Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg skal begynne på et studiet som krever at man har tatt vaksine mot en rekke sykdommer

Hvordan kan jeg sjekke at jeg har tatt dette? Bestille en legetime for dette, eller finnes det en annen måte å se lege historikk på gratis? 

Anonymkode: 21779...8e3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Minevaksine.no tror jeg det heter. Logg deg inn på helsenorge.no så finner du lenke videre der inne.

Men det er ikke nok å sjekke hva du har fått av vaksiner. Du må og undersøke at vaksinene fortsatt er "aktive". Det gjøres i en blodprøve hos lege.  Noen leger setter noen vaksiner, andre henviser all vaksinering til private reisevaksinekontor. Så her må du snakke med fastlegen din.

Anonymkode: e19a5...c3a

Skrevet

https://helsenorge.no/vaksiner/mine-vaksiner

Bare nevner det altså, hadde du skrevet "Hvilke vaksiner har jeg" i søkefeltet på google så kommer den linken der som øverste forslag. Spørsmål som dette får man som regel svar på mye raskere ved hjelp av google. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge pleier vaksinene å være aktive sånn ca.? 17 år siden de vaksinene som man må ta...

Hva er forskjellen mellom tuberkulose( BCG-vaksine) og vanlig tuberkulose vaksine?

Bør jeg ta en ny slik at jeg får den førstnevnte? 

AnonymBruker
Skrevet

BCG er vaksine mot tuberkulose. Jeg skal til fastlegen min neste uke og da skal jeg ta med meg det skjemaet mtp mrsa, tuberkulose ifht spl.studie. 

Anonymkode: 0cb19...96f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri tatt en jobb som krever at man sprøter seg full av gift. Når skal folk våkne opp, ta ansvar og kjempe for egen helse?

Anonymkode: ca28c...e10

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville aldri tatt en jobb som krever at man sprøter seg full av gift. Når skal folk våkne opp, ta ansvar og kjempe for egen helse?

Hvilken planet lever du på?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp det vaksinering er. 

Anonymkode: 7b5bc...424

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du som er vaksinemotstander, du kan jo tenke etter hvorfor levealderen blant annet har økt. Det er ikke bare tilgang på mer mat. 
Hygieneforhold har blitt bedre, vaksineprogram, medisiner for å takle sykdommer, selv om noen av de kan gjøre deg enda mer syk.
Det er rimelig egoistisk å la være å vaksinere barna sine fordi man selv har en vridd formening om vaksiner som man finner på lugubre nettsider. Er det noe jeg ville stilt spørsmål til i forhold til å tjene penger på, så er det kardiologiske medisiner og insulin...

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg en bolle. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

BCG er vaksine mot tuberkulose. Jeg skal til fastlegen min neste uke og da skal jeg ta med meg det skjemaet mtp mrsa, tuberkulose ifht spl.studie. 

Men jeg har tydelivis tatt tuberkulose vaksine for 17 år isden, men ikke vaksinen i form av (BCG). Burde jeg ta en ny vaksine igjen?

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har tydelivis tatt tuberkulose vaksine for 17 år isden, men ikke vaksinen i form av (BCG). Burde jeg ta en ny vaksine igjen?

Ta kontakt med studiestedet. Ifølge Folkehelseinstituttet er det ingen spesielle føringer for revaksinering av BCG. 

BCG er for øvrig den eneste kjente tuberkulosevaksinen. Dersom du ble vaksinert mot tuberkulose for 17 år siden må dette ha vært BCG-vaksinen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken planet lever du på?

Hva ønsker du å oppnå med slike useriøse spørsmål?

Det er nettopp det vaksinering er. 

Nei, vaksiner inneholder kvikksølv og andre giftmiddler som faktisk gjør deg sykere. Hvorfor tror du egentlig så mange flere har fått hjertesykdom, diabetes, og andre alvorlige sykdommer?

Jo vaksinen. Det er kunne legemiddelindustrien som lurer det med å tilby en medisin som fikser et problem som egentlig ikke er reelt, slik som meslinger. Men det de ikke sier er at vaksinene inneholder farlige stoffer som gir deg sykdommer slik at du blir tvunget til å kjøpe mer medisin og mer behandling! 

Å ta ansvar for egen helse vil absolutt ikke si at man helt ukritisk tar imot giftige medisiner som legemiddelindustrien presser ned på oss. Å ta ansvar for egen helse vil si å spise sunt, få nok søvn og la kroppen heale seg naturlig uten medisiner. 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du som er vaksinemotstander, du kan jo tenke etter hvorfor levealderen blant annet har økt. Det er ikke bare tilgang på mer mat. 
Hygieneforhold har blitt bedre, vaksineprogram, medisiner for å takle sykdommer, selv om noen av de kan gjøre deg enda mer syk.
Det er rimelig egoistisk å la være å vaksinere barna sine fordi man selv har en vridd formening om vaksiner som man finner på lugubre nettsider. Er det noe jeg ville stilt spørsmål til i forhold til å tjene penger på, så er det kardiologiske medisiner og insulin...

Du stoler på vaksiner men ikke på kardiologiske medsiner og insulin? Høres ut som dobbeltmoral. Er du imot denne skolemedisinen burde du også ta avstand fra vaksinene.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vaksiner inneholder kvikksølv og andre giftmiddler som faktisk gjør deg sykere. Hvorfor tror du egentlig så mange flere har fått hjertesykdom, diabetes, og andre alvorlige sykdommer?

Jo vaksinen. Det er kunne legemiddelindustrien som lurer det med å tilby en medisin som fikser et problem som egentlig ikke er reelt, slik som meslinger. Men det de ikke sier er at vaksinene inneholder farlige stoffer som gir deg sykdommer slik at du blir tvunget til å kjøpe mer medisin og mer behandling! 

Å ta ansvar for egen helse vil absolutt ikke si at man helt ukritisk tar imot giftige medisiner som legemiddelindustrien presser ned på oss. Å ta ansvar for egen helse vil si å spise sunt, få nok søvn og la kroppen heale seg naturlig uten medisiner. 

Du stoler på vaksiner men ikke på kardiologiske medsiner og insulin? Høres ut som dobbeltmoral. Er du imot denne skolemedisinen burde du også ta avstand fra vaksinene.

Fordi vi vet mer, vi lever lenger og kosthold og aktivitetsnivå har endret seg. 

Det som er ironisk er at du er beskyttet kun på grunn at andre er oppegående nok til å vaksinere seg slik at vi får en flokkimmunitet. Men gjerne ta turen, som uvaksinert, til et annet land der sykdommer vi har vaksiner for er mer utbredt, så skal vi se hvor lenge du klarer å holde på "å spise sunt og få nok søvn" før du dauer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva jeg vil oppnå for å spørre hvilken planet du lever på? 

For å vite hvem som kan gå ut og si at vaksiner er tullete. Å spise sunt og utsette kroppen for aktivitet bør man gjøre uansett. Som noen andre skrev er det nettopp flokkimmunitet det som gjør at tullinger som dere som ikke vaksinerer dere ikke blir syke. 

Og nå er det faktisk fare på ferde pga visse sykdommer som nesten ble ansett som utryddet er på vei tilbake, nettopp pga voksne folk ikke vaksinerer barna sine. 

Skrevet

Ingen av de faste vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet inneholder kvikksølv. Enkelte influansavaksiner har inneholdt ufarlige mengder for rask distribusjon, mindre enn hva man blir eksponert for ved å spise for eksempel tunfisk. 

Vaksinasjon er nødvendig, se mot land med lav vaksinasjonsgrad som Frankrike og deler av USA hvor meslinger begynner å spre seg igjen på grunn av tåpelige mennesker som ikke klarer å tilegne seg informasjon. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...