AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #1 Skrevet 21. juli 2017 Jeg opplever veldig ofte at jeg enten er på besøk hos venner eller har besøk hjemme hos meg, så sitter vedkommende med mobilen konstant. Jeg føler det er ufattelig frekt av meg å ta opp telefonen og bruke denne til å henge med andre venner virtuelt når jeg fysisk er i et sosialt møte. Derfor tar jeg ikke opp telefonen. Når jeg snakker så får jeg ikke blikkontakt med vennen som sitter med telefon, og det er åpenbart at vennen ikke hører helt på det jeg sier. Skyter inn noen "jatte med"- fraser her og der. Med engang dem har noe å si da er det derimot forventet at jeg skal lytte helt og ha 100% fokus på dem. Er dette den nye normen? Synes det er ufattelig frekt og klarer ikke relatere meg til tankegangen at det er greit å "forsvinne" helt i en digital boble når man har invitert noen på besøk eller verre er på besøk hos andre. Legger dem ikke merke til hvor kleint det er at jeg da sitter der å stirrer i lufta? Jeg sier ingenting fordi jeg vil ikke forstyrre det som skjer mellom vennen og mobilen...Noe som er ganske absurd, men sånn føles det. Dersom du er en sånn person som bruker mobilen uansett situasjon og svarer halvhjertet når vennen din prater til deg- hvorfor gjør du det? Hvorfor føles det naturlig og ikke frekt? Anonymkode: 0feb6...af0 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #2 Skrevet 21. juli 2017 Syntes også det er kjempe frekt. Så frekt at jeg setter mobilen på lydløs når jeg er med andre, for at det ikke skal være ubehagelig å rette oppmerksomhet til den når den ringer. Anonymkode: c1d73...22a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå