Gå til innhold

120 eller 140 seng

Gjest haze

Anbefalte innlegg

Har en liten studenthybel på rundt 25 kvadrat inkludert et lite bad og kjøkkenkrok. Har fra nå av en 105 seng, og jeg skal kjøpe meg en større seng for å få plass til overnattingsgjