LoneWolf Skrevet 25. juli 2017 #161 Skrevet 25. juli 2017 (endret) Herregud, folk som TS må være et mareritt å ha i hus som leieboer. Her prøver utleieren å være grei mot TS samtidig som han har en sjanse til å tjene en liten slant selv, og alt TS tenker er "meg, meg, meg". Vet du hva TS? Jeg håper at utleier trekker tilbake tilbudet siden du oppfører deg slik som du viser her inne. Jeg håper at du blir sittende og betale dobbelt husleie i alle de 3 månedene slik at du kanskje får deg en lærepenge og i ettertid ser hvor hinsides idiotisk du var som selv valgte å kaste vekk så mye penger som 1 1/2 mnd med leie tilsvarer. Endret 26. juli 2017 av LoneWolf 14
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #162 Skrevet 26. juli 2017 Jeg er tydeligvis i mindretall men synes dette er kjipt av huseier jeg. Jeg har aldri måttet betale ut oppsigelsestiden. Har vært behjelpelig med å finne nye leietaker selv eller latt huseier holde visning når det passet de mens jeg enda bodde der, så har ny leietaker overtatt direkte og jeg har ikke betalt lenger enn jeg har bodd. Så lenge ny leietaker er klar så er det jo ikke til noen ulempe for huseier å slippe deg før oppsigelsestiden, så dette er bare griskhet fra hans side. Et annet alternativ jeg har hørt er at huseier lar nåværende leietaker fremleie til ny leietaker i oppsigelsestiden. Så du er ansvarlig for leien, men ny leietaker betaler til deg. Da er det i alle fall 100% ikke til ulempe for huseier. Men, hvis han uansett ikke har tenkt å la deg slippe så får det bli opp til deg.. er det verdt så mye penger å "vinne" dette? Anonymkode: f81f0...79e
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #163 Skrevet 26. juli 2017 Men er virkelig sjansen så stor for at han finner noen som kan flytte inn i løpet av en måned? Det er jo en meget gunstig tid på året for sånt for studenter, men likevel. Vanligvis har jo folk allerede et sted de bor etc. Det er få som flytter på dagen! Anonymkode: bcd04...4b8
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #164 Skrevet 26. juli 2017 På 21.7.2017 den 20.37, AnonymBruker skrev: Jeg må flytte ut nå med en gang på grunn av flytting for ny jobb. Har sagt opp og har 3 mnd. Oppsigelsestid. Huseier tilbyr å splitte oppsigelsestiden med meg, dvs. At jeg betaler i 1,5 mnd, og gir fra meg nøklene nå når jeg flytter. Mistenker jo at han får leid ut fra dag 1 nå i disse studenttider og får 1,5 mnd. Dobbel leie. Har han lov til dette? Føler meg i så tilfelle litt lurt... Anonymkode: e9858...a3d Her prøver huseier å finne en løsning som er bra for dere begge, men du er bare smålig. Anonymkode: d558a...6b6 9
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #165 Skrevet 26. juli 2017 Hvorfor får du ikke lov til å prøve å finne en leietaker selv, TS? Huseier kan jo godkjenne personen før h*n flytter inn? Anonymkode: 8c531...09e 1
LoneWolf Skrevet 26. juli 2017 #166 Skrevet 26. juli 2017 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor får du ikke lov til å prøve å finne en leietaker selv, TS? Huseier kan jo godkjenne personen før h*n flytter inn? Anonymkode: 8c531...09e Huseier har ingen forpliktelse til å la TS finne noen som kan overta før kontrakten hennes er ferdig. Jeg ville desuten aldri godtatt en leietaker som jeg selv ikke hadde funnet og valgt, da jeg har helt andre prioriteter for den typen leieboer jeg vil ha kontra TS som bare vil ha hvem som helst raskest mulig for å spare penger. Og når TS holder på slik som hun gjør med "meg, meg, meg" holdningen sin så skjønner jeg veldig godt om utleier ikke er veldig interessert i å gå langt utover det han må bare for å gjøre livet til TS mer behagelig.Som man reder, så ligger man. Endret 26. juli 2017 av LoneWolf 5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #167 Skrevet 26. juli 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er tydeligvis i mindretall men synes dette er kjipt av huseier jeg. Jeg har aldri måttet betale ut oppsigelsestiden. Har vært behjelpelig med å finne nye leietaker selv eller latt huseier holde visning når det passet de mens jeg enda bodde der, så har ny leietaker overtatt direkte og jeg har ikke betalt lenger enn jeg har bodd. Så lenge ny leietaker er klar så er det jo ikke til noen ulempe for huseier å slippe deg før oppsigelsestiden, så dette er bare griskhet fra hans side. Et annet alternativ jeg har hørt er at huseier lar nåværende leietaker fremleie til ny leietaker i oppsigelsestiden. Så du er ansvarlig for leien, men ny leietaker betaler til deg. Da er det i alle fall 100% ikke til ulempe for huseier. Men, hvis han uansett ikke har tenkt å la deg slippe så får det bli opp til deg.. er det verdt så mye penger å "vinne" dette? Anonymkode: f81f0...79e Huseier har uansett lovfestet rett til å holde visning mens du bor der, det er ikke noe spesielt ved det. Anonymkode: 40290...b99 8
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #168 Skrevet 26. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor får du ikke lov til å prøve å finne en leietaker selv, TS? Huseier kan jo godkjenne personen før h*n flytter inn? Anonymkode: 8c531...09e TS har ikke tid til å finne ny leietaker for h*n måtte flytte med en gang pga jobben. Anonymkode: 0f4de...a93 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #169 Skrevet 27. juli 2017 På 26.7.2017 den 11.32, AnonymBruker skrev: Huseier har uansett lovfestet rett til å holde visning mens du bor der, det er ikke noe spesielt ved det. Anonymkode: 40290...b99 Ok.. poenget var i alle fall at ved å annonsere boligen og holde visninger før jeg har flyttet, enten jeg eller huseier har gjort det, så har jeg alltid funnet noen som kan overta *før* kontrakten min går ut, så jeg har sluppet å betale noe ekstra. Huseier har alltid syntes det var greit så lenge noen overtok direkte. Men nå vet jeg ikke om jeg har lest HI så godt, det blir kanskje litt vanskelig hvis TS skal flytte ut *nå* på dagen. Man må liksom ha en uke eller to i alle fall for å få på plass ny leieboer selv i de travleste tider i markedet Anonymkode: f81f0...79e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå