se på de unge kvinnene som kler seg i burka i Norge. De er ofte mer ekstreme en sine foreldre. Anonymkode: 3b095...a17 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #9 Skrevet 22. juli 2017 Jeg frykter få enkeltmuslimer, men som gruppe frykter jeg i hvilken retning de vil dra samfunnet politisk hvis de får stor nok påvirkningskraft. Det er veldig lite som tyder på at det blir i den samme humanistiske retningen som vi har gått i til nå. Anonymkode: a263a...f4f 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #10 Skrevet 23. juli 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.theguardian.com/commentisfree/2015/mar/20/muslim-woman-veil-hijab http://theweek.com/articles/570297/how-saudi-arabia-exports-radical-islam https://www.dailysabah.com/feature/2015/02/13/wahhabism-pure-islam-or-extremism Ja jeg føler frykt. Se på før og nå bilder av kvinner fra Iran, Somalia, Afghanistan og Libya. Se på de unge kvinnene som kler seg i burka i Norge. De er ofte mer ekstreme en sine foreldre. Anonymkode: 3b095...a17 Noen av disse landene var muslimske før de ble overtatt av islamister, motbeviser ikke det litt hva du frykter? Anonymkode: 71ae3...ba0 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #11 Skrevet 23. juli 2017 7 timer siden, Raven.WritingDesk skrev: Frykter ikke muslimer men frykter alle som er ekstreme, uansett om det er innenfor religion eller politikk. Jeg synes i alle fall noen retninger innenfor islam er helt blåst, gir mange muslimer et dårlig rykte, og er generelt sett livsfarlig. Denne tanken at man skal drepes fordi man tegner krenkende bilder, steines for utroskap, osv. Jeg synes de liberale muslimene som tør å stå opp mot de mest fanatiske delene/ oppfatningene av islam er tøffe. Anonymkode: 71ae3...ba0
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #12 Skrevet 23. juli 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen av disse landene var muslimske før de ble overtatt av islamister, motbeviser ikke det litt hva du frykter? Anonymkode: 71ae3...ba0 leste du noen av linkene ? Jeg er redd den bevegelsen innen islam som blir finansiert av Saudi-Arabia i midtøsten, Afrika og vesten. Anonymkode: 3b095...a17
Gjest noe tilfeldig Skrevet 23. juli 2017 #13 Skrevet 23. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes i alle fall noen retninger innenfor islam er helt blåst, gir mange muslimer et dårlig rykte, og er generelt sett livsfarlig. Denne tanken at man skal drepes fordi man tegner krenkende bilder, steines for utroskap, osv. Jeg synes de liberale muslimene som tør å stå opp mot de mest fanatiske delene/ oppfatningene av islam er tøffe. Anonymkode: 71ae3...ba0 Enig. Sharialov, islamisme, heldekkende burka, dette er ekstremisme.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #14 Skrevet 23. juli 2017 Ja, jeg frykter islam. De er med på å starte neste krig i europa. Håper politikerne får opp øynene før det og sender samtlige ut. Anonymkode: 2a74c...fe7 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #15 Skrevet 23. juli 2017 "Frykter" vel islam på den måten at selv venner av meg jeg har sett på som moderate, viser seg å ha ganske ekstreme holdninger (evt. følelser) når det kommer til Islam/Allah. I forhold til homofili, utroskap og at ei gift kvinne ikke kan bli voldtatt av sin ektemann, da ei gift kvinne ikke har lov til å nekte ha sex med mannen sin (ref. koranen/"moderate" muslimer). Anonymkode: 74a49...4a5 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #16 Skrevet 23. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: "Frykter" vel islam på den måten at selv venner av meg jeg har sett på som moderate, viser seg å ha ganske ekstreme holdninger (evt. følelser) når det kommer til Islam/Allah. I forhold til homofili, utroskap og at ei gift kvinne ikke kan bli voldtatt av sin ektemann, da ei gift kvinne ikke har lov til å nekte ha sex med mannen sin (ref. koranen/"moderate" muslimer). Anonymkode: 74a49...4a5 Og at jeg stadig hører velutdannede muslimer snakker om "ifølge koranen" når de skal diskutere samfunnsmessige ting. Anonymkode: 74a49...4a5 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #17 Skrevet 23. juli 2017 Nei, jeg er ikke redd Er mer redd muslinger, mange giftige som blir servert på restauranter r undt om Kjenner en del muslimer nå via barnehage/skole/jobb... De er jo som oss. Noen av de har integrert seg og går vestlig kledd, andre går fortsatt med hi jab. Men prater du med de, så vil du merke at de er akkurat som deg og meg. Bare ikke diskuter religion med de Anonymkode: 37804...99d
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #18 Skrevet 23. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg er ikke redd Er mer redd muslinger, mange giftige som blir servert på restauranter r undt om Kjenner en del muslimer nå via barnehage/skole/jobb... De er jo som oss. Noen av de har integrert seg og går vestlig kledd, andre går fortsatt med hi jab. Men prater du med de, så vil du merke at de er akkurat som deg og meg. Bare ikke diskuter religion med de Anonymkode: 37804...99d Skalkeskjul Anonymkode: 2a74c...fe7 2
Mari Y Skrevet 23. juli 2017 #19 Skrevet 23. juli 2017 3 timer siden, Raven.WritingDesk skrev: Enig. Sharialov, islamisme, heldekkende burka, dette er ekstremisme. Fikk du med deg hvem som skrev dette?
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #20 Skrevet 23. juli 2017 På 22.7.2017 den 3.29, AnonymBruker skrev: Føler du frykt for muslimer? Eller opplever at det er mye frykt for muslimer i samfunnet, blant de du kjenner? Anonymkode: 71ae3...ba0 Nei. Det gjør jeg ikke. Hvorfor lurer du på det? Anonymkode: 373de...d12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå