Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gådd 2 år yrkesfag på vgs, men siden 2008 har jeg hatt div. vikarjobber frem til 2015 hvor jeg fikk jobben jeg har nå. Nå har jeg bestemt meg for å studere men trenger studiekompetanse. Pga voksenrett har jeg fått kommet inn på voksenopplæring og skal ta opp historie, naturafag, matte og norsk og må levere dokumentasjon for å bevise at jeg har realkompetanse slik at jeg ikke behøver kroppsøving og et valgfag? Problemet er at mange av mine attester fra disse jobbene jeg har hatt siden 2008 er totalt forsvunnet, og minst 3 av disse stedene eksisterer ikke lengre. Bedriftene gikk konkurs, bled nedlagt, flyttet og fikk nye eiere osv, så jeg har ingen aning hvordan jeg skal få tak i attester.. Er det noen som vet om det er en annen type dokumentasjon man kan bruke på arbeid ? Tenkte tanken på selvangivelser for det har jeg jo for helt tilbake til år 2007, men klarer ikke finne noe informasjon om dette på nettet...

Håper noen har litt peiling ! Huff ..

Anonymkode: 2a04b...8d6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skal se på attester som verdibrev, og ikke miste dem! Klarer du å finne tilbake til den som skrev attesten og få dem til, helt frivillig, å lage nye attester så er detnomtrent din eneste mulighet. 

Navhar register over alle jobber med stillings % men om du får tilgang til dette og kan bruke dette til det formålet du trenger, er jeg sterkt usikker på. Tror det heter infotrygd. https://www.nrk.no/norge/dette-kan-nav-ansatte-finne-ut-om-deg-1.13205505 

Anonymkode: efaa8...fff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du har en mor med schizofreni som plutselig fant ut at alt papir er farlig og dermed brente alt av mine dokumenter samt. sine egne er det lite man kan gjøre med at det er verdibrev. Vet ikke hvem som skrev attestene fordi det somregel kom fra en HR avdeling, vart bare enkle sluttattester jeg hadde. Men takk uansett. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når du har en mor med schizofreni som plutselig fant ut at alt papir er farlig og dermed brente alt av mine dokumenter samt. sine egne er det lite man kan gjøre med at det er verdibrev. Vet ikke hvem som skrev attestene fordi det somregel kom fra en HR avdeling, vart bare enkle sluttattester jeg hadde. Men takk uansett. 

Spor opp de dagligledererne for disse bedriftene, kanskje de husker deg. Forhør deg med veilederen på skolen du har tenkt å gå om hva du kan gjøre i din situasjon, det må kunne være mulig å løse dette på noe vis.

Anonymkode: de6b3...519

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da burde du ikke hatt dokumentene liggende slik at din mor fikk tak i dem.

Pga at du ikke har tatt skikkelig vare på,attestene dine, hil du måtte ta full påbygning i stedet for kun 23/5. Flott.

Anonymkode: 364ec...fda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste noe her inne en gang om at siden nav nå har det nye arbeidsgiverregisteret så står det kanskje der hvilke arbeidsgivere du har hatt? Kanskje kontakte dem og høre om man kan få en oversikt? Har ikke gjort dette selv, det er noe jeg leste om her inne. 

Ellers ville jeg prøvd med selvangivelser. De viser jo at du har vært ansatt.. 

Jeg ble realkompetansevurdert i et fag fra vgs pga jeg hadde hatt ansvar for barn i noen år, men sendte ikke inn noen dokumentasjon på det. 

Ellers ville jeg prøvd å kontaktet tidligere arbeidsgivere eller arbeidsplasser. Send en mail! Det verste som skjer er at du ikke får svar. 

Anonymkode: 0c786...046

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste noe her inne en gang om at siden nav nå har det nye arbeidsgiverregisteret så står det kanskje der hvilke arbeidsgivere du har hatt? Kanskje kontakte dem og høre om man kan få en oversikt? Har ikke gjort dette selv, det er noe jeg leste om her inne. 

Ellers ville jeg prøvd med selvangivelser. De viser jo at du har vært ansatt.. 

Jeg ble realkompetansevurdert i et fag fra vgs pga jeg hadde hatt ansvar for barn i noen år, men sendte ikke inn noen dokumentasjon på det. 

Ellers ville jeg prøvd å kontaktet tidligere arbeidsgivere eller arbeidsplasser. Send en mail! Det verste som skjer er at du ikke får svar. 

Anonymkode: 0c786...046

Hjelper ikke kun å bevise at man har vært ansatt, man må også kunne vise stillingsprosent. 

Anonymkode: 364ec...fda

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i en lignende situasjon, men jeg kunne fremvise noen lønnslipper fra den tiden.

Anonymkode: 99913...b38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...