AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #1 Skrevet 21. juli 2017 Selvfølgelig vil menn som har passert 30 ha en yngre kvinne, hvis de kan. Slik har det vært siden tidenes morgen. Bare å se på menn som er rike, berømte, kjendiser osv. Det store flertallet av de har betydelig yngre kvinner, fordi de har muligheten. Tidlig i livet, hadde jeg bestemt meg for å ikke gifte meg før jeg nærmet meg 40. Jeg var i et ok forhold siste delen av 30 årene, med ei helt grei jente 13 år yngre, som var pen, sexy og slank. Men hun hadde et barn og var som kvinner flest, styrt av følelser og med en stor grad av manglende logisk sans. Så hun var ikke aktuell som kone emne. Så jeg avsluttet dette forholdet for å forsøke og finne ei flott dame (med intelligens og logisk sans) rundt 25 uten barn, for å stifte familie med. Det viste seg å ikke være helt enkelt, alle de flotte var stort sett i forhold, eller ikke interesserte. Etter et par år med heftig dating på hjemmebane, ble det å vende blikket utover, og se på andre muligheter. Etter et år med dating i Øst-Europa hadde jeg funnet henne, 20 år yngre, smellvakker, intelligent, ambisiøs og klar for å starte familie. Hadde mange flotte år med henne, men vi skiltes 15 år senere når barna var tenåringer. Giftet meg på nytt med en like fantastisk Øst-Europeisk kvinne 25+ år yngre et par år senere, som jeg har hatt et godt og berikende samliv med de siste årene. Menn i vestlige land i dag er veldig heldige. Finner man ikke den man ønsker på hjemmebane, finnes det hundretusener av kvinner i Asia, Sør-Amerika og Øst-Europa som ønsker seg en mann å stifte et stabilt forhold med. Det store flertallet av de, søker ikke etter velstand eller penger, men en mann de kan leve i et godt og trygt forhold med. De er som oftest flinke til å skaffe seg arbeid. Og særlig blant Øst-Europeiske kvinner, finner en mange som er ambisiøse og karriere søkende. Gode til å budsjettere og bidrar som oftest med mer til husholdningen enn de selv forbruker. Og selvfølgelig har mange menn i Norge oppfattet dette de siste tiårene. Siden tidlig nittitall har rundt 12 prosent av menns ekteskap hvert år, vært med kvinner fra disse verdensdelene. Anonymkode: 3caee...f77 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #2 Skrevet 21. juli 2017 ahhhh godt å få det ut eller TS? Anonymkode: e0a5d...e2f 26
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #3 Skrevet 21. juli 2017 Ja, du høres jo ut som en typisk mann Anonymkode: 3c964...8a6 14
Gjest Overrasket Skrevet 21. juli 2017 #4 Skrevet 21. juli 2017 Man lurer seg selv og risikerer å gå glipp av mange flotte personer hvis man tror at de beste partnerne kun finnes i en snever alderskategori.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #5 Skrevet 21. juli 2017 Det. er. ikke. rart. mennesker. ikke. orker. forhold. lenger. Anonymkode: 40ab4...cd9 8
Teethgrinding Skrevet 21. juli 2017 #6 Skrevet 21. juli 2017 Ja, godt råd ts! Dra til Øst Europa og finn kvinnfolk. Så må du leve med et utdannet naut som er vokst opp i dyp fattigdom, der valget stod mellom deg eller prostitusjon på si. Hvorfor finne en norsk kvinne, oppegående vestlig med sunne verdier og et faktisk fungerende sosialt nettverk? Det er da milevis bedre å sitte med en en russerdame med tidens pjolter-aksent alene på ferie i Gdansk. Det eneste jeg sier er Lilja 4-ever. Neitakk. 22
