AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #1 Del Skrevet 21. juli 2017 Er det flere som sliter litt med dette i ferien? Jeg har lyst å tilbringe litt tid med dem, da jeg er glad i dem og har noen nydelige tantebarn, men merker at jeg holder på å bli sprø til tider. Det er også viktig for samboer, så det blir for dumt at jeg skal droppe å være med (har flyttet til hans hjemsted, og har lite nettverk selv her på bygda). Han har en sykt bortskjemt bror på 20 som bor hjemme, og regjerer det meste i huset, bryr seg kun om seg selv, og er utrolig frekk. Så har vi svigermor, som fortsatt er hønemamma for samboer, og skal legge seg bort i det meste. For eksempel er hun negativ til at vi skal på feire i en uke, uten at jeg skjønner helt hvorfor. Det virker litt som at hun ikke klarer å slippe barna helt, og helst ønsker at alle skal være på besøk hele tiden. Så baksnakker hun veldig mye, aldri sine egne barn, men de "inngifte" partnerne. Kommer med små stikk o.l. Så er hun veldig hyggelig innimellom, har mye omsorg og lager mat til alle osv. Svigerfar liker stort sett å snakke om seg selv, ellers er han bedrevitende og nedlatende. Han klarer jeg stort sett å unngå, da han er mye ute på farten. Men samboer har en skikkelig grei bror som er der med barna sine i ferien, og disse er viktig for meg å tilbringe tid sammen med. Prøver å invitere til oss, men samboer på 31 liker best å dra hjem til mor og far. Han er litt i overkant knyttet til dem og barndomshjemmet, noe som hadde vært supert om kjernefamilien var litt mer omgjengelige. Tips til hvordan jeg skal holde ut å tilbringe tid med dem, uten at jeg må droppe helt å besøke dem? Anonymkode: f163f...e3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 21. juli 2017 #2 Del Skrevet 21. juli 2017 Har dessverre ingen tips, annet enn å ikke la besøkene bli så lange av gangen. Da blir det fort litt mye.. Si i fra om du synes noe blir før drøyt. Værre å brenne inne med irritasjon over lengre tid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #3 Del Skrevet 22. juli 2017 Finn en balanse for hvor mye du orker å være sammen med dem uten at det blir for mye. Hvordan er det å svare svigermor? Feks spørre litt hvorfor hun er så kritisk til reisemålet og ha litt svar klar til henne? Anonymkode: e4536...354 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå