Gå til innhold

Fikk vite om dødsfall via facebook

Phepsi

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fikk vite via facebook at mi oldemor var dø. Jeg er frustrert og lei over hvordan det ble fortalt, men skaden har skjedd allerede. Hva hadde dere gjort hvis dere fikk vite at en person som dere var veldig glad i døde og du fikk først vite det på facebook? Jeg fikk beskjed om at jeg måtte takle det pga alder osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innenfor oppadgående og nedadgående slekt, samt nærmeste familie sideveis bør det være en selvfølge at alle vet om dødsfallet før man legger det ut på facebook. Jeg skjønner ikke behovet.

Men som du sier - skaden er skjedd, det blir jo bare mer ubehageligheter om du skal lage sak ut av det. (Det man "burde" gjort var jo å kommentere facbookinnlegget med "du kunne ventet med å legge dette ut til alle i familien hadde fått vite om det", men det er jo bare å skape dårlig stemning det og).

Men for å spørre, om det er greit:

Hvor lang tid etter dødsfallet ble det lagt ut på facebook?

Endret av ekkoet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Velkommen i klubben.

Dette er uheldig men det skjer, ikke noe å lage en diskusjon over.

Legg energien i noe som er mer konstuktivt enn å klage på KG. 

Anonymkode: 71b39...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville ha sagt klart ifra at jeg ikke synes noe om at slikt deles på Facebook før all nær familie, og evt. nære venner, er kontaktet. 

Anonymkode: 34517...f69

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må da være bra evneveik for å publisere på fb før hele familien er orientert?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville sagt klart i fra, men kanskje uten å anklage. Si at du oppdaget det på face, og det føltes ikke ok! Hvis disse personene inne forstår Det, tenker jeg at de må mangle litt sosiale antenner.... :/ 

Anonymkode: d2b20...204

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er utrolig dårlig gjort. Men det er visst slik det har blitt i dag... Mange føler de sier farvel ved å legge det ut på nett, jeg ser det ofte på Facebook. Jeg synes ikke noe om det selv, men jeg har ikke noe med hva andre gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når noen dør eller blir født, så har man en slags uskreven regel om hvordan varsle. Da noen i min familie døde, var det jeg som ringte og varslet denne personens barn, slik at barna selv skulle varsle "sine". Jeg ville først og fremst tatt det opp med den som hadde ansvaret for å varsle deg. Og så ville jeg tatt det opp med den som la det ut, og sagt at dette var ufølsomt gjort, for du visste det ikke. Det er lov å bli sint over sånt. Både på de som skulle varsle deg, som tydeligvis ikke gjorde det raskt nok, og på den som la det ut. Er det en voksen som la det ut kan du bli forbanna med rette.

Anonymkode: 3d95e...265

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere må ha vært veldig tette, så ufølsomt av familien.

Anonymkode: a6077...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er dårlig stil å legge ut slikt på Internett. 

Anonymkode: 84ef5...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...