AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #1 Del Skrevet 21. juli 2017 Av ren nysgjerrighet, hva mener dere er topp 10 mest prestisjefulle/gjeveste yrker/studier hvor status står høyest? Anonymkode: 05d29...afe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #2 Del Skrevet 21. juli 2017 Lege, kirurg, høye stillinger i næringslivet, høyt utdannede akademikere. Anonymkode: 93b7a...66d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #3 Del Skrevet 21. juli 2017 Jeg vil si følgende: 1. Ambassadør 2. Lege 3. Pilot 4. Tannlege 5. Psykolog 6. Advokat 7. Professor 8. Sivil. ing 9. Politiker 10. Økonom Anonymkode: 05d29...afe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunnivaOslo Skrevet 21. juli 2017 #4 Del Skrevet 21. juli 2017 Når du jobber med diplomatiske forbindelser eller andre viktige stillinger. Enkelte jobber i forsvaret Leger/tannleger Forskere,innen hva som helst Resten synes jeg ikke er sånn spesielt status egentlig..advokat eller sivilingeniører er noe jeg regner som "vanlig" jobb og ikke så status egentlig. Det er det samme med ledere. Er jo forskjell på å være butikksjef eller en mellomleder VS en leder i høyere stilling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #5 Del Skrevet 22. juli 2017 Lege og psykolog troner aller øverst, for hvis ikke kropp og hode er i vater, så fungerer svært lite i livet. Anonymkode: cf1a4...137 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #6 Del Skrevet 22. juli 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil si følgende: 1. Ambassadør 2. Lege 3. Pilot 4. Tannlege 5. Psykolog 6. Advokat 7. Professor 8. Sivil. ing 9. Politiker 10. Økonom Anonymkode: 05d29...afe Stjeler listen din men gjør noen endringer Jeg vil si følgende: 1. Ambassadør 2. Professor 3. Advokat 4. Kirurg 5. Psykiater 6. Spesialistlege 7. Lege 8. Politiker 9. Sivilingeniør 10. Økonom Anonymkode: f8032...a89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #7 Del Skrevet 22. juli 2017 1) Hjernekirurg (og alt som går på supervanskelige operasjoner i ryggrad og hjerte etc) 2) Film/TV/Serie-stjerne med hovedroller 3) Astronaut 4) President/Statsminister 5) Andre leger, dyrleger, tannlege 6) Advokat 7) Dr.grad i realfag 8) Pilot/Kaptein 9) Forskere innen medisin 10) Leder i store bedrifter (for advokater, økonomer, banker etc) Anonymkode: 27101...d0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jacklost Skrevet 22. juli 2017 #8 Del Skrevet 22. juli 2017 1. Prostituert med egen business og fast klientell 2. Ubetalt og ofte utskjelt moderator på Kvinneguiden 3. Overivrig og fløteglad "leder" av facebookgruppa "Mat Fra Bunnen". 4. Rosablogger med botox og trutmunn 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #9 Del Skrevet 22. juli 2017 1. Rosabloggere som kan leve av det. Nåløyet er svært trangt. Leger er det tusenvis av i Norge, men vellykkede rosabloggere er det bare noen få av.. Anonymkode: 0e6aa...43e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #10 Del Skrevet 22. juli 2017 Sitat 1. Rosabloggere som kan leve av det. Nåløyet er svært trangt. Leger er det tusenvis av i Norge, men vellykkede rosabloggere er det bare noen få av.. Jeg svarte på TS sitt spørsmål om hva jeg synes har høyest status, og skjønner ikke noen av dere her - synes du virkelig det er høy status å være blogger? Så av f.eks forskere som får nobelspris, statsministere og kirurger så synes du en rosa blogger har høyere status? Det forstår jeg ikke Ja klart det er vanskelig å leve av blogging, men det er jo vanskelig å få nobelpris i fysikk også, eller å bli leder i Statoil. Anonymkode: 27101...d0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karen olsen Skrevet 22. juli 2017 #11 Del Skrevet 22. juli 2017 1. Profesjonelle organiserte kriminelle, mafia etc. 2. Narkodealere som aldri blir tatt, og dermed klarer å leve av det. 3. Hollywood skuespillere som virkelig har talent. 4. Folk som mangler helt familiebakgrunn for det men alikevell klarer å bli noe stort innefor politikken. Ellers ser jeg videre på yrkene nedenfor som "gode", men tenker ikke at det er noe unikt med dem. Ettersom at mange ble født i en familie med gode forutsetninger for å klare å tilegne seg en god utdanning. 5. Diplomati 6. Forsker 7. Lege 8. Jurist 9. Ingeniør 10. Forfattere/kunstnere synes det skal mye til for å lage noe bra) Jeg har ikke noe spesielt til overs for rike kapitalister. Uansett hvor hardt de så har arbeida for å klare det blir de fleste overlegne klyser etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #12 Del Skrevet 22. juli 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg svarte på TS sitt spørsmål om hva jeg synes har høyest status, og skjønner ikke noen av dere her - synes du virkelig det er høy status å være blogger? Så av f.eks forskere som får nobelspris, statsministere og kirurger så synes du en rosa blogger har høyere status? Det forstår jeg ikke Ja klart det er vanskelig å leve av blogging, men det er jo vanskelig å få nobelpris i fysikk også, eller å bli leder i Statoil. Anonymkode: 27101...d0b Er det å få Nobelprisen en jobb? Leder av Statoil? Nå snakker du ikke om generelle jobber, men om konkrete stillinger. Anonymkode: 0e6aa...43e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #13 Del Skrevet 22. juli 2017 25 minutter siden, Jacklost skrev: 1. Prostituert med egen business og fast klientell 2. Ubetalt og ofte utskjelt moderator på Kvinneguiden 3. Overivrig og fløteglad "leder" av facebookgruppa "Mat Fra Bunnen". 4. Rosablogger med botox og trutmunn Oi så morsom du er. Jeg ler meg halvt i hjel. WOW. Not. 🙄 Anonymkode: ce423...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #14 Del Skrevet 22. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Stjeler listen din men gjør noen endringer Jeg vil si følgende: 1. Ambassadør 2. Professor 3. Advokat 4. Kirurg 5. Psykiater 6. Spesialistlege 7. Lege 8. Politiker 9. Sivilingeniør 10. Økonom Anonymkode: f8032...a89 Advokat over kirurg og lege? Virkelig? Professor er også overraskende høyt på listen din :o Anonymkode: 05d29...afe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #15 Del Skrevet 22. juli 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det å få Nobelprisen en jobb? Leder av Statoil? Nå snakker du ikke om generelle jobber, men om konkrete stillinger. Anonymkode: 0e6aa...43e Nei de to var eksempler på noen som gjør det bra innenfor sitt felt, som svar til AB#9 " 1. Rosabloggere som kan leve av det. Nåløyet er svært trangt. Leger er det tusenvis av i Norge, men vellykkede rosabloggere er det bare noen få av.. " Sammenligningen var da en blogger som gjør det bra, og en forsker eller økonom som gjør det bra Min personlige mening var da at forskere og økonomer hadde høyere status enn blogging, uavhengig av om de var gode på sitt felt eller ikke - men måtte spørre om det ble ment at det å leve av blogging var høyere status enn å være suksessfull forsker eller økonom. Håper svaret mitt ga mer mening nå. Anonymkode: 27101...d0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #16 Del Skrevet 22. juli 2017 1. Fiolinist 2. Cellist 3. Pianist 4. Fløytist 5. Klarinettist 6. Hornist 7. Oboist 8. Cembalist 9. Kontrabassist 10. Fagottist 11. Bratsjist Anonymkode: 0ff9c...d98 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jacklost Skrevet 22. juli 2017 #17 Del Skrevet 22. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Oi så morsom du er. Jeg ler meg halvt i hjel. WOW. Not. 🙄 Anonymkode: ce423...e83 Jacklost skuffer aldri ser jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 22. juli 2017 #18 Del Skrevet 22. juli 2017 1. Kaptein 2. Chief engineer 3. Staff Captain 4. Staff Chief engineer 5. Hotel Manager 6. Chief electritian 7. Chief officer 8. 1. styrmann/1. maskinist 9. 2. styrmann/2. maskinist 10. 3. styrmann/3. maskinist 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #19 Del Skrevet 22. juli 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Advokat over kirurg og lege? Virkelig? Professor er også overraskende høyt på listen din :o Anonymkode: 05d29...afe Hvorfor skulle ikke professor være høyt? Synes du ikke det er imponerende å bli professor i Fysikk for eksempel? Anonymkode: 3a2a1...98a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #20 Del Skrevet 22. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle ikke professor være høyt? Synes du ikke det er imponerende å bli professor i Fysikk for eksempel? Anonymkode: 3a2a1...98a Jeg er enig at professor skal plasseres høyt, men ikke over f.eks. en hjernekirurg. 5+3 år i motsetning til 6 år + 1.5 turnus + 6 år spesialisering. Anonymkode: 05d29...afe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå