Gå til innhold

Når gommen ikke har noen pappa...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvordan vil det da være mest hensiktsmessig å ha bordplasseringen???

Har hørt at et eldre (høytstående/respektert) mannlig medlem av nærmeste familie skal ta denne plassen, stemmer det?

Er litt i villrede, for vi vet liksom ikke helt hvem som best kan erstatte hans plass!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en bestefar eller bror? Faler det ikke naturlig at den nærmeste mannen i famlien etter faren sitter der?

Skrevet

Ville og sagt bestefar, bror, eller kanskje e nær onkel...? Eller bestemor...Den personen din kjære føler seg nærmest, bortsett fra sin mor, kanskje?

Skrevet

Stemmer også for bror, bestefar eller onkel. Evt. stefar hvis moren har giftet seg på nytt og gommen liker den nye.

Skrevet

min mann hadde en onkel (da han heller ikke har besteforeldre)

Skrevet

Min kjære har heller ingen pappa, så vi har bestemt

at hans eldste (halv)bror skal "ta plassen" til pappan hans. Men vi har også valgt å gjøre litt om på plasseringen ellers, dvs mamman til min kjære skal sitte ved siden av han, så broren hans. Jeg kommer til å ha min far og deretter min mor ved min side. Dette gjør vi fordi min kjæres nære familie beastår av han og hans mor (hans søsken er "kun" halvsøsken) , og derfor er det viktig for oss at hun sitter helt nær oss.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva med den personen som står din forlovede nærmest?

Skrevet

MÅ det vera ein mann då?

- Kan vel gjera bordplasseringa litt anleis enn det tradisjonelle?

Skrevet

Neida, det MÅ slett ikke være noen mann!

Men gommen har dessverre ingen bestefar lenger heller han, så vi tenker kanskje vi skal plassere broren han ved siden av min mor:) Eller en av flere onkeler... Ville bare høre hva deres synspunkter var!

Gjest Anonymous
Skrevet

:roll: Hos oss har brudgommen en pappa, men ikke jeg - så det blir jo egentlig sammen problemstillinga.

Vi er ikke så opptatt av hva som står i "den store etiketteboka". Så vi ordner det slik vi vil at foreldrene våre skal sitte. Min samboers foreldre er enda gift med hverandre, så vi velger å gjøre det slik at ved siden av min samboer sitter hans mor og ved siden av henne sitter min samboers far. Ved siden av meg sitter mamma. Ved siden av henne sitter min samboers forlover og ved siden av han min forlover. Ved siden av min samboers far sitter min samboers mormor, da hun er den eneste av våre besteforeldre som er i form til å være til stede.

For meg føles det ikke naturlig å ha en "stand in" for pappa, da pappa er død og ingen noen gang kan ta hans plass. I kirka vil vi dessuten gå opp mot alteret sammen.

Men dette er selvfølgelig slik jeg føler det... :wink:

Skrevet
:roll: Hos oss har brudgommen en pappa, men ikke jeg - så det blir jo egentlig sammen problemstillinga.

Vi er ikke så opptatt av hva som står i "den store etiketteboka". Så vi ordner det slik vi vil at foreldrene våre skal sitte. Min samboers foreldre er enda gift med hverandre, så vi velger å gjøre det slik at ved siden av min samboer sitter hans mor og ved siden av henne sitter min samboers far. Ved siden av meg sitter mamma. Ved siden av henne sitter min samboers forlover og ved siden av han min forlover. Ved siden av min samboers far sitter min samboers mormor, da hun er den eneste av våre besteforeldre som er i form til å være til stede.

For meg føles det ikke naturlig å ha en "stand in" for pappa, da pappa er død og ingen noen gang kan ta hans plass. I kirka vil vi dessuten gå opp mot alteret sammen.

Men dette er selvfølgelig slik jeg føler det... :wink:

Synes det var en veldig fin måte å løse det på jeg! :wink:

Vi ønsker heller ikke å erstatte brudgommens far, for all del! Men vi ville bare fosøke å finne en god "løsning" allikevel. Har i grunnen kommet frem til at det blir gommens eldre bror eller en onkel som skal sitte der, evt. hans forlover og min forlover deretter igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...