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #7 Skrevet 21. juli 2017 37 minutter siden, Arcturus skrev: Ja, godt råd ts! Dra til Øst Europa og finn kvinnfolk. Så må du leve med et utdannet naut som er vokst opp i dyp fattigdom, der valget stod mellom deg eller prostitusjon på si. Hvorfor finne en norsk kvinne, oppegående vestlig med sunne verdier og et faktisk fungerende sosialt nettverk? Det er da milevis bedre å sitte med en en russerdame med tidens pjolter-aksent alene på ferie i Gdansk. Det eneste jeg sier er Lilja 4-ever. Neitakk. Så vidt jeg kan se snakker TS om relativt ambisiøse/karrieresøkende kvinner i disse landene. Dette er da som regel kvinner i "middelklassen" eller høyere i disse landene. Anonymkode: 4f676...e96 1
Sphere Skrevet 21. juli 2017 #8 Skrevet 21. juli 2017 For noe tull. Alder har ingenting å si for meg. Hun siste jeg var sammen med var 6 år eldre enn meg. Hun jeg holdt på med før der var 12 år yngre. So what? 8
Teethgrinding Skrevet 21. juli 2017 #9 Skrevet 21. juli 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så vidt jeg kan se snakker TS om relativt ambisiøse/karrieresøkende kvinner i disse landene. Dette er da som regel kvinner i "middelklassen" eller høyere i disse landene. Anonymkode: 4f676...e96 Middelklassen i Østeuropa rekker ikke vestlige arbeiderklasse til knærne. Her snakker vi relativ drøy fattigdom, totalt manglende utdanning (ihvertfall av kvalitet), liten innsikt, et begrenset verdensbilde, sosial ustabilitet eller lav sosioøkonomiske forhold. Vi er effekten av de betingelser vi er gitt. Det er derfor det er forskjell på klasser og derav hvorfor slike sosioøkonomiske mønstre er dønn stabile og forutsigbare. Dette vet vi, dette er det forsket solid på. Der det er forskjell internt i land er det enorme forskjeller mellom land, og spesielt mellom vesten og gamle stater i tidligere Sovjetunionen. De har ikke hatt samme utvikling som oss som land, og det har konkrete ringvirkninger ned på individnivå. Joda, det finnes mange flotte kvinnfolk fra øst, men de dater IHVERTFALL ikke overvektige arbeiderklassemenn fra Norge. Man får det man fortjener. 6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #10 Skrevet 21. juli 2017 Hvis jeg skal generalisere litt tilbake så tror jeg neppe at mennene som aktivt søker kone fra Øst-Europa/Asia gjør det fordi de ikke liker norske damer eller ikke har sjangs på de yngre norske damene. De søker importbrud fordi de ikke har sjangs på norske damer, punktum. De har blitt kontinuerlig avvist både av jevnaldrende og yngre norske damer. Menn med importbrud befinner seg nederst på den sosiale rangstigen og har færrest valgmuligheter. At de asiatiske og øst-europeiske damene liksom er så mye bedre enn de norske, er kun noe disse mennene forteller seg selv som trøst. (Nå er det ingenting galt med damer fra andre verdensdeler, altså. Noen norske menn møter slike helt tilfeldig gjennom reiser eller utenlandsjobb, og blir gjensidig forelsket på vanlig vis. Jeg snakker kun om de norske mennene som aktivt søker importbrud.) Anonymkode: 96d77...71a 24
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #11 Skrevet 21. juli 2017 Alle skjønner at om man starter en tråd på KG om at alle menn ønsker yngre damer og at man selv drar til fattige land for å få 25 år yngre dame så er det for å provosere. Anonymkode: 3445f...0f0 14
Gjest noe tilfeldig Skrevet 21. juli 2017 #12 Skrevet 21. juli 2017 59 minutter siden, Arcturus skrev: Ja, godt råd ts! Dra til Øst Europa og finn kvinnfolk. Så må du leve med et utdannet naut som er vokst opp i dyp fattigdom, der valget stod mellom deg eller prostitusjon på si. Hvorfor finne en norsk kvinne, oppegående vestlig med sunne verdier og et faktisk fungerende sosialt nettverk? Det er da milevis bedre å sitte med en en russerdame med tidens pjolter-aksent alene på ferie i Gdansk. Det eneste jeg sier er Lilja 4-ever. Neitakk. 🙏🏽🙌🏽🙏🏽🙌🏽🙏🏽🙌🏽 💕
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #13 Skrevet 21. juli 2017 7 minutter siden, Arcturus skrev: Middelklassen i Østeuropa rekker ikke vestlige arbeiderklasse til knærne. Her snakker vi relativ drøy fattigdom, totalt manglende utdanning (ihvertfall av kvalitet), liten innsikt, et begrenset verdensbilde, sosial ustabilitet eller lav sosioøkonomiske forhold. Vi er effekten av de betingelser vi er gitt. Det er derfor det er forskjell på klasser og derav hvorfor slike sosioøkonomiske mønstre er dønn stabile og forutsigbare. Dette vet vi, dette er det forsket solid på. Der det er forskjell internt i land er det enorme forskjeller mellom land, og spesielt mellom vesten og gamle stater i tidligere Sovjetunionen. De har ikke hatt samme utvikling som oss som land, og det har konkrete ringvirkninger ned på individnivå. Joda, det finnes mange flotte kvinnfolk fra øst, men de dater IHVERTFALL ikke overvektige arbeiderklassemenn fra Norge. Man får det man fortjener. Du generaliserer veldig og tar feil. Jeg kjenner et flott par der mannen er gift med ei fantastisk kjekk dame fra Sibir. Hun har høy utdannelse og faren hennes er advokat. Hun er en ressurssterk kvinne i 20 årene mens mannen er i 40 årene, noe som er ganske vanlig i Russland. Uten at det har noe med diskriminering eller økonomi å gjøre. Mannen er flott og attraktiv han også og kunne godt fått seg en norsk dame. Men så ble han istedet forelsker i en ung kvinne fra Sibir...fordi kjærligheten spør ikke etter alder eller hvilket land du kommer fra. Anonymkode: 00af0...054 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #14 Skrevet 21. juli 2017 Beklager å måtte skrape i egoet ditt, som tydeligvis er svakt fra før av, siden du må lene deg på en tenkt ide om støtte fra alle menn, men du er ikke talsperson for alle menn. Anonymkode: 80b98...1c2 6
WubWub Skrevet 21. juli 2017 #15 Skrevet 21. juli 2017 21 minutter siden, Arcturus skrev: Middelklassen i Østeuropa rekker ikke vestlige arbeiderklasse til knærne. Her snakker vi relativ drøy fattigdom, totalt manglende utdanning (ihvertfall av kvalitet), liten innsikt, et begrenset verdensbilde, sosial ustabilitet eller lav sosioøkonomiske forhold. Vi er effekten av de betingelser vi er gitt. Det er derfor det er forskjell på klasser og derav hvorfor slike sosioøkonomiske mønstre er dønn stabile og forutsigbare. Dette vet vi, dette er det forsket solid på. Der det er forskjell internt i land er det enorme forskjeller mellom land, og spesielt mellom vesten og gamle stater i tidligere Sovjetunionen. De har ikke hatt samme utvikling som oss som land, og det har konkrete ringvirkninger ned på individnivå. Joda, det finnes mange flotte kvinnfolk fra øst, men de dater IHVERTFALL ikke overvektige arbeiderklassemenn fra Norge. Man får det man fortjener. Alternativ kan det være en ide å se på mekanismene som ligger til grunne for denne utviklingstrenden. Teoretisk sett burde det være en for alle her til lands - allikevel velger stadig flere menn finne seg noen fra utlandet og da særs fra en knippe spesifikke land, land hvor kjernefamilien fremdeles eksisterer. For å nevne et populært land; Filippinene. Kvinner fra dette landet er ofte svært kristne, selvdrevne, hardtarbeidende og familieorienterte. At de som oftest ikke har tilsvarende utdanning som norske kvinner er det ikke til å legge skjul på ; men det er kanskje heller ikke akademiske prestasjoner menn primært går etter når de søker seg ei kone - det har ihvertfall ikke vært slik historisk sett ei heller her til lands. Norske forhold og selve kjernefamilien har over lang tid blitt svekket - det blir sjeldnere og sjeldnere at mor og far "lever lykkelige i alle sine dager", kravene blir større og terskelen for brudd blir lavere. Det er ikke uvanlig for barn å oppleve at de har hatt opptil 5-10 forskjellige stefedre i løpet av oppveksten da mor går fra forhold til forhold i søken etter det perfekte forholdet som til alle tider skal være fylt med stormende lidenskap, bankende hjerter og fyrverkeri. Det kan være at menn føler på stress over de enorme forventningene som blir krevd innfridd , de kan føle på stress over ustabiliteten og uvissheten om å bli forlatt om man ikke lenger presterer 200%. Et eksempel; En hardarbeidende mann som jobber på en fabrikk, han er ikke rik man han er heller ikke fattig. Han har ei samboer han har levd med i 2 år, de har det fint sammen. En dag dør en av mannens nærmeste, han kjører seg en tur for å lufte tankene og sorgen sin; i et ukonsentrert øyeblikk havner han i en bilulykke og begge bilene blir totalvraket men ingen personlige personskader. Mannen får så store erstatningskrav og han sykemelder seg da han faller i en dyp depresjon - etter 1 måned gjør dama hans det slutt med begrunnelsen "siste måneden her har slitt på meg, det har ikke vært noe lidenskap i forholdet og jeg har mistet respekten for deg siden du fremstår så stakkarslig" så drar hun. Dette er umenneskelige krav som svært få kan innfri. En vanskelig periode på 1 måned kan være spikeren i kisten for mannen. En tanke jeg da sitter med er ; Kanskje de ikke vil ha en så ustabil og krevende hverdag på hjemmefronten. Med ei fra Fillippinene så vet du sånn ca hva man får ; Ei svært kristen kvinne som vil være der livet ut og som setter lojalitet og familie foran alt. I deres kultur så vanærer man hele storfamilien om man forlater sin mann, det er da nærliggende å tenke seg dithen at de ikke krever stormende fyrverkeri og storm forelske hver dag, år ut og dag inn. For de jeg har pratet med fra dette landet så holder det med tanken om at man har hverandre , tak over hodet,mat i magen og at barna er friske og velstelte. Det enkleste er ofte det beste sies det. Ting trenger ikke bli mer komplisert enn det trenger bli.
Teethgrinding Skrevet 21. juli 2017 #16 Skrevet 21. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du generaliserer veldig og tar feil. Jeg kjenner et flott par der mannen er gift med ei fantastisk kjekk dame fra Sibir. Hun har høy utdannelse og faren hennes er advokat. Hun er en ressurssterk kvinne i 20 årene mens mannen er i 40 årene, noe som er ganske vanlig i Russland. Uten at det har noe med diskriminering eller økonomi å gjøre. Mannen er flott og attraktiv han også og kunne godt fått seg en norsk dame. Men så ble han istedet forelsker i en ung kvinne fra Sibir...fordi kjærligheten spør ikke etter alder eller hvilket land du kommer fra. Anonymkode: 00af0...054 Det ligger i generalitetens natur at den er nettopp generell. Det er ikke noen legitim kritikk å si at du "generaliserer". Det er et KG-argument som ikke betyr noen ting. Skjerpings. Når det gjelder hvorvidt det generelle postulatet mitt er ugyldig mener jeg du tar feil. Jeg har rett, og jeg kan backe det vitenskapelig. Du kjenner én mann, som er gift med en oppegående dame fra Sibir. Det forteller oss absolutt ingenting om de generelle sosioøkonomiske trekkene i hvem som gifter seg med hvem på tvers av landegrenser - og hvorfor. I det hele tatt er hele innspillet ditt bortimot verdiløst i å analysere hvorfor et økende antall menn leter etter koner i Øst-Europa. WubWub har en interessant verdi-teori, der ønsket om kjernefamilien er utslagsgivende. Jeg tror Wub tar feil i sin hypotese. Jeg tror likestilling og kvinners økte rettigheter har hatt en betydelig reduksjon av mannens makt i parforhold og familiestrukturer, på godt og vondt. Ja, Wub har nok rett i at det er en uheldig og uintendert effekt av likestilling at kvinner ender opp med en parade av stefedre og ustabile familiestrukturer. De konservative har antakeligvis rett i at den mest værharde familiestrukturen er den klassiske kjernefamilien med en religiøs mor og far og som holder sammen og pumper ut unger. I modernitetens utvikling, fra fellesskap til egosamfunnet, ligger det en endring som øker rettigheter og individuell frihet, men har en eroderende effekt på samhold, sosiale møteplasser, familiestrukturer og økonomisk langtidsplanlegging. At frihet og rettigheter kan fordre ustabilitet er et tankekors som jeg tror de færreste egentlig filosoferer nok over. Disse større samfunnendringene har en effekt på individuelt nivå. Det har en effekt for Ola som ikke lengre har fast jobb på fabrikk, en relativt godt ansett fast jobb for 50 år siden. Idag er Ola kanskje uten fast ansettelse og høyere utdanning. Grei lønn, men mangler sosial kapital. Kvinnene ser ham ikke lengre som en spesielt aktuell mann. De har sine egne kjepphester, sine egne drømmer å følge. Mannen passer ikke inn. Derfor må han se ut mot andre verdensdeler der kvinnene er mer ufrie, mer religiøse, har lavere sosioøkonomisk status, rett og slett fordi han har mistet makt - et grunnleggende (dog uromantisk) fundament i enhver relasjon. Å hevde at Ola i 2017 velger seg kone fra Fillipinene fordi han simpelthen elsker asiatere, eller Nadjoska fra Sibir fordi han digger russere, er grenseløst naivt. Jeg tror enhver som argumenterer for kjærlighetsperspektivet her har det man så pent kaller "vikarierende argumenter" for tap av makt. 10
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #17 Skrevet 21. juli 2017 3 timer siden, Arcturus skrev: Det ligger i generalitetens natur at den er nettopp generell. Det er ikke noen legitim kritikk å si at du "generaliserer". Det er et KG-argument som ikke betyr noen ting. Skjerpings. Når det gjelder hvorvidt det generelle postulatet mitt er ugyldig mener jeg du tar feil. Jeg har rett, og jeg kan backe det vitenskapelig. Du kjenner én mann, som er gift med en oppegående dame fra Sibir. Det forteller oss absolutt ingenting om de generelle sosioøkonomiske trekkene i hvem som gifter seg med hvem på tvers av landegrenser - og hvorfor. I det hele tatt er hele innspillet ditt bortimot verdiløst i å analysere hvorfor et økende antall menn leter etter koner i Øst-Europa. WubWub har en interessant verdi-teori, der ønsket om kjernefamilien