AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #1 Skrevet 21. juli 2017 Jeg bare lurer. Hvis bv får bekymringsmelding og foreldre mener det er feil og innholdet er usant eller misforstått, henlegger de saken? I hvilken tilfelle starter de undersøkelser? Hvis de ikke stoler på at foreldre snakker sant? Eller starter de undersøkelser ettersom hvor alvorlig bekymringsmelding er? Anonymkode: b0be8...e02
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #2 Skrevet 21. juli 2017 Er du redd BV? Har du noe å skjule? Folk som ikke er redd BV går ikke å spekulerer i slike ting. Anonymkode: ca618...a81
Fjaselina Skrevet 21. juli 2017 #3 Skrevet 21. juli 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: I hvilken tilfelle starter de undersøkelser? Hvis de ikke stoler på at foreldre snakker sant? Eller starter de undersøkelser ettersom hvor alvorlig bekymringsmelding er? Anonymkode: b0be8...e02 Ja. Både svært alvorlige meldingar og evt ikkje stolar på at foreldra snakkar sant. Det er vel dei fleste meldingane som vert undersøkte, i alle fall litt, slik at BV får avkrefta eller bekrefta innhaldet i meldinga.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #5 Skrevet 21. juli 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du redd BV? Har du noe å skjule? Folk som ikke er redd BV går ikke å spekulerer i slike ting. Anonymkode: ca618...a81 Herregud hvorfor må man ha noe å skjule for å være redd bv? Nei jeg har ingenting å skjule, men enkelte mennesker ødelegger for andre med å spre frykt og påstå at barnevern tar barn uten grunn. Jeg er så kvalm av dette. De får normale mennesker til å frykte bv! De får mennsker til å ikke ta kontakt med bv hvis de trenger det, osv. Sånne burde ikke fått lov å bruke Internett. Jeg nekter å tro at bv tar barn uten grunn, men klart jeg er redd! Takket være sånne som sprer frykt. Og ødelgger livsgleden til andre. Håper dere har det godt med dere selv! Anonymkode: b0be8...e02 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #6 Skrevet 21. juli 2017 Men tilbake til spørsmålet mitt. Noen ganger får man et møte med bv på deres kontor og saken blir henlagt der. Mens i noen tilfeller starter undersøkelesene. Hva skjer på første møtet som er så avgjørende da? Kan noen svare? Anonymkode: b0be8...e02
Gjest NotNaomi Skrevet 22. juli 2017 #7 Skrevet 22. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Men tilbake til spørsmålet mitt. Noen ganger får man et møte med bv på deres kontor og saken blir henlagt der. Mens i noen tilfeller starter undersøkelesene. Hva skjer på første møtet som er så avgjørende da? Kan noen svare? Anonymkode: b0be8...e02 BV har plikt til å følge opp bekymringsmeldinger. De tar samtaler pluss hjemmebesøk. Takk og pris . Tror det er tre måneder de følger opp? Vær ærlig. Legg kortene på bordet. Ta i mot hjelp. Det er det beste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå