AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #1 Skrevet 21. juli 2017 Vi har to små barn som kom veldig tett. Elsker dem over alt på jord. Men er helt utslitt.. Helt fra fødselen av den første og frem til nå, har vi omtrent ikke fått en eneste fridag/frihelg. Alltid når vi spør foreldrene våre om hjelp, så passer det ikke eller så hadde de andre ærend de heller skulle gjort osv. Vi har prøvd mange ganger å spørre. På det lengste har de passet det største barnet én natt. Og da er det fra kl 18 på kvelden til 11 dagen etter.. Føler at barna mine er en byrde hos svigers. Det skal ingenting til før at farmoren ringer og sier vi må komme og hente dem. Mine foreldre har div problemer og vi føler det blir direkte uansvarlig å ha dem der alene. Alle sier vi er så heldige som har besteforeldrene boende så nært osv. De skulle bare visst! Vi er helt utmattet begge to. Er kjempeglade for våre barn, men det tar veldig på å aldri kunne slappe av bare vi to, jeg og han. Og det går ut over forholdet vårt. Jeg er konstant rundt ungene, og det gjør meg i lengden utrolig sliten og sur. Får dårlig samvittighet for å si det men, når det ikke finnes noe avlastning på noen måter for meg, er det vel helt naturlig at man blir utslitt.. Nå har vi hatt ferie noen få uker, og jeg kjenner at ferie er noe jeg ikke har lyst til å ha mer overhode. Vi har gjort alt for at barna skal ha det hyggelig og oppleve fine ting. Og det er det ferien har dreid seg om. (Selvfølgelig skal det dreie seg i størst grad om barna når det er ferie! Forstå meg rett!) Men det har vært utrolig krevende og. Ikke følt at jeg har slappet noe av, barna er dessuten så ung at de må følges med hele tiden. Når kvelden kommer er vi begge to helt ferdige. Jeg slapper kun av når jeg er på jobb, og jeg gleder meg til ferien er over.. Synd å si det. Er det flere der ute som har det sånn, er jeg bare veldig sutrete eller? Finnes det andre alternativer slik som reservebesteforeldre? Og er det evt noen som har erfaringer med det? På forhånd takk for svar! Anonymkode: 4e42c...728 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 Populært innlegg #2 Skrevet 21. juli 2017 Du/dere kan da ikke kreve at andre skal stille opp. Besteforeldre som stiller opp er som regel et gode, men ikke en rett. Anonymkode: 00793...ae3 113
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 Populært innlegg #3 Skrevet 21. juli 2017 Så mange sånne tråder det er om dagen? Det er ikke besteforeldrenes ansvar at foreldre blir utslitt. Anonymkode: 19158...177 53
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 Populært innlegg #4 Skrevet 21. juli 2017 Skaff dere fast barnevakt og betal for alenetid Anonymkode: ab58f...a64 84
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #5 Skrevet 21. juli 2017 Nå får det være nok! Har man oppdradd unger så fortjener man å kunne leve i ro og fred og ikke måtte oppdra barnebarna også! Anonymkode: f2fd5...005 47
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #6 Skrevet 21. juli 2017 Hva med å legge lista litt lavere og bare være hjemme og slappe av? Ungene opplever da nok til hverdags. Anonymkode: 5b143...6a0 39
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #7 Skrevet 21. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå får det være nok! Har man oppdradd unger så fortjener man å kunne leve i ro og fred og ikke måtte oppdra barnebarna også! Anonymkode: f2fd5...005 Det er snakk om én eller annen dag innimellom! Ingen trenger å oppdra mine barn andre enn meg og mannen min. Herregud for et svar... Takk for forståelsen!! TS Anonymkode: 4e42c...728 16
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #8 Skrevet 21. juli 2017 Skjønner godt at du er utslitt!! Prøv å avlaste hverandre. Mannen tar ungene med på lekeland mens du er hjemme og sover. Det blir bedre etterhvert som de blir eldre. 😊 Anonymkode: 2ac90...c8a 46
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #9 Skrevet 21. juli 2017 Dere får avlaste hverandre litt, siden dere ikke har andre som kan stille opp. Har dere noen vennepar med barn dere kan alliere dere med? Passe hver deres gang? Anonymkode: 06642...df9 23
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #10 Skrevet 21. juli 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så mange sånne tråder det er om dagen? Det er ikke besteforeldrenes ansvar at foreldre blir utslitt. Anonymkode: 19158...177 Det er faktisk et ansvar jo. Det er noe man velger når man får barn, å selv bli besteforeldre og stille opp når den tid kommer Anonymkode: 06473...227 9
