Gå til innhold

Angst for å bli gravid

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres skikkert rart ut for noen.. Men jeg tipper vi er flere der ute.

Jeg har en ekstrem redsel for å bli gravid. Har kjæreste og han ønsker heller ikke barn, men vi har jo naturligvis sex. Jeg bruker p-piller og er ganske nazi med dem, tar dem til nøyaktig samme tid hver kveld, har aldri glemt/ spydd opp en pille i løpet av de 3 årene jeg har gått på dem, heller aldri slurvet. Ikke vært full, ingenting. Dessuten har kjæresten min aldri kommet/ fått utløsning inni meg fordi vi er redde for at det KAN gå galt, jeg stoler liksom ikke 100% på pillene.. Jeg er så utrolig redd for å bli gravid, ser bare for meg at jeg finner det ut når det er for sent og må fullføre et svangerskap, ja, rett og slett katastrofetanker. Jeg er til og med skeptisk til å ha samleie 2 uker før mensen fordi jeg er redd for at jeg får eggløsning likevel. 

Jeg har vel blitt mer ødelagt etter å ha sett TV programmer som "Ops, jeg er gravid" i tillegg til å ha sett flere her inne som sier at de plutselig er gravide i 4. måned selv om de bruker prevensjon, plutselig er de langt på vei uten symptomer og har fortsatt mensen osv..

Noen som kjenner seg igjen i panikken? Jeg trenger ikke å høre at jeg er syk i hodet og stakkars kjæresten min, for han er også redd for at det kan skje og har ingenting imot å være veldig forsiktig han heller. 

Anonymkode: e6e9f...5e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å bruke et enklere prevensjonsmiddel? Jeg har kobberspiral og det slipper jeg å tenke på. 

Når man ikke bruker hormonelle prevensjonsmidler har man jo også mensen, og mensen er der av en grunn - for å informere om at du ikke er gravid.

Grunnen til at kvinner ikke finner ut av graviditeten før et stykke uti, er jo fordi de hopper over mensen og ikke gidder å ta graviditetstest...

Anonymkode: 2bc99...6ac

AnonymBruker
Skrevet

Om dere bruker både p-piller og kondom vil dere være enda bedre sikret mot graviditet. P-piller er ikke 100% sikkert, som du sikkert vet, men med dobbel prevensjon er sikkerheten veldig, veldig høy. 

Det er bra at du er reflektert rundt dette, men det er ikke bra om det ødelegger gleden ved å ha sex! 

Hvis du bruker vanlige p-piller har du antakeligvis mensen hver måned. Jeg husker at jeg ble veldig stresset da jeg brukte minipiller og blødningene forsvant. Følte jeg måtte ta graviditetstester hele tiden. Som AB ovenfor skriver, det er en av fordelene med mensen - man vet at man ikke er gravid. 

Anonymkode: d6d5d...680

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å bruke et enklere prevensjonsmiddel? Jeg har kobberspiral og det slipper jeg å tenke på. 

Når man ikke bruker hormonelle prevensjonsmidler har man jo også mensen, og mensen er der av en grunn - for å informere om at du ikke er gravid.

Grunnen til at kvinner ikke finner ut av graviditeten før et stykke uti, er jo fordi de hopper over mensen og ikke gidder å ta graviditetstest...

Anonymkode: 2bc99...6ac

Må man ikke ha gjennomført en fødsel før man kan bruke spiral? Det sa iallfall min mor en gang.. 

Jeg burde jo være trygg når jeg får mensen hver gang som jeg skal, men som jeg skrev så har jeg lest så mange rare innlegg her inne og sett på TV der kvinner sier de menstruerer som vanlig når de skal, og plutselig er de langt på vei likevel. Er ikke så lett å bare slutte å være redd heller, men jeg må vel bare prøve :(

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om dere bruker både p-piller og kondom vil dere være enda bedre sikret mot graviditet. P-piller er ikke 100% sikkert, som du sikkert vet, men med dobbel prevensjon er sikkerheten veldig, veldig høy. 

Det er bra at du er reflektert rundt dette, men det er ikke bra om det ødelegger gleden ved å ha sex! 

Hvis du bruker vanlige p-piller har du antakeligvis mensen hver måned. Jeg husker at jeg ble veldig stresset da jeg brukte minipiller og blødningene forsvant. Følte jeg måtte ta graviditetstester hele tiden. Som AB ovenfor skriver, det er en av fordelene med mensen - man vet at man ikke er gravid. 

Anonymkode: d6d5d...680

Vi bruker alltid kondom hvis vi "kjører løpet helt ut", og det er nettopp fordi jeg vet at ikke pillene er 100% sikre ja. 

Føler jo at vi kunne hatt det bedre i senga, men problemet er som sagt at jeg/ vi ikke tør fordi jeg stoler ikke på pillen. Bruker forresten vanlig p-pille ja, får mensen hver måned når jeg skal. Men så har jeg som sagt hørt om de som får mensen men som er gravide likevel, fordi de ikke hadde symptomer på graviditet osv, arghh!! Ond tanke-spiral dette her.. men takk for kommentar og forståelse :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt gravid både p-piller og spiral, så jeg antar at det eneste jeg kan si er at det er en av risikoene med å ha sex. Det må jo være en liten del av deg som ikke er redd.

Anonymkode: ef873...05d

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt gravid både p-piller og spiral, så jeg antar at det eneste jeg kan si er at det er en av risikoene med å ha sex. Det må jo være en liten del av deg som ikke er redd.

Anonymkode: ef873...05d

Oi, da har du vært uheldig.. Får jeg lov å spørre om du var like nøye som det jeg er med å ta pillen, eller var det noe slurv en gang eller to? 

Selvfølgelig er det en liten del av meg som ikke er redd, ellers hadde jeg vel avstått fra alle seksuelle handlinger, hehe. Men den redde delen overtar dessverre og reduserer gleden betraktelig. Lurer på hvordan man gjør det, det med å nyte det helt ut og være så trygg på alt. Og ikke bli gravid uansett hvor mye og ofte man har sex.. Jeg stoler seriøst ikke på p-piller eller noe lengre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...