Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du jobb ved siden av studiene?
Har jobben relevans med det du utdanner deg til?
Hvor mye tjener du i mnd på jobben, og hvor mye har du utbetalt totalt i mnd inkludert stipend/lån + lønn?

Anonymkode: 4ed99...b0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jobber i en klesbutikk :)

Nei, det er ikke relevant for studiene.

Tjener alt mellom 5000-10000 ved siden av studiene, så har ca 20.000,- utbetalt tilsammen :)

AnonymBruker
Skrevet

Ble nettopp ferdig som student. Hadde deltidsjobb, ikke studierelevant. Fikk utbetalt mellom 5-8000 lønn+ 7800 stipend. I mine fem år som student har jeg bare møtt en person som ikke jobbet ved siden av studiene. 

Anonymkode: d0e88...ab8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg jobber ikke ved siden av studiene, men har verv og er med i studentforeninger. Studerer sivilingeniør, vi er 15 stk på studiet, hvor kun 3 av dem jobber ved siden av. 

Anonymkode: 8ff39...05b

AnonymBruker
Skrevet

Nei, studerer siviløkonomi og bruker en god del tid på studiene, har verv utenom og er aktiv i studentforening. Hadde en deltidsjobb i en periode, men lønnen var latterlig lav uten tillegg for overtid og helg, samt at jeg ble satt opp på vakter mens jeg hadde forelesning. Fungerte ikke i det hele tatt, men jeg har forsøkt å finne en jobb i etterkant.

Anonymkode: 7c6ed...c3f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal jobbe på sykehus hver 3. helg og 4 uker på sommeren, og satser på noen ekstravakter utenom for å kunne dekke de månedlige utgiftene som man har som voksen med familie og lån.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal jobbe på sykehus hver 3. helg og 4 uker på sommeren, og satser på noen ekstravakter utenom for å kunne dekke de månedlige utgiftene som man har som voksen med familie og lån.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er veldig mange jeg kjenner som ikke har jobb ved siden av studiene, særlig i de første studieårene. 

Anonymkode: 30c03...446

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

MÅ man ha jobb, hvis man ellers klarer seg? Jeg har jobb i hjembyen, så i ferier jobber jeg. Brukte evigheter før jeg fikk denne jobben, så er skikkelig redd for at jeg ikke klarer å skaffe jobb når jeg flytter og begynner å studere i høst...

Anonymkode: 4c62b...096

AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerer sykepleie og jobber i bofellesskap. Det er litt relevant ifht. At man lærer om kommunikasjon og sånt og det er litt medisinutdeling, men ellers ikke noe stell eller prosedyrer. Har lyst på noe mer relevant men samtidig trives jeg og har fast stilling så. 

Tjener rundt 7000 i mnd (husker ikke helt) dersom jeg kun har mine faste vakter, så litt under 15000 totalt med lånet da. Men vanligvis jobber jeg ekstravakter og 

Anonymkode: 87627...45f

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MÅ man ha jobb, hvis man ellers klarer seg? Jeg har jobb i hjembyen, så i ferier jobber jeg. Brukte evigheter før jeg fikk denne jobben, så er skikkelig redd for at jeg ikke klarer å skaffe jobb når jeg flytter og begynner å studere i høst...

Nei. 

Anonymkode: 30c03...446

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg veldig få som ikke har jobb i alle fall. Personlig hadde jeg ikke klart meg uten, men jeg kom fra fulltidsjobb til studier så da er man gjerne vant til et annet forbruk og har lagt seg opp høyere faste utgifter da. Hvis du skal bo i studentbolig og klarer å leve veldig nøkternt, og jobber mye i ferier, så er det jo ikke umulig. Kan jeg spørre hva og hvor du skal studere?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kommer fra en 100% fulltidsjobb, er i midten av 30-årene med hus, barn, hund etc, så jeg er nødt til å ha en inntekt vedsiden av studiene. Det er en helt annen hverdag kontra 19 åringer som ikke er etablert med huslån og barn. Du har jo selvfølgelig noen av de og, men majoriteten har kun seg selv å tenke på, og da er det kanskje ikke nødvendig å jobbe ved siden av studiene, hvis man har jobbet opp noen penger i sommerferien og andre ferier.
Og heldige de som kun kan konsentrere seg om studiene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg veldig få som ikke har jobb i alle fall. Personlig hadde jeg ikke klart meg uten, men jeg kom fra fulltidsjobb til studier så da er man gjerne vant til et annet forbruk og har lagt seg opp høyere faste utgifter da. Hvis du skal bo i studentbolig og klarer å leve veldig nøkternt, og jobber mye i ferier, så er det jo ikke umulig. Kan jeg spørre hva og hvor du skal studere?

Skal studere Sosialt Arbeid i Kristiandsand! 

Altså jeg har lyst på jobb, syns det er greit å jobbe, men jeg syns derimot det er vanskelig å skaffe seg det. 

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal studere Sosialt Arbeid i Kristiandsand! 

Altså jeg har lyst på jobb, syns det er greit å jobbe, men jeg syns derimot det er vanskelig å skaffe seg det. 

Vet ikke så mye om den utdannelsen men det er jo innenfor helse og sosial, hva med noe som det jeg har, bofellesskap? Kan det være litt relevant? Innenfor helse er det ganske lett å få jobb dersom man studerer noe relevant 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har to jobber ved siden av studiet. Begge er relevant for studiet. Jeg bor i utlandet, og jeg har begge jobbene kun for erfaringens del - tjener kun 85kr i timen så det blir ikke mer enn ca 5000kr utbetalt i måneden, litt mer om sommeren da jeg jobber mer. Lånekassen får jeg to ganger i året, ikke hver måned. 

Anonymkode: b6171...f42

AnonymBruker
Skrevet

Jepp. 2 til og med :) Begge relevante. Alle på mitt kull jobber ved siden av. Ser bra ut på CV også. 

Anonymkode: 71395...6e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, får ekstra stipend (ikke lån) i fra Lånekassen pga sykdom. Klarer meg veldig bra som student.

Anonymkode: 06f3d...9f8

Skrevet (endret)

Jobbet alle ferier i deltidsjobben min før, og hadde bare studiene å fokusere på ellers. Siste året har jeg jobbet i hverdagen også, så har hatt utbetalt mellom 5000-15000 kr utover lånekassepengene per måned i studieåret.

Jobben min er ikke direkte relevant til utdanningen min.

Endret av Moonwalker
Skrevet

Har sommerjobb nå, men den har null relevans til utdanningen så jeg avslutter den før jeg reiser på skole. Har planene klare om hvordan jeg skal bruke det første året. Har mulighet for sommerjobb neste år et annet sted som har relevans til utdanningen min, jeg trenger bare mer kompetanse først, etter det sjefen på den avdelingen fortalte.

Første året: Fokusere på skolearbeidet, melde meg inn i en studentforening (har hatt lyst til å være med i skoleavis lenge og har muligheten her) og trene mye, samt være sosial med vennene som jeg endelig kommer til å dele by med etter 7 år i en annen by enn dem.

Andre året: Ser nok etter en liten deltidsjobb om jeg ikke tjener nok fra sommerjobben til å ha liggende på sparekontoen når andre året begynner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...