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #11 Skrevet 21. juli 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå får det være nok! Har man oppdradd unger så fortjener man å kunne leve i ro og fred og ikke måtte oppdra barnebarna også! Anonymkode: f2fd5...005 Dessuten, hvis mine barn i fremtiden kommer til å trenge hjelp med barnepass. Kommer jeg GLADLIG OG AV KJÆRLIGHET TIL MINE barn og barnebarn å kunne hjelpe til med pass i ny og ne. Skam deg! TS Anonymkode: 4e42c...728 18
Minlillesky Skrevet 21. juli 2017 #12 Skrevet 21. juli 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har to små barn som kom veldig tett. Elsker dem over alt på jord. Men er helt utslitt.. Helt fra fødselen av den første og frem til nå, har vi omtrent ikke fått en eneste fridag/frihelg. Alltid når vi spør foreldrene våre om hjelp, så passer det ikke eller så hadde de andre ærend de heller skulle gjort osv. Vi har prøvd mange ganger å spørre. På det lengste har de passet det største barnet én natt. Og da er det fra kl 18 på kvelden til 11 dagen etter.. Føler at barna mine er en byrde hos svigers. Det skal ingenting til før at farmoren ringer og sier vi må komme og hente dem. Mine foreldre har div problemer og vi føler det blir direkte uansvarlig å ha dem der alene. Alle sier vi er så heldige som har besteforeldrene boende så nært osv. De skulle bare visst! Vi er helt utmattet begge to. Er kjempeglade for våre barn, men det tar veldig på å aldri kunne slappe av bare vi to, jeg og han. Og det går ut over forholdet vårt. Jeg er konstant rundt ungene, og det gjør meg i lengden utrolig sliten og sur. Får dårlig samvittighet for å si det men, når det ikke finnes noe avlastning på noen måter for meg, er det vel helt naturlig at man blir utslitt.. Nå har vi hatt ferie noen få uker, og jeg kjenner at ferie er noe jeg ikke har lyst til å ha mer overhode. Vi har gjort alt for at barna skal ha det hyggelig og oppleve fine ting. Og det er det ferien har dreid seg om. (Selvfølgelig skal det dreie seg i størst grad om barna når det er ferie! Forstå meg rett!) Men det har vært utrolig krevende og. Ikke følt at jeg har slappet noe av, barna er dessuten så ung at de må følges med hele tiden. Når kvelden kommer er vi begge to helt ferdige. Jeg slapper kun av når jeg er på jobb, og jeg gleder meg til ferien er over.. Synd å si det. Er det flere der ute som har det sånn, er jeg bare veldig sutrete eller? Finnes det andre alternativer slik som reservebesteforeldre? Og er det evt noen som har erfaringer med det? På forhånd takk for svar! Anonymkode: 4e42c...728 Besteforeldre må ikke stille opp. Heldigvis. De har oppdratt sine barn, og er ferdige med det. De ønsker nok ikke å hjelpe så mye til med barnebarna. Helt greit det. Alle besteforeldre er forskjellige. Kan ikke du og mannen bytte på litt med å ta med ungene på noe så dere får sove ut/slappe av et par timer en dag i uken? Ansette en barnevakt som kan passe barna deres en kveld mens dere to finner på noe? Et vennepar som kan sitte barnevakt? Vær litt mer åpen for ting. Selv om man velger å bli forelder, så betyr ikke det at man må stille opp når man blir bestemor. Det er helt valgfritt. De velger selv hvordan de ønsker å være involvert i barnebarnas liv. Å forvente at besteforeldre MÅ stille opp, er direkte frekt. Ferie kan dere ha hjemme og. Må ikke reise for å ha ferie. Ha en rolig ferie hjemme. Hvis de er store nok, kan dere kjøpe billig badebasseng til dem, og la de plaske i det ute i hagen, mens dere foreldre sitter i hver deres stol eller noe og koser dere, og ser på barna bade. Man må ikke fly rundt med barna i ett sett.. 32
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #13 Skrevet 21. juli 2017 Vi har heller ingen til å hjelpe oss. Hvis en av oss er sliten kan den andre stå opp med barnet. Vi pleier også ofte besøke andre med barn / henge ute i gata hvor det er andre barn som leker. Nytter ikke være inne iallefall, da blir vi gale alle mann. Anonymkode: 870b0...aae 14
