AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #1 Skrevet 21. juli 2017 Jeg og mannen har booket en natt på farris bad med blant annet aromamassasje, og planen er å bruke hele dagen på spaavdelingen som har flere forskjellige badstuer og boblebad. Men, nå er jeg kanskje gravid. Jeg har hørt at gravide skal holde seg unna både boblebad og badstu, gjelder det også når man bare er noen uker på vei? Og hva med aromamassasjer? Utrolig dårlig timing, jeg har gledet meg sånn til denne turen. Men hvis jeg ikke kan være på spaet er det jo bare bortkastet penger å dra på spahotell. Vi kan avbestille senest 2 dager før og ikm er dagen før oppholdet. Vil en graviditetstest være helt presis dagen før ikm? Anonymkode: d65bd...bc5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #2 Skrevet 21. juli 2017 Altså, du er kanskje gravid? Finn ut av det før du tar alle sorger på forskudd. Anonymkode: 32f98...34d 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #3 Skrevet 21. juli 2017 Tror ikke du trenger å bekymre deg så tidlig altså, slik jeg har forstått det er faren ved boblebad og badstu at fostervannet skal bli for varmt, og baby bli for varm, og det er jo ikke så veldig mye fostervann som har blitt rukket å bli skapt ved ikm. Anonymkode: 5b4df...015
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #4 Skrevet 21. juli 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og mannen har booket en natt på farris bad med blant annet aromamassasje, og planen er å bruke hele dagen på spaavdelingen som har flere forskjellige badstuer og boblebad. Men, nå er jeg kanskje gravid. Jeg har hørt at gravide skal holde seg unna både boblebad og badstu, gjelder det også når man bare er noen uker på vei? Og hva med aromamassasjer? Utrolig dårlig timing, jeg har gledet meg sånn til denne turen. Men hvis jeg ikke kan være på spaet er det jo bare bortkastet penger å dra på spahotell. Vi kan avbestille senest 2 dager før og ikm er dagen før oppholdet. Vil en graviditetstest være helt presis dagen før ikm? Anonymkode: d65bd...bc5 Gravide skal holdemsegbunna en hel,rekke ting, på SPA. Både oljer og tilsetninger kan ha uheldig effekt i tillegg til varmen og dampen/høy luftfuktighet. Ville styrt unna var jeg deg. Anonymkode: dbe8a...e78
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #5 Skrevet 21. juli 2017 Veldig høy varme over tid øker risikoen for spontanabort. Som i boblebad og badstu. Har Jaquzzi (ca 39-40 gr) hjemme og fikk beskjed om å bruke i maks 10 min. (Altså; da gidder jeg ikke). I slutten av svangerskapet er det også økt fare for infekjson via boblebad osv. TS; jeg tror jeg ville ventet med å avbestille og sett om du er gravid eller ikke. Du kan jo og ringe inn å høre? Ofte har de egne gravid-behandlinger. Uansett kan du si at du er tidlig gravid, så vet de forhåpentligvis hvilke oljer osv de kan bruke. Tror jeg, personlig, ville holdt meg unna boblebad og badstu. Men kaldt vann, saltvannsbasseng og vanlig bør jo gå fint? (Vet ikke hva tilbud de har der) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke du trenger å bekymre deg så tidlig altså, slik jeg har forstått det er faren ved boblebad og badstu at fostervannet skal bli for varmt, og baby bli for varm, og det er jo ikke så veldig mye fostervann som har blitt rukket å bli skapt ved ikm. Anonymkode: 5b4df...015 Anonymkode: ff7d0...dd0
Sheherasade Skrevet 22. juli 2017 #6 Skrevet 22. juli 2017 Det gis råd om å unngå massasje til andre trimester, spesielt refleksologi.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #7 Skrevet 22. juli 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke du trenger å bekymre deg så tidlig altså, slik jeg har forstått det er faren ved boblebad og badstu at fostervannet skal bli for varmt, og baby bli for varm, og det er jo ikke så veldig mye fostervann som har blitt rukket å bli skapt ved ikm. Anonymkode: 5b4df...015 Spesielt så tidlig SKAL man ta forhåndsregler. Ikke aromaoljer(nøytral, lavendel og en til går så langt jeg har hørt), og varme bad. Kan trigge spontanabort. Anonymkode: 5afb4...2e5
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #8 Skrevet 22. juli 2017 Ville holdt meg unna boblebad. Dette pga mye varme og bakterier som ikke er bra å få inn. Anonymkode: 8788f...66c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå