Gå til innhold

Det tåpelige jaget deres etter status!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Virker som at nesten alle mennesker, isåfsll her inne på dø og liv må jobbe seg til status. De vil satse på en utdannelse som gir følelsen av status, ha en jobb som er status. Slik at de har råd til bil som er status, og bo et sted som er status :P kapre en kvinne eller mann, som er status. Kanskje noen av de er trolletråder. Men har det virkelig blitt slik? Norsk problem altså.. 

når jeg er i utlandet, så virker folk mer avslappet til jobbene sine og forholdet til andre mennesker. Tro meg, jeg reisr mye. 

Mens her i Norge, har jo også jeg erfart i virkelige liv at det gjelder å henge med de riktige folka. Satse på en utdannelse så man kan få status :fnise:.          

Anonymkode: 8d956...d79

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du burde ta en tur til USA en gang.

Anonymkode: a594b...a5d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Fordømmer ingen som jobber for bedre materiel status. Innenfor visse grenser

Nytt hus, ny bil, eksotiske ferier på Bahamas osv.  Tror ikke man er mer "ekte" av å bo i sliten trang leilighet, med liten tv og slitt soffa. Kjøre gammel mazda og feriere i campingvogn på Koppang.

Hadde det trangt under og etter utdanning. Romslig økonomi med valgmuligheter er å foretrekke. 

Folk for leve slik de ønsker selv. Lar meg ikke stresse av andres statusjag. 

Anonymkode: 89712...d96

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ingen som er opptatt av "status", hva nå enn det er. Kanskje du velger å omgås folk du egentlig ikke trives med?

Anonymkode: ad233...39a

• Liker 4
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Mer enn nok status å være KG-bruker, da. Får være grenser på hva mer man kan ønske seg. 

Endret av Overrasket
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så enig! Og jeg er SÅ GLAD jeg ikke kunne brydd meg mindre om status. 

Anonymkode: 38201...62f

• Liker 2
Skrevet

De som driter mest i status, er de som har mest av det.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor er det du reiser da? Jeg bodde en stund i India og der var det jo sånn at folk ble helt satt ut av de lavklasseyrkene et par stk i familien min i Norge har :fnise: bilmekaniker, bussjåfør og sånt som de ikke kjenner noen som jobber som uten at de jobber FOR dem. Men som er helt greie yrker i Norge, det er kanskje ikke status men det er ikke sånn at de er i et helt annet samfunnslag som de som har mer status yrker aldri omgås heller. 

Ellers beror det vel på hvem man velger å omgås. Enig i at mange i Norge og er opptatt av status, men mange som ikke er det og. Ingen av mine venner som er sånn f.eks.

Anonymkode: c1e5c...a4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker som at nesten alle mennesker, isåfsll her inne på dø og liv må jobbe seg til status. De vil satse på en utdannelse som gir følelsen av status, ha en jobb som er status. Slik at de har råd til bil som er status, og bo et sted som er status :P kapre en kvinne eller mann, som er status. Kanskje noen av de er trolletråder. Men har det virkelig blitt slik? Norsk problem altså.. 

når jeg er i utlandet, så virker folk mer avslappet til jobbene sine og forholdet til andre mennesker. Tro meg, jeg reisr mye. 

Mens her i Norge, har jo også jeg erfart i virkelige liv at det gjelder å henge med de riktige folka. Satse på en utdannelse så man kan få status :fnise:.          

Noen må jo ta de studiene og jobbene som du ser på som status så ser ikke helt problemet..

Og noen må jo kjøpe den bilen som du anser som status og noen må bo der du anser som statusplass.

Alternativet er jo at ingen tar de studiene,  jobbene, kjøper den bilen eller bor på akkurat det stedet.

Du høres veldig generaliserende ut.

Anonymkode: 5eef8...96c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde ta en tur til USA en gang.

Anonymkode: a594b...a5d

Føler generelt det var mindre statusjag i USA, i alle fall blant jevnaldrede. I Norge skal alle være brune, trente og være sosiale konstant, mens i USA følte jeg det var mer rom for variasjon når det gjaldt utseende; jeg fikk ikke pes for å ikke være brun, og det samme for å ikke trene hver uke. Det er selvsagt et jag i USA for å ha en pen bil, flott hus og god jobb, men når det gjelder selve utseende syntes jeg det var lettere å være tilfreds i USA enn i Norge. 

Anonymkode: e0c4b...a9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett disse trådene og har aldri hørt om så mye "status" før jeg kom her. Når det gjelder menn generelt så er de ikke opptatt av status overhodet. Menn er dessverre mer opptatt av utseende til kvinnnen og går etter de peneste. Ikke de med høyest status eller best betalt jobb. Så menn er like gale som oss:)

Anonymkode: da508...fce

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett disse trådene og har aldri hørt om så mye "status" før jeg kom her. Når det gjelder menn generelt så er de ikke opptatt av status overhodet. Menn er dessverre mer opptatt av utseende til kvinnnen og går etter de peneste. Ikke de med høyest status eller best betalt jobb. Så menn er like gale som oss:)

Anonymkode: da508...fce

... Og kvinner med høy utdannelse vil ikke gå med på å være sammen med en ufaglært eller håndverker-mann. Synd for dem, for de fleste høystatus-menn går etter ufaglærte kvinner med store mugger.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, straamann skrev:

... Og kvinner med høy utdannelse vil ikke gå med på å være sammen med en ufaglært eller håndverker-mann. Synd for dem, for de fleste høystatus-menn går etter ufaglærte kvinner med store mugger.

Så enten har man høy status (hva nå enn det innebærer) eller så er man ufaglært? Så derfor kan vi jo si at f.eks en psykologspesialist har like mye status som en elektriker siden man enten har høy status eller er ufaglært. Interessant! Og hva om noen er ufaglært, men blir f.eks president i USA? Har de fortsatt like lav status siden de tross alt er ufaglært, og om en er kvinne så er pupper det eneste interessante ved en? Da er jeg i alle fall glad jeg ikke mangler utdanning siden jeg ikke ønsker at noen skal bli sammen med meg pga noe så simpelt som pupper, og jeg kommer ikke på en eneste person jeg kjenner som har lang utdanning som er sammen med noen uten utdanning, og om jeg vet om noen så er det svært lite sannsynlig at det var pga puppene om dama er ufaglært og noe annet om mannen er ufaglært. Det må i alle fall være litt kjedelig etterhvert når puppene begynner å henge og blir slappe i 60-åra om det var eneste grunnen til at man ble sammen :P Ikke at et forhold som er bygd på noe så dumt vil holde mer enn et par mnd uansett, men. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så enten har man høy status (hva nå enn det innebærer) eller så er man ufaglært? Så derfor kan vi jo si at f.eks en psykologspesialist har like mye status som en elektriker siden man enten har høy status eller er ufaglært. Interessant! Og hva om noen er ufaglært, men blir f.eks president i USA? Har de fortsatt like lav status siden de tross alt er ufaglært, og om en er kvinne så er pupper det eneste interessante ved en? Da er jeg i alle fall glad jeg ikke mangler utdanning siden jeg ikke ønsker at noen skal bli sammen med meg pga noe så simpelt som pupper, og jeg kommer ikke på en eneste person jeg kjenner som har lang utdanning som er sammen med noen uten utdanning, og om jeg vet om noen så er det svært lite sannsynlig at det var pga puppene om dama er ufaglært og noe annet om mannen er ufaglært. Det må i alle fall være litt kjedelig etterhvert når puppene begynner å henge og blir slappe i 60-åra om det var eneste grunnen til at man ble sammen :P Ikke at et forhold som er bygd på noe så dumt vil holde mer enn et par mnd uansett, men. 

Haha, utdanning er ikke et tegn på intelligens, det har du helt rett i.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, straamann skrev:

For meg kommer det an på kjemien. 😌 Med unntak. Tilhører man såkalt øvre middelklasse og blir sammen med en fra såkalt arbeiderklasse så er klasseforskjellen ofte stor og sistnevnte vil føle seg underlegen førstnevnte. De fleste høystatusmenn skifter også ut sine kvinner etter en liten stund. 

Apropos status: 

"Too many people spend money they earned, to buy things they don’t want, to impress people that they don’t like.”

― Will Rogers

Anonymkode: f99d4...80c

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler generelt det var mindre statusjag i USA, i alle fall blant jevnaldrede. I Norge skal alle være brune, trente og være sosiale konstant, mens i USA følte jeg det var mer rom for variasjon når det gjaldt utseende; jeg fikk ikke pes for å ikke være brun, og det samme for å ikke trene hver uke. Det er selvsagt et jag i USA for å ha en pen bil, flott hus og god jobb, men når det gjelder selve utseende syntes jeg det var lettere å være tilfreds i USA enn i Norge. 

Anonymkode: e0c4b...a9d

Det kommer litt an på hvilken stat du er. De har ikke samme verdier i hver stat. Sør-California og NYC kan være veldig plastikk. Fjellstatene og nord-vest kan være veldig jordnære og minne mye om den nordiske klisjeen om å være sunn og harmonisk. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Apropos status: 

"Too many people spend money they earned, to buy things they don’t want, to impress people that they don’t like.”

― Will Rogers

Umulig å være uenig i det sitatet. Likevel går saueflokken etter status.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg kommer det an på kjemien. 😌 Med unntak. Tilhører man såkalt øvre middelklasse og blir sammen med en fra såkalt arbeiderklasse så er klasseforskjellen ofte stor og sistnevnte vil føle seg underlegen førstnevnte. De fleste høystatusmenn skifter også ut sine kvinner etter en liten stund. 

Apropos status: 

― Will Rogers

Kanskje derfor jeg ikke falt for noen fra Oslo vest?  De virker for sosiale, rett og slett. Bare ikke mine typer og deg er helt greit. 

Problemet mitt er at jeg føler meg underlegen alle jeg elsker. Er det ikke pga høyere utdanning. Så er det jobben til vedkommende, eller hans sosiale intelligens. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje derfor jeg ikke falt for noen fra Oslo vest?  De virker for sosiale, rett og slett. Bare ikke mine typer og deg er helt greit. 

Problemet mitt er at jeg føler meg underlegen alle jeg elsker. Er det ikke pga høyere utdanning. Så er det jobben til vedkommende, eller hans sosiale intelligens. 

Sossete, ikke sosiale. 

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet

Det kommer helt an på hvem en er det. Er du et hyggelig og sympatisk menneske,tror jeg nok det går langt forbi status! Eller jeg VET det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...