AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #1 Skrevet 20. juli 2017 Jeg lurer på: - Hva tenker du når noen sier de studerer jus? - Hva tenker du når noen sier de er advokater? - Blir du imponert? Hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: de8e3...1ce
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #2 Skrevet 20. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på: - Hva tenker du når noen sier de studerer jus? - Hva tenker du når noen sier de er advokater? - Blir du imponert? Hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: de8e3...1ce - At de skal bli advokat eller jurist - "Åja" - Nei. Det er en vanlig jobb Anonymkode: 70a74...5f6 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #3 Skrevet 20. juli 2017 Tenker egentlig ikke noe spesielt når jeg hører at noen studerer jus. Syns det er positivt at de tar utdannelse og betrakter det som en god vei å gå, på lik linje med mange andre studier. Jeg blir til en viss grad imponert når noen er advokater, da det betyr at de har gjort det godt innen sitt felt. Anonymkode: 2ed6e...677 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #4 Skrevet 20. juli 2017 Jeg tenker det samme som jeg gjør om de fleste andre yrker. Nei, jeg blir ikke imponert av en utdannelse/yrke. Anonymkode: 37a56...738 1
Gjest NotNaomi Skrevet 20. juli 2017 #5 Skrevet 20. juli 2017 Jeg er imponert over forsvarsadvokater. Jeg beundrer at de klarer å forsvare enkelte mennesker. Liker juss i det store og hele. Ikke noe lett studie.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #6 Skrevet 20. juli 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på: - Hva tenker du når noen sier de studerer jus? / - - at de enten skal bli jurister eller advokater- Hva tenker du når noen sier de er advokater?/ - - jeg tenker ikke så mye mer enn at det er fint noen ønsker seg den retningen også- Blir du imponert? Hvorfor/hvorfor ikke?/ - - tja, jeg synes det er flott at man ønsker ta utdanning, det er bra og vårt samfunn trenger absolutt gode advokater. Utover det blir jeg ikke mer imponert av den yrkesveien enn noen annen for å være ærlig. Anonymkode: de8e3...1ce Anonymkode: c8840...56f 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #7 Skrevet 20. juli 2017 De fleste jusstudentene jeg kjenner er ærlig talt ganske kjedelige folk. Regelryttere som få... Anonymkode: b135a...957 4
Horten Market Skrevet 20. juli 2017 #8 Skrevet 20. juli 2017 Det har etterhvert blitt ganske vanskelig å komme inn på masterstudiet i juss, så om det er dette du spør om, så tenker jeg at personen har jobbet mye for å komme inn. Her kan det være en arbeidsom person med ambisjoner. Advokat? Det er mange slags advokater. Mange av dem skriver regninger med gaffel (overfakturerer klientene). Advokatstanden har av denne grunn til dels dårlig rykte. Andre er idealister, og trekker inntrykket oppover. Så er det noen som er svært dyktige. Det er alltid beundringsverdig når noen er dyktige i jobben de gjør, uansett yrke. Dyktige mennesker imponerer meg. Jeg beundrer de som kommer inn på juss nå, men siden jeg har bedre karakterer selv og enda bedre utdannelse, så blir jeg ikke himmelfallen. Men det er altså bare fordi jeg er i samme kategori eller bedre selv. Man blir jo gjerne ikke så imponert over noen som presterer på samme nivå som en selv. Generelt er jurist og advokat vel ansette yrker, og tilhører høystatusyrkene sammen med f.eks. lege, tannlege og psykolog.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #9 Skrevet 20. juli 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på: - Hva tenker du når noen sier de studerer jus? - Hva tenker du når noen sier de er advokater? - Blir du imponert? Hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: de8e3...1ce -at du orker, hadde aldri klart motivere meg til en så teoretisk utdannelse med så mye karakterjag i så mange år. -fint for dem, det virker langt mer interresant enn å bare være jurist i alle fall. -nei, bryr meg ytterst lite om folks utdannelse og jus er også litt tørt for det meste og stort sett kan jo ikke f.eks advokater som har faktisk spennende saker snakke om sakene uansett. Anonymkode: de946...314 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #10 Skrevet 20. juli 2017 Jeg synes jus er kjempespennende, og skulle gjerne ha studert det selv men jeg passer ikke til å være advokat så derfor har jeg valgt noe annet. Er nok også litt skada av å ha sett for mye suits, good wife etc så synes advokater er sexy Advokater gjør en kjempeviktig jobb, men vil ikke si det har like høy status som lege, tannlege og dyrlege - MEN om jeg skulle velge framtidig mann bare utifra yrke hadde det blitt advokat Anonymkode: f0ce1...7f1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #11 Skrevet 20. juli 2017 Jeg blir imponert fordi det er et ganske vanskelig studie å komme inn på, og et ganske vanskelig studie å fullføre. Har selv studert jus Anonymkode: 23d3f...1f5 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #12 Skrevet 21. juli 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på: - Hva tenker du når noen sier de studerer jus? - Hva tenker du når noen sier de er advokater? - Blir du imponert? Hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: de8e3...1ce 1. Ikke så mye, siden jeg studerer jus selv, og er vant til jusstudenter. 2. Jeg håper de har egenskapene til å være en god advokat, og ikke bare gled inn i familiefirmaet, som en del gjør. 3. Jeg blir imponert over noen jurister som har hatt/har veldig sterke prinsipper og klar rettferdighetssans, det er det ikke alle som har. Anonymkode: f8f62...6cc
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #13 Skrevet 21. juli 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på: - Hva tenker du når noen sier de studerer jus? - Hva tenker du når noen sier de er advokater? - Blir du imponert? Hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: de8e3...1ce - at de skal bli advokat eller jurist - at de har gjort det bra innen sitt felt - ja. Det studier krever enormt mye lesing og innsats. I tillegg er det høyt snitt for å komme inn. De må ha gjort det bra på videregående. Anonymkode: 75609...cfb 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #14 Skrevet 21. juli 2017 Jeg tenker så kjekt at de har mulighet til å utdanne seg til det de har lyst til. Uansett hvilken studie de går på. Anonymkode: aa98d...f6a
schwifty Skrevet 21. juli 2017 #15 Skrevet 21. juli 2017 Tenker først og fremst på Putin, siden han ville bli med i KGB og oppsøkte de. "Nei det er vi som oppsøker deg." Men han fikk tips om å studere juss.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #16 Skrevet 21. juli 2017 Tenker at jeg er glad jeg selv sluttet på jussen i Oslo - Aldri hatt det verre noensinne. Men ønsker andre selvfølgelig lykke til! Anonymkode: 1ba23...cb0 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #17 Skrevet 21. juli 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på: - Hva tenker du når noen sier de studerer jus? - Hva tenker du når noen sier de er advokater? - Blir du imponert? Hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: de8e3...1ce - synes det høres spennende ut. Lekte litt med tanken men tror det blir for teoretisk for meg og jeg har ikke karakterene. Og så synes jeg det virker som et litt sånn "snobbete" studie.. ikke helt mitt miljø, tror ikke jobben er for meg, men synes fagfeltet virker interessant! - tjaa litt det samme som hvis de studerer jus - ja,blir imponert siden det krever høyt snitt og er kjent for å være et tøft studie og. Føler og det er for de som er litt "skarpe" og og liker å tenke og bryne seg, ikke bare pugghester. Beundrer i alle fall de advokatene og juristene som er litt offentlige, uttaler seg om saker og har sterke meninger. Studerer innen helse nå men kunne tenkt meg å ta noen emner med helsejus eller noe, har ikke sett så mye på det men Anonymkode: 3d804...494
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #18 Skrevet 21. juli 2017 Tenker vel ikke så mye, om verken de som studerer, og de som er advokater. Og nå er det som i alle yrker, man finner elendige advokater, og man finner fantastiske advokater. Er det en svært dyktig advokat, så kan jeg bli imponert. Jeg har selv en årsenhet med jus, og en bachelor innen helse. Og jeg syntes jus fagene, var enklere en helse fagene. Anonymkode: 72d57...bf8
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #19 Skrevet 21. juli 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker vel ikke så mye, om verken de som studerer, og de som er advokater. Og nå er det som i alle yrker, man finner elendige advokater, og man finner fantastiske advokater. Er det en svært dyktig advokat, så kan jeg bli imponert. Jeg har selv en årsenhet med jus, og en bachelor innen helse. Og jeg syntes jus fagene, var enklere en helse fagene. Anonymkode: 72d57...bf8 Bruker du begge deler i jobben din? kan jeg spørre hva du jobber med? Anonymkode: 3d804...494
Invicta Skrevet 21. juli 2017 #20 Skrevet 21. juli 2017 Jeg tenker at det høres utrolig kjedelig ut, men du får sikkert bra lønn når du er ferdig. Jeg tenker ikke noe spesielt om advokater, kanskje unntatt et eller annet juridisk spørsmål jeg har lurt på og som vedkommende garantert ikke kan svare på. Nei, jeg blir ikke imponert, blir generelt ikke imponert over utdannelse. Jeg blir mer imponert over ting man gjør i kraft av utdannelsen sin, i så fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå