Gå til innhold

Oioi! VG: -Viste satantegn på tv-galla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor i alle dager får folk det fra at han hilste til Ozzy..... :hoho:

Ok, for de av dere som tydeligvis ikke har lest artikkelen så siterer jeg:

- Vi vant jo! Syntes vi måtte feire at vi tok hjem prisen, og når jeg blir glad for noe, viser jeg det på denne måten. Det er ganske enkelt min måte å feire at vi vant, sier Ingebrigtsen.

- Det er et kjent rocketegn og ingenting annet. Jeg kommer sikkert til å gjøre det samme tegnet når jeg drar opp en laks på ti kilo. Forskjellen er bare at da er ikke TV-kameraene til stede, sier Tommy.

- Dersom noen reagerer på dette og blir støtt, så beklager jeg, men dette er og blir et kjent rocketegn jeg bruker når jeg blir glad, gjentar VM-vinneren fra Thunder Bay i 1995.

- Jeg kjenner Tommy godt, og jeg kan skrive under på at han er verdens snilleste gutt. Jeg har heller ingen som helst grunn til å tro at tegnet Tommy viser, representerer noe hedensk, slik enkelte sikkert vil hevde, sier Bråthen.

Og sist men ikke minst det viktigste:

- Tommy Ingebrigtsen må få være seg sjøl, og det inkluderer rocketegnet, understreker hoppsjefen.

:wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest Valhalla
Skrevet

Ser ikke vitsen, han har fått kritikk for det før, virker som om han ville være kul eller noe. Synes det var teit jeg.

Skrevet

Jeg synes det er teit at fotballspillere skal feire hvert mål på diverse, nesten-perverse måter.

Jeg synes det er teit at man skal dra et grantre inn i stua hvert år og pynte det med glorete glitter.

Jeg synes det er teit at man skal bry seg om hva alle andre gjør.

Jeg synes det er teit at rap-artister gjør teite armbevegelser.

Jeg synes det er teit ringe i kirkeklokker hver søndag når de som går i kirken VET når den er.

Jeg synes det er teit at folk lager sine egne betydninger av saker og ting.

Ja, det er mye jeg synes er teit... :wink:

Gjest Lizzie28
Skrevet
Hvor i alle dager får folk det fra at han hilste til Ozzy..... :hoho:

:wink:

Ehh. hello?? jeg så alt på Tv. han sa "jeg hilser til ozzy"

derfra fikk jeg det fra lille venn. :hoho:

Skrevet

Greitt for meg at han gjorde det.

Ble bare flau på hans vegne, for det

så utrolig teit ut.... :)

Skrevet

Ehh. hello?? jeg så alt på Tv. han sa "jeg hilser til ozzy"

derfra fikk jeg det fra lille venn. :hoho:

åååh du så på TV? jammen det er jo flott :wink:

Men jeg lurer ¨på en ting.. Tar man det virkelig så seriøst? Tommy var kanskje useriøs når han sa at han hilste til ozzy, men er det så stor forskjell på det enn om en bøtte hilser til Gud og hvermann (bokstavelig talt) om h*n vinner en pris for et eller annet? Vil gjerne ha svar på en ting fra deg da. Vet du hva Ozzy betyr for Tommy?

Skrevet

Kan være Ozzy betyr mye for ham.

Men det hadde vell passet bedre å hilse til ham om han var artist... eller vist tegnet på konsert..

Syns du ikke?

Jeg syns Ozzy er kul. Men jeg hadde ikke hilst til ham på en idrettsgalla, og ikke hilst til Bjørn Dæhlie på en MTV awards :ler: hvis du forstår hva jeg mener...

Det så liksom bare TEIT ut.

Men det er MIN mening.

Jeg digger konserter, viser tegnet der fex., men hadde ikke tenkt å vist tegnet hadde jeg vært feks med på en idrettskonkurranse som ikke hadde noe med metal eller Ozzy å gjøre...

