Gå til innhold

A-menneske som barn = A-menneske for alltid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har hatt småbarn som alltid har våknet tidlig, har de fortsatt vært slik etter hvert som de har blitt tenåringer? :)

Anonymkode: ee1f7...8d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På det er svaret på alle måter NEI! Har hatt fire a-mennesker her i huset... Den yngste er nå 11, og hun har enda ikke stått opp ;)

Eldstemann ble litt mer a-menneske etter militæret, før det kunne han stå opp klokka 15 (om han kunne).

Dette er unger som spratt opp før hanen galer som små!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig a-menneske som barn, og har som regel våknet senest 7-8 etter det. I tenårene kunne jeg strekke det til 10, men aldri lenger. Uansett hvor sent jeg la meg, om jeg var på fest og kom hjem i 5-tiden osv. Litt kjedelig i ferier i tenårene da alle vennene mine sov til rundt 14-15. :P

Anonymkode: c3a7a...8d5

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var barn var jeg våken rundt 5, da jeg ble 11-12 sov jeg til 11-tiden i helgene. Så nei.

Anonymkode: f591d...660

Gjest Blondie65
Skrevet

Man må skille mellom A-mennesker (de liker å stå opp tidlig og fungerer utmerket på det tidspunktet hele året og (B-mennesker som ikke kan fordra å stå opp tidlig og som fungerer best etter at de har vært oppe en stund) og mennesker som velger å stå opp eller sove lenge av praktiske hensyn. Jeg er B-menneske og det kommer aldri til å endre seg. Jeg sover imidlertid ikke til kl 15 verken til hverdags eller fest. Jeg MÅ stå opp tidlig i ukedagene grunnet jobb, men jeg kommer meg aldri i seng om kvelden fordi jeg rett og slett ikke får sove så tidlig. I helgene står jeg opp senest 10 - ofte mye tidligere - grunnet at ukens mønster egentlig er fastgrodd.

Skrevet
17 minutter siden, Blondie65 skrev:

Man må skille mellom A-mennesker (de liker å stå opp tidlig og fungerer utmerket på det tidspunktet hele året og (B-mennesker som ikke kan fordra å stå opp tidlig og som fungerer best etter at de har vært oppe en stund) og mennesker som velger å stå opp eller sove lenge av praktiske hensyn. Jeg er B-menneske og det kommer aldri til å endre seg. Jeg sover imidlertid ikke til kl 15 verken til hverdags eller fest. Jeg MÅ stå opp tidlig i ukedagene grunnet jobb, men jeg kommer meg aldri i seng om kvelden fordi jeg rett og slett ikke får sove så tidlig. I helgene står jeg opp senest 10 - ofte mye tidligere - grunnet at ukens mønster egentlig er fastgrodd.

Der har du meg! Jeg er B-menneske. Jeg står bare opp tidlig fordi jeg må på jobb, opp med barnet osv. Når barnet er hos pappa, er det som å slå på en bryter. Da klarer jeg ikke våkne tidlig, sover gjennom vekkerklokken osv. Men når jeg våkner i 10/11 tiden, er jeg veldig uthvilt og ikke morgengretten. Når jeg MÅ opp tidlig, er jeg morgengretten og må ha en stille stund med kaffekoppen, før jeg orker å prate uten å hakke på de rundt meg. Det er kjipt, men etter en kopp med kaffe og stille stund, er jeg fornøyd :) 

Jeg er litt rar. Gleder meg alltid til kvelden, for da er jeg veldig våken :fnise: Da er jeg effektiv med husarbeid og hobbyer. På dagtid, selv når jeg har fri, er jeg ikke fullt så våken og er litt sånn "meeh"... :fnise: Finner på noe på dagtid også så klart, men det er litt halvhjertet :fnise: 

Men sånn er det vel for B-mennesker :) Alltid vært B-menneske. Min datter er A- menneske. Hender hun sover litt lengre når hun er sliten, men ellers er hun oppe før hanen galer. Men vi har en fin ordning der. Er hun oppe før meg, går hun ut i stua og leker, eller leker på rommet sitt. Jeg merker alltid at hun gjør dette, for klarer ikke sove 100% når hun er oppe alene, men den tiden jeg får for meg selv i halvsøvne mens prinsessa ordner seg på badet, leker og koser seg en time eller to er gull verdt!!! Hun er snart 6 år. Pappen hennes er A- menneske. Oppe før hanen galer han og. 

Veldig glad for at hun er A-menneske :) Lettere for å komme seg opp om morgenen :) 

AnonymBruker
Skrevet

En av mine våknet før hanen galte til han var ca 3 år, senere litt mer normalt (kl 07.00) 

I tenårene kunne han sove til kl 12-13, men nå som 20 åring er han oppe i 9-10 tiden i helgene, etter fest sover han kanskje til kl 11😬 

Anonymkode: d1c4b...337

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...