er utslagsgivende. Jeg tror Wub tar feil i sin hypotese. Jeg tror likestilling og kvinners økte rettigheter har hatt en betydelig reduksjon av mannens makt i parforhold og familiestrukturer, på godt og vondt. Ja, Wub har nok rett i at det er en uheldig og uintendert effekt av likestilling at kvinner ender opp med en parade av stefedre og ustabile familiestrukturer. De konservative har antakeligvis rett i at den mest værharde familiestrukturen er den klassiske kjernefamilien med en religiøs mor og far og som holder sammen og pumper ut unger. I modernitetens utvikling, fra fellesskap til egosamfunnet, ligger det en endring som øker rettigheter og individuell frihet, men har en eroderende effekt på samhold, sosiale møteplasser, familiestrukturer og økonomisk langtidsplanlegging. At frihet og rettigheter kan fordre ustabilitet er et tankekors som jeg tror de færreste egentlig filosoferer nok over. Disse større samfunnendringene har en effekt på individuelt nivå. Det har en effekt for Ola som ikke lengre har fast jobb på fabrikk, en relativt godt ansett fast jobb for 50 år siden. Idag er Ola kanskje uten fast ansettelse og høyere utdanning. Grei lønn, men mangler sosial kapital. Kvinnene ser ham ikke lengre som en spesielt aktuell mann. De har sine egne kjepphester, sine egne drømmer å følge. Mannen passer ikke inn. Derfor må han se ut mot andre verdensdeler der kvinnene er mer ufrie, mer religiøse, har lavere sosioøkonomisk status, rett og slett fordi han har mistet makt - et grunnleggende (dog uromantisk) fundament i enhver relasjon. Å hevde at Ola i 2017 velger seg kone fra Fillipinene fordi han simpelthen elsker asiatere, eller Nadjoska fra Sibir fordi han digger russere, er grenseløst naivt. Jeg tror enhver som argumenterer for kjærlighetsperspektivet her har det man så pent kaller "vikarierende argumenter" for tap av makt. Ja, dette er sant. Kvinner i Norge er for selvstendige og passer ikke mannsjåvinstiske menn med ekle seksuelle preferanser (jo yngre jo bedre). Jeg er godt over 40, men blir sjekket opp av gutter 22+ , det morsomme er at menn 30-35 er ikke interessert. De vil gjerne ha noe som er 19+, forstå det de som kan (kansje siste krampetrekning)?Jeg har inntrykk av de fleste oppegående damer egentlig forakter menn, og vil helst være alene. Anonymkode: cb48f...871 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #18 Skrevet 21. juli 2017 Enig i at dama di er intelligent. Hun har deg rundt lillefingeren. Og viss hun når sitt mål, så ære være henne for at hun har holdt ut med en mann inegn andre vil ha i de årene. Fortsett å fortell deg selv at det er alle norske kvinner som er problemet og ikke deg selv. Hadde vi vert i samme situasjon som dama fra Øst-Europa ville vi nok hatt deg vi også. Anonymkode: d05a1...0bc 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #19 Skrevet 21. juli 2017 Jeg kjenner flere menn som har utseende med seg og god økonomi, som ikke bare har jevnaldrende og norske kjærester, men også eldre enn dem selv. De kan velge og vrake i damer, og syns tydeligvis ikke at unge, utenlandske damer er førstevalget. Så jeg blir ikke bekymret av slike tråder, om det er målet ditt Anonymkode: 76a3d...8bb 7
Duftavsommerregn Skrevet 21. juli 2017 #20 Skrevet 21. juli 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig vil menn som har passert 30 ha en yngre kvinne, hvis de kan. Slik har det vært siden tidenes morgen. Bare å se på menn som er rike, berømte, kjendiser osv. Det store flertallet av de har betydelig yngre kvinner, fordi de har muligheten. Det er jo ikke slik ! Om du da ikke tenker med andre ting en bare et hode. Yngre kvinner er i et helt annet stadie i livet, og det kan fort ende med et press om flere barn, som kanskje ikke passer i det hele tatt for en eldre mann, iallefall ikke ta sjansen på at det varer og at man kan bygge videre på det. Jeg ser etter helt andre ting, en kvinne som har samme verdier som meg, og er på omtrent samme sted i livet. For det bærer mot alderdommen med alle av oss, og da er det å finne noen man kan gjøre det sammen med, som er varig. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå