AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #1 Del Skrevet 21. juli 2017 Jeg må kjøpe nytt kombiskap (kjøleskap øverst, fryser nederst) og vil gjerne ha litt hjelp. Jeg er ung og har aldri kjøpt noe slikt før, så jeg vil gjerne unngå å gå i noen klassiske feller. Jeg har lest litt på nett og sånn, men vil gjerne ha tips fra noen som faktisk har kjøpt dette før, istedenfor leverandører eller journalister som bare har blitt bedt om å skrive en "dette må du huske"-liste Jeg har vært inne på blant annet Elkjøps sider for å titte, og ser helt ærlig nesten ikke forskjell på skapet til omtrent 3000 kr og skapet til omtrent 8000 kr, så det er åpenbart at jeg mangler litt kunnskap her. Er det noen spesielle ting jeg bør tenke på når jeg skal kjøpe kombiskap? Har dere erfaring med at noen merker er klart bedre enn andre, i så fall på hvilke måter? Er det noen forretninger jeg burde styre unna, eller noen faktorer som brukes som salgspunkt som egentlig ikke er så vesentlige? Jeg tar imot alle råd med stor takk Anonymkode: 32350...9f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjøksuppe Skrevet 21. juli 2017 #2 Del Skrevet 21. juli 2017 Om du kjøper skap så kjøp med to kompressorer, men det er selvsagt dyrt. Eller gjør det fornuftige og kjøp fryseboks og kjøleskap hver for seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #3 Del Skrevet 21. juli 2017 Høyde, støy og at døren går rett vei eller kan snus. Ellers får det være opp til egen livssituasjoner og økonomi hvor mye penger du vil bruke på det. De fungerer alle sammen. Anonymkode: 3fe75...8d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #4 Del Skrevet 21. juli 2017 https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/kombiskap/RB28HSR2DWW/samsung-kombiskap-rb28hsr2dww-178-cm Jeg har dette, og er veldig fornøyd med det Veldig god plass, og er skuffer i fryser, eneste er at det er digert (i forhold til det jeg hadde før). Eneste fryser jeg har hatt hvor det ikke samler seg is også. Anonymkode: 5dc8c...ede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #5 Del Skrevet 21. juli 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må kjøpe nytt kombiskap (kjøleskap øverst, fryser nederst) og vil gjerne ha litt hjelp. Jeg er ung og har aldri kjøpt noe slikt før, så jeg vil gjerne unngå å gå i noen klassiske feller. Jeg har lest litt på nett og sånn, men vil gjerne ha tips fra noen som faktisk har kjøpt dette før, istedenfor leverandører eller journalister som bare har blitt bedt om å skrive en "dette må du huske"-liste Jeg har vært inne på blant annet Elkjøps sider for å titte, og ser helt ærlig nesten ikke forskjell på skapet til omtrent 3000 kr og skapet til omtrent 8000 kr, så det er åpenbart at jeg mangler litt kunnskap her. Er det noen spesielle ting jeg bør tenke på når jeg skal kjøpe kombiskap? Har dere erfaring med at noen merker er klart bedre enn andre, i så fall på hvilke måter? Er det noen forretninger jeg burde styre unna, eller noen faktorer som brukes som salgspunkt som egentlig ikke er så vesentlige? Jeg tar imot alle råd med stor takk Anonymkode: 32350...9f4 Det første du gjør er å måle hvor mye plass du har der skapet skal stå, noter det ned og ha det tilgjengelig. Dernest går du på prisgruppe du kan bruke. Plukk ut tre skap og sammenlign på elkjøp sine sider trykker du på sammenlign under produktet. Finn gjerne et dyrt skap og sammenlign med de du kan tenke deg. Da ser du lettere hva som skiller de billigere fra de dyre. (Merk: merket Miele er alltid knalldyrt). Det som er viktig er energiklasse. Skap med A trekker mindre strøm enn skap med med bokstav lengre ute i alfabetet. Innfrysingstid og innredning i skapene er og forskjeller som slår ut på pris. Det første er viktigere enn det andre. Automatisk avriming er vanlig på kjøledelen, får du det på frysedelen og, så sparer du deg for avvising av den. 34 minutter siden, Gjøksuppe skrev: Om du kjøper skap så kjøp med to kompressorer, men det er selvsagt dyrt. Eller gjør det fornuftige og kjøp fryseboks og kjøleskap hver for seg To kompressorer er fordyrende og unødvendig. Grunnen er enkel, ryker den ene så står ddu i dilemmaet kjøpe nytt eller reparere, senere. Skapet tar mye plass, og med bare en del fungerende, så blir du frustrert. Anonymkode: 99d9f...9e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #6 Del Skrevet 21. juli 2017 TS her 33 minutter siden, Gjøksuppe skrev: Om du kjøper skap så kjøp med to kompressorer, men det er selvsagt dyrt. Eller gjør det fornuftige og kjøp fryseboks og kjøleskap hver for seg Hva betyr det egentlig at den har to kompressorer? Og hva er forskjellen på én og to? Jeg har ikke plass til egen fryseboks, så er avhengig av kombiskap, ellers hadde jeg nok gjort som du foreslår 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/kombiskap/RB28HSR2DWW/samsung-kombiskap-rb28hsr2dww-178-cm Jeg har dette, og er veldig fornøyd med det Veldig god plass, og er skuffer i fryser, eneste er at det er digert (i forhold til det jeg hadde før). Eneste fryser jeg har hatt hvor det ikke samler seg is også. Anonymkode: 5dc8c...ede Dette så veldig fint ut! Litt dypt kanskje, men ellers bra Er du plaget av støyen? Jeg ser at det er oppgitt ganske lavt støynivå på den, men hvordan oppleves det? Anonymkode: 32350...9f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #7 Del Skrevet 21. juli 2017 TS her. