Gå til innhold

skole i ferien

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye "skolearbeid" gjør barna i sommerferien? 

Med andre ord leser barna nå om dagen, evt driver med andre oppgaver.

Har en som bare skal opp i 2 klasse. Skolen anbefalte likevel ikke å glemme all den jobben elevene har lagt bak seg. De ga barna bingo- lese- ark, type jeg leser når det er sol, jeg leser for bamsen osv.

Vi tar det heelt med ro, men hun leser annenhver dag/ hver tredje dag. Akkurat nå er det rampete Robin som fenger :)

Skal sies at hun knakk lesekoden som 4,5 åring så hun ligger litt fremme da. 

Så ja... driver dere også med noe lignende. Skal sies at jenta er motivert selv også! 

Anonymkode: c8e6e...3ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ferie er ferie og da får de gjøre som de vil, vi arrangerer ingenting skole-/fagrelatert. Alle blir lest for hver kveld, fordi det er koselig, og eldste, som har kunnet lese før han var 5 år, leser i tillegg selv hver dag, fordi han vil. Skolen har noe lignende som det du beskriver, de kaller det leselabyrint med ruter hvor det står f.eks. lese mens man spiser en is, lese under et tre, lese med sokker på, lese for en som er yngre enn deg osv. Så krysser foreldrene ut når de har lest 15 min for hver av rutene og etter et visst antall kryss er man med i trekning av premier.

AnonymBruker
Skrevet

Her i huset har alle "slukt" bøker hele sommerferien. De har heldigvis arvet leselysten etter sin mor ;-) Vi leser faktabøker, tegneserier, romaner, aviser... Leser nesten mer i ferien enn ellers. Helt krise at biblioteket har stengt i fellesferien.

Anonymkode: 2f3d2...611

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...