Gå til innhold

Oioi! VG: -Viste satantegn på tv-galla

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet
Som om han skulle tøffe seg' date=' og han hilste til Ozzy, skulle tro han var en wannabe metal-fan... fjortis![/quote']

Tviler på at han er en wannabe som skulle tøffe seg gitt. Fyren er jo 27 og har vokst opp med slik musikk.

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet

Most likely fordi det er hva du har lært her i det konservative norge hvor man tydeligvis ikke vet at ting utvikler seg.

Jammen hva betyr det, da? Forklar meg hvordan ting utvikler seg, da!

Skjønner at dere synes jeg er helt på jordet, men jeg er nok ganske gjennomsnittlig TV-seer.

Skrevet

Jammen hva betyr det, da? Forklar meg hvordan ting utvikler seg, da!

Skjønner at dere synes jeg er helt på jordet, men jeg er nok ganske gjennomsnittlig TV-seer.

Tenkte ikke på deg spesielt, men heller på den garden som mener at dette er fyfy og tydeligvis et satanistisk rituale.. Det som er skremmende er at nevnte garde ikke engang ANER hva en satanist er..

Og hvordan ting utvikler seg? Symbolet som Tommy viste var kanskje "forferdelig og grusomt" en gang på 80-90 tallet da metallens mørkemenn begynte med sitt, men nå er det vel igrunn blitt mer normalt, med tanke på at musikksjangeren metall har blitt mer og mer godkjent.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tenkte ikke på deg spesielt, men heller på den garden som mener at dette er fyfy og tydeligvis et satanistisk rituale.. Det som er skremmende er at nevnte garde ikke engang ANER hva en satanist er..

Og hvordan ting utvikler seg? Symbolet som Tommy viste var kanskje "forferdelig og grusomt" en gang på 80-90 tallet da metallens mørkemenn begynte med sitt, men nå er det vel igrunn blitt mer normalt, med tanke på at musikksjangeren metall har blitt mer og mer godkjent.

Godt innlegg! :klappe:

Skrevet
Spør igjen, jeg.

Hva betyr tegnet?

Aner egentlig ikke, men mine forslag kommer etter å ha hørt med mine metallvenner (jeg liker rock, ikke metall). Selve tegnet betyr vel "Jeg digger Satan", men de fleste som bruker det i dag mener heller tegnet som:

"Rock on"

"Se; jeg digger "

"Se; jeg er kul" :ler:

Skrevet

Selve tegnet er vel et gammelt tegn som "satanister" brukte før for å symbolisere Lucifer eller Baal ellerno i den duren, men nå betyr det ganske enkelt "Rock on". Dette er vel fordi publikum tok etter de første som brukte det på en scene, og kanskje mente de det som det en gang betydde "worship satan" eller noe sånt. Hadde en glimrende side med masse symbolikk, men den forsvant med den gamle disken min :cry:

Gjest happyending
Skrevet

Jeg syns det var bare flaut jeg.. På hans vegne.. Ikke fordi jeg tror det er noe satan-symbol eller noe i den duren, men fordi jeg syns den slags bruk av tegn bare blir dumt.. Litt teitere enn å bruke tommelen opp på bilder og like teit som å vise v-tegnet på bilder.. Evt tv.. Så prippen er 20år gamle meg... =)

Skrevet
Jeg syns det var bare flaut jeg.. På hans vegne.. Ikke fordi jeg tror det er noe satan-symbol eller noe i den duren' date=' men fordi jeg syns den slags bruk av tegn bare blir dumt.. Litt teitere enn å bruke tommelen opp på bilder og like teit som å vise v-tegnet på bilder.. Evt tv.. Så prippen er 20år gamle meg... =)[/quote']

Så å vise et tegn som for deg betyr noe er dumt.. Okay, men jeg tror nok han fikk litt annen respekt hos endel av dagens "Rock-on"-ungdom..

Skrevet

Jeg sier bare ROCK ON, Tommy...

Så over til den prinsipielle diskusjonen.

La oss nå for diskusjonens skyld si at Tommy var troende satanisk og en kjent frontfigur for dette miljøet, samt at m/ tegnet var religøst betinget.

Ville det da vært verre å gi utrykk for sin tro i det offentlige rom ved å bruke m/ tegnet enn f.eks å kneppe hendene ?

Burde ikke prinsippet om yttringsfrihet og religionsfrihet faktisk stå høyere enn det faktum at et snevert antall av de menneskene som frivillig ser på TV'n kunne blitt støtt ?

Skrevet

Hvor faen var applaus-smiley'n... Der var den! :klappe:

Gjest happyending
Skrevet

Jeg har gjerne litt problemer med å tro at et tegn kan bety så voldsomt mye da.. Men jeg syns det så teit ut, og det står jeg for.. Det er også mye som kan sies i følge ytringsfriheten, men det er ikke alt man trenger å si.. Feks mht religion, kristne såvel som satanister, religion er for meg noe personlig og man trenger ikke å pøse ut om det bare fordi man har ytringsfrihet.. Uansett hva motivet hans var, så syns jeg det så teit ut.. Men det er sikkert ikke noe vondt i han.. =)

Skrevet

hehe jeg skjønner hvor du vil, med tanke på sammenligningen av v-tegnet og thumbs-up.. Ja jeg kan se likheten, og kanskje er m/-tegnet dette tiårets v-tegn (med annen betydning)? Det finner vi ut i fremtiden.

Hadde nesten passet bedre om han hadde vist v-tegnet istedet, med tanke på V-stilen.... :hoho: *ler seg skakk av sin egen vits*

Gjest Anonymous
Skrevet
Det er også mye som kan sies i følge ytringsfriheten' date=' men det er ikke alt man trenger å si.. Feks mht religion, kristne såvel som satanister, religion er for meg noe personlig og man trenger ikke å pøse ut om det bare fordi man har ytringsfrihet.. [/quote']

Ubetinget enig med deg i det !

Poenget mitt var bare at uavhening av hvilken tro man tilhører bør man ha samme rett til å utrykke seg, selv om det man ikke tilhører de mest akspeterte trossamfun.

Personling betrakter jeg meg selv som veldig lite troende (uavhengig av bås) og det ville gledet meg stort hvis misjonerende religioner kunne stoppe å pumpe ut "propaganda". Dette er selvfølgelig kun en personlig preferanse, og jeg akksepterer selvfølgelig ytringsfrihetens gyldighet.

Skrevet

Jeg tviler veldiog på at Tommy gjorde det av religiøse årsaker... :wink: Var vel kanskje heller fordi i hans miljø er dette et symbol som viser at "dette var faen meg fett", og dermed ble det vel temmelig naturlig for han å gjøre dette. Kanskje. Jeg kjenner han ikke så det blir for meg umulig å si. Med tanke på at han viste tegnet i under et sekund, og både han og han som stod ved siden av begynte å le litt humoristisk av det tror jeg kanskje ikke det var ment som så altfor mye mer enn å bekrefte et standpunkt. :wink: Kanskje.

Gjest happyending
Skrevet

Helt enig i det... Loven skal være lik for alle, så lenge det ikke går utover andre mennesker.. Og hva andre tror på, tenker og føler har vi bare med å respektere rett og slett... Det blir verdikonflikt og da er respekt eneste løsning... =)

Gjest Lizzie28
Skrevet

Det så VELDIG teit & barnslig ut. enig.

Gjest Dinadi28
Skrevet

Han gjør det på en idrettsgalla... da er han wannabe..

Han hilser til Ozzy... Å, tøffe gutten... hehe.. Passer liksom ikke å gjøre det der. Jeg er et år eldre og liker metal og går på mange konserter med typen. Typen min holdt på å le seg ihel, for det så helt fjollete ut..

Gjest Lizzie28
Skrevet
Spør igjen, jeg.

Hva betyr tegnet?

Dette tegnet med strak pekefinger og lillefinger er brukt opprinnelig som beskyttelse mot det onde øyet. Jfr gammel folketro fra middelhavet (sør Italia, Sicilia og ikke minst Corsica) Og derved ikke noe satanistisk tegn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...