Skrevet

Hvorfor ikke? Ingen som har klaget på de idrettsstjernene eller musikkartister som viser peace-tegnet når de enten vinner gull eller en pris... peace-tegnet hører strengt tatt ikke inn der heller da spør du meg..

Eneste forskjellen er at tegnet dessverre ikke er godkjent enda pga trangsynhet.. Synes Tommy gjør det bra å bruke det som HAN vil.. Da viser han mer engasjement og forståelse enn de som kritiserer han.

Skrevet

Men peace tegnet er jo alltid brukt i alle sammenhenger. Men sant at han bør få vise tegnet om han vil. Jeg kan bare ikke for det, at det så rett og slett dumt ut.. :wink:

Skrevet

Ja peacetegnet blir nå brukt i alle situasjoner, men det har da ikke alltid vært slik! :wink:

Skrevet
Ja peacetegnet blir nå brukt i alle situasjoner, men det har da ikke alltid vært slik!  :wink:

Men hvorfor syns du det er helt normalt å vise satantegnet på en idrettsgalla...?

Skrevet

Hehe, du vet jo ikke engang hva tegnet betyr, du og vedkommende som skrev artikkelen, samt en hel haug av andre ignorante som ikke engang er interessert i å finne ut fakta, men heller kritisere kritisere kritisere.

Lizzie28 skrev:

Dagens ungdom bruker det som et symbol som sier "Rock On".

Modererte meg selv.

Skrevet

Vent litt, skal bare gni meg litt i øynene og lese mitt eget innlegg en gang til...

Ehm. Ja.

Innen rock og metall symboliserer det at publikum er tilhengere av bandet og hva musikken gir.

V-tegnet ble forresten også brukt som et satanisk symbol av Adam Weishaupt i "Law of Fives" på 1800-tallet.

Skrevet

Men han var ikke på en konsert.

Hvorfor skulle han hylle satan eller en artist/gruppe på en IDRETTSgalla.....??

Skrevet

Kjære deg da, det symboliserer ikke satan... Nå til dags symboliserer det "Rock On" "dette var tøft" "dette er bare dritkult" "yea fett" osv osv osv. Er det fordi Tommy har langt hår at det må symbolisere satan? hva om han ved siden av han hadde gjort det? han hadde kort hår.. Jeg tror nok det går mye i det at han har langt hår, viser et tegn som noen mener bestemt betyr satan og dermed er han en satanist som viser satanistiske symboler på riksfjernsyn. FYSJOM.

hm skal forresten huske det neste gang en fra Kenya vinner 10000 meter OL og viser V-tegnet.. "Der har vi en satanist dere!"

Gjest Litjmæ
Skrevet

Jeg forbinder ikke dette tegnet med "Jeg elsker satan", det må jeg si... Men jeg synes likevel det er en smule barnslig og drive å vifte med fingrene i alle sammenhenger, om det er v-tegn over hodene på folk eller andre fingrer.

Skrevet

du sier jo selv det har blitt brukt som satanistisk symbol.

Gjest Anonymous
Skrevet

Lady76;

Skjønner hvis Wodan har gitt opp å forklare deg, for du vil jo rett og slett ikke forstå hva han mener.

Wodan har nevnt tidligere at m/- tegnet brukes av folk som "rock on", "dette er fett" "yeah!"

Hopplandslaget vant en pris og det er jo selvfølgelig morsomt/rått/fett (kall det hva du vil..) for Tommy og siden han selv er rocker er det ikke unaturlig at han viser dette tegnet når noe er fett eller istedenfor å si "yeah!".

Tegnet er mer vanlig enn du tror blant rockere ;)

Gjest Anonymous
Skrevet
du sier jo selv det har blitt brukt som satanistisk symbol.

Det har blitt brukt som satanistisk tegn. Men det var FØR. Ikke nå. Det er altså ikke regnet som et satanistisk tegn lenger og dermed ikke noe problem å praktisere nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...