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det første du gjør er å måle hvor mye plass du har der skapet skal stå, noter det ned og ha det tilgjengelig. Dernest går du på prisgruppe du kan bruke. Plukk ut tre skap og sammenlign på elkjøp sine sider trykker du på sammenlign under produktet. Finn gjerne et dyrt skap og sammenlign med de du kan tenke deg. Da ser du lettere hva som skiller de billigere fra de dyre. (Merk: merket Miele er alltid knalldyrt). Det som er viktig er energiklasse. Skap med A trekker mindre strøm enn skap med med bokstav lengre ute i alfabetet. Innfrysingstid og innredning i skapene er og forskjeller som slår ut på pris. Det første er viktigere enn det andre. Automatisk avriming er vanlig på kjøledelen, får du det på frysedelen og, så sparer du deg for avvising av den. To kompressorer er fordyrende og unødvendig. Grunnen er enkel, ryker den ene så står ddu i dilemmaet kjøpe nytt eller reparere, senere. Skapet tar mye plass, og med bare en del fungerende, så blir du frustrert. Anonymkode: 99d9f...9e5 Takk for godt svar! Den sammenligningsfunksjonen har jeg ikke tenkt på, men den skal jeg jammen bruke. Innfrysningstid har jeg heller ikke tenkt på, så det var godt du påpekte Kan ikke to kompressorer være nyttig? Det er jo ting som tyder på at jeg har det nå, siden fryseren fortsatt virker som normalt (hvis jeg har forstått riktig at det er det som er forskjellen på én og to kompressorer), og jeg må si jeg er ganske glad for at ikke alle frysevarene mine har blitt ødelagt i denne prosessen... Anonymkode: 32350...9f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #8 Del Skrevet 21. juli 2017 Kjøp hvitevarer fra noen som kan hvitevarer. Ikke gå for Samsung som blir linket til her, de lager tv og telefoner. Gå for Miele, electrolux evt andre merker men for all del ikke kjøp whirlpool de lager bra mikrobølgeovn, men ingen ting annet. Husk no frost i fryser delen Anonymkode: 15ba8...cc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #9 Del Skrevet 22. juli 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøp hvitevarer fra noen som kan hvitevarer. Ikke gå for Samsung som blir linket til her, de lager tv og telefoner. Gå for Miele, electrolux evt andre merker men for all del ikke kjøp whirlpool de lager bra mikrobølgeovn, men ingen ting annet. Husk no frost i fryser delen Anonymkode: 15ba8...cc3 TS her. Har egentlig tenkt det samme, men så har jeg sett på noen Samsung-kjøleskap som ser veldig kurante ut til greie priser. Har du noe erfaring med at disse ikke er gode? Japansk teknologi er jo ofte til å stole på... Anonymkode: 32350...9f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #10 Del Skrevet 22. juli 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøp hvitevarer fra noen som kan hvitevarer. Ikke gå for Samsung som blir linket til her, de lager tv og telefoner. Gå for Miele, electrolux evt andre merker men for all del ikke kjøp whirlpool de lager bra mikrobølgeovn, men ingen ting annet. Husk no frost i fryser delen Anonymkode: 15ba8...cc3 6 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Har egentlig tenkt det samme, men så har jeg sett på noen Samsung-kjøleskap som ser veldig kurante ut til greie priser. Har du noe erfaring med at disse ikke er gode? Japansk teknologi er jo ofte til å stole på... Anonymkode: 32350...9f4 Jeg har kjøpt to Samsung-kombiskap, og har ikke hatt et eneste problem med noen av disse. Begge har funket som de skal. Det gamle ble stående igjen i leiligheten jeg solgt, så jeg har ikke kjøpt to fordi det gamle røyk Anonymkode: 72e4f...214 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Try2 Skrevet 22. juli 2017 #11 Del Skrevet 22. juli 2017 Samsung kan mye rart deinkludert kjøleskap, vaskemaskin, tørketrommel osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #12 Del Skrevet 22. juli 2017 TS her. Tusen takk for hjelp, alle sammen. Jeg har nå kjøpt med et Samsung kombiskap, så får vi bare se hvordan det fungerer Anonymkode: 32350...9f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #13 Del Skrevet 23. juli 2017 Sitat Dette så veldig fint ut! Litt dypt kanskje, men ellers bra Er du plaget av støyen? Jeg ser at det er oppgitt ganske lavt støynivå på den, men hvordan oppleves det? Det er ikke noe støy, man hører veldig lav during om man står helt inntil (men ikke om man sitter ved kjøkkenbordet), men av og til kommer det litt knaking og skarpe lyder - som er helt normalt stod det i manualen som fulgte med. Håper du blir like fornøyd med ditt, som jeg er med mitt :D Anonymkode: 5dc8c...ede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #14 Del Skrevet 23. juli 2017 På 22.7.2017 den 0.59, AnonymBruker skrev: Kjøp hvitevarer fra noen som kan hvitevarer. Ikke gå for Samsung som blir linket til her, de lager tv og telefoner. Gå for Miele, electrolux evt andre merker men for all del ikke kjøp whirlpool de lager bra mikrobølgeovn, men ingen ting annet. Husk no frost i fryser delen Anonymkode: 15ba8...cc3 Selv om jeg vet TS har kjøpt skap nå, må jeg kommentere akkurat dette. Jeg byttet nettopp ut mitt gamle Whirlpool-kombiskap. Etter å ha holdt jevn og riktig temperatur i kjøleskap og fryser i 21 år og blitt flyttet mellom tre forskjellige boliger sa kompressoren takk for seg. Burde jeg vært skuffet over kvaliteten? Anonymkode: f0e6c...a3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå