Gå til innhold

Min datter har dratt ut øyevippene sine ☹

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har ei datter på 12 år.  Da for 1,5 år siden hadde ho nok en liten dårlig periode både på skolen og litt hjemme her og så satt ho uten at ho tenkte helt på hva ho gjorde. Ho dro ut vippene sine☹ Jeg så at ho forandret seg i ansiktet men oppdaget ikke med engang at det var vippene som var borte. Problemet er at vippene nede har kommet men ikke oppe. Er det noe jeg kan gjøre ? Veldig trist at de ikke kommer. Merker på ho nå at ho ville så gjerne hatt de for nå om dagen er sminke det store 😀

Anonymkode: 73b72...4b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vippene kommer tilbake etterhvert. Kan vel ta opptil 3 mnd før de er tilbake som normalt.

Anonymkode: a4459...d5e

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har ei datter på 12 år.  Da for 1,5 år siden hadde ho nok en liten dårlig periode både på skolen og litt hjemme her og så satt ho uten at ho tenkte helt på hva ho gjorde. Ho dro ut vippene sine☹ Jeg så at ho forandret seg i ansiktet men oppdaget ikke med engang at det var vippene som var borte. Problemet er at vippene nede har kommet men ikke oppe. Er det noe jeg kan gjøre ? Veldig trist at de ikke kommer. Merker på ho nå at ho ville så gjerne hatt de for nå om dagen er sminke det store 😀

Ta dette med fastlegen. Øyenvipper er nødvendig å ha, for å holde støv m.m. unna øynene. Hun kan kanskje få dekket falske vipper inntil hennes egne vipper vokser ut.

Anonymkode: deb6b...a34

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vippene kommer tilbake etterhvert. Kan vel ta opptil 3 mnd før de er tilbake som normalt.

Ts forteller at det er 1 og et halvt år siden vippene ble trekt ut....

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Da må det være noe galt, for øyevipper skal vokse ut igjen ganske raskt. Bestill time hos legen. 

Anonymkode: 57d22...4d5

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Hei!
Så fint at du vil hjelpe dattera di. Venninda mi som endte å ta livet sitt satt også å dro ut øyevippan.
Det er godt at dattera di har slutta å skade seg!

Det finnes mye humbug og dyre vidundersaker på internett, øyevippemiddel til rundt tusenlappen og jeg har prøvd alle.
Det er bare tull, det som funka som fjell for meg var My Lash fra etude house koster rundt førti kroner, og Castor olje som virkelig ga tjukke sunne nye vipper. Bestilte begge deler på amazon jeg.
Lykke til :)

Anonymkode: a8514...4ee

• Liker 2
Skrevet

Vippene komme tilbake, men hjertet og sjela trenger å lege

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!
Så fint at du vil hjelpe dattera di. Venninda mi som endte å ta livet sitt satt også å dro ut øyevippan.
Det er godt at dattera di har slutta å skade seg!

Det finnes mye humbug og dyre vidundersaker på internett, øyevippemiddel til rundt tusenlappen og jeg har prøvd alle.
Det er bare tull, det som funka som fjell for meg var My Lash fra etude house koster rundt førti kroner, og Castor olje som virkelig ga tjukke sunne nye vipper. Bestilte begge deler på amazon jeg.
Lykke til :)

Anonymkode: a8514...4ee

Takk for tipset 😀

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts forteller at det er 1 og et halvt år siden vippene ble trekt ut....

Skitt, den biten klarte jeg visst å hoppe over :(

Enig med de andre, Fastlegen er neste da!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må det være noe galt, for øyevipper skal vokse ut igjen ganske raskt. Bestill time hos legen. 

Anonymkode: 57d22...4d5

Ja for dette har jeg også sett. Var hos legen med ho og da legen lyste på øya sa han at de kommer og når jeg så på fra siden så det slik ut men når jeg studerte hjemme ettetpå så er det de under vi ser og legen så ikke nøye nok på ho. ☹Får ta kontakt igjen med han. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skitt, den biten klarte jeg visst å hoppe over :(

Enig med de andre, Fastlegen er neste da!

Må bestille time igjen. 

Gjest C.Tramell
Skrevet

Det er dessverre ikke sikkert de vokser ut igjen hvis hun har nappet dem ut med roten. Jeg kjenner en ung jente som hadde trikotillomani som barn. Hun nappet ut alle vippene og fikk dem aldri tilbake, men hun har fått beskjed om at hun kan få transplantert hodehår for å erstatte vippene. 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta dette med fastlegen. Øyenvipper er nødvendig å ha, for å holde støv m.m. unna øynene. Hun kan kanskje få dekket falske vipper inntil hennes egne vipper vokser ut.

Går dessverre ikke med falske vipper om du ikke har ekte å feste de på...

• Liker 4
Gjest noe tilfeldig
Skrevet

TS; kan det tenkes at datteren din fortsatt gjør dette (i smug) og det er derfor de ikke gror ut ? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Skogsprinsessa skrev:

Går dessverre ikke med falske vipper om du ikke har ekte å feste de på...

Jeg har sett en dame som har mistet alt av hår og vipper og bryn grunnet kreftbehandling, og hun har falske vipper, bryn og parykk.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Raven.WritingDesk skrev:

TS; kan det tenkes at datteren din fortsatt gjør dette (i smug) og det er derfor de ikke gror ut ? 

Det var det jeg også tenkte! 

Det er veldig rart at de ikke har kommet tilbake, jeg selv har rivd ut flere øyevipper flere ganger ved litt for aggressiv sminkefjerning om kvelden og vippene har alltid kommet tilbake. 

Anonymkode: b7384...e02

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Nei jeg tror ikke ho gjør det. Vi brukte lang tid på å få til at ho ikke skulle ga fingrene oppi vippene. Ser det aldri lenger. Skulle sett at det var antydning til at de var på tur. Ho har det mye mye bedre på skolen også hjemme. Var nok sjalu på broren sin ei periode her. Men jeg må bare følge med. Takk for svar 😀

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Nei jeg tror ikke ho gjør det. Vi brukte lang tid på å få til at ho ikke skulle ga fingrene oppi vippene. Ser det aldri lenger. Skulle sett at det var antydning til at de var på tur. Ho har det mye mye bedre på skolen også hjemme. Var nok sjalu på broren sin ei periode her. Men jeg må bare følge med. Takk for svar 😀

Hvis ikke castor oil fungerer så ville jeg spandert øyevippelegging på henne, øyevipper er faktisk veldig viktig i den alderen hun entrer nå.

Anonymkode: b7384...e02

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er det jeg tenker mye på om dagen når ho er så opptatt av sminke og studerer vekdig mye på nettet om hvordan man legger sminke ig åssen sminke man "må"ha 😏Hvor får en kjøpt slik oil? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...