Gjest chisandra Skrevet 21. juli 2017 #14 Skrevet 21. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er snakk om én eller annen dag innimellom! Ingen trenger å oppdra mine barn andre enn meg og mannen min. Herregud for et svar... Takk for forståelsen!! TS Anonymkode: 4e42c...728 Jeg skjønner faktisk at du er litt skuffet over besteforeldrene. Det er et tap for ungene også. Er både foreldre og svigerforeldre likedan? Kan det tenkes at de endrer seg litt når ungene blir større? Har ikke noe annet råd enn at dere enten må slappe av litt på skift eller kjøpe dere litt egentid.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #15 Skrevet 21. juli 2017 Akkurat nå, chisandra skrev: Jeg skjønner faktisk at du er litt skuffet over besteforeldrene. Det er et tap for ungene også. Er både foreldre og svigerforeldre likedan? Kan det tenkes at de endrer seg litt når ungene blir større? Har ikke noe annet råd enn at dere enten må slappe av litt på skift eller kjøpe dere litt egentid. TS skriver ikke hvor gamle barna er, men det kan være myye styr med små og tette barn. Kan forstå at besteforeldre synes det blir for mye. Er annerledes når de blir større. Har tantebarn på 1 og 3 og jeg blir helt utslitt av å besøke de hehe Anonymkode: 870b0...aae 14
Gjest NotNaomi Skrevet 21. juli 2017 #16 Skrevet 21. juli 2017 Syns verden er blitt litt sjuk jeg. Hvorfor er det så mange som blir s slitne av barna sine? Vant til timene utenfor jobb og barnehage,og blir det dager så takler dere det ikke? Sorry Ts. Null sympati herfra! Får dere barn så bør dere vite hva dere har å gjøre. Makan. Akkurat som om besteforeldre er født for avlastning. Blir helt matt av slike innlegg jeg. Virkelig.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #17 Skrevet 21. juli 2017 " Er kjempeglade for våre barn, men det tar veldig på å aldri kunne slappe av bare vi to, jeg og han. " sånn er det dessverre når man velger å få barn, spesielt to tette. Barna sover vel på kveldene? Syns du høres ut som en grinunge Anonymkode: 81f79...0f6 38
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #18 Skrevet 21. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: TS skriver ikke hvor gamle barna er, men det kan være myye styr med små og tette barn. Kan forstå at besteforeldre synes det blir for mye. Er annerledes når de blir større. Har tantebarn på 1 og 3 og jeg blir helt utslitt av å besøke de hehe Anonymkode: 870b0...aae Tenker jeg også. Liker ikke passe småbarn under 4-5 år, fordi jeg orker ikke bleiestyr og ikke minst å måtte holde øye med de konstant. Som TS skriver i innlegget sitt at hun må. Da er det vel snakk om to barn hvor begge er under tre år. Og mulig TS og mannen bør tenke litt gjennom hvordan de vil ha hverdagene sine. VIl de at ungene skal måtte ha noe aktivt å gjøre hele tiden, eller er det på tide å legge lista litt lavere? Hvorfor ikke barnesikre huset, slik at man ikke trenger å løpe etter de hele tiden? Putt minste i lekegrind. Ha trappegrinder i huset. Avlast hverandre, den ene slapper av mens den andre tar med barna ut på lekeplass/hagen. Anonymkode: ab58f...a64 9
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #19 Skrevet 21. juli 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessuten, hvis mine barn i fremtiden kommer til å trenge hjelp med barnepass. Kommer jeg GLADLIG OG AV KJÆRLIGHET TIL MINE barn og barnebarn å kunne hjelpe til med pass i ny og ne. Skam deg! TS Anonymkode: 4e42c...728 You're just talking the talk, not walking the walk. Anonymkode: 62965...00c 9
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #20 Skrevet 21. juli 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er snakk om én eller annen dag innimellom! Ingen trenger å oppdra mine barn andre enn meg og mannen min. Herregud for et svar... Takk for forståelsen!! TS Anonymkode: 4e42c...728 Vel om man passer barn, så innebærer det faktisk litt oppdragelse underveis, spesielt på de minste. Hva tror du barnehagen driver med mens du er på jobb liksom...? 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessuten, hvis mine barn i fremtiden kommer til å trenge hjelp med barnepass. Kommer jeg GLADLIG OG AV KJÆRLIGHET TIL MINE barn og barnebarn å kunne hjelpe til med pass i ny og ne. Skam deg! TS Anonymkode: 4e42c...728 Så fint for dine barn da. Men her er det du som må skamme deg. Folk er forskjellige, ikke alle ønsker å passe småbarn eller være veldig involverte som besteforeldre. Dere valgte å få barn på det tidspunktet dere valgte. Besteforeldrene valgte ikke å bli besteforeldre akkurat da. Ja de kunne forvente at det ville skje fordi de hadde barn selv, men de er ferdig med småbarn og må kunne velge om og når de vil passe. Og til hovedinnlegget ditt; du skriver ikke om i hvor god tid du spør om hjelp, men hva med å snakke med dem og planlegge hjelp over tid. En lørdag her, hel helg der, avtale for neste sommer tidlig osv. Og hvis ikke de vil være involvert finn noen andre. Da jeg var tenåring var det vanlig å være trillepike, sitte barnevakt o.l. sikkert noen som er interessert der dere bor. Anonymkode: 81329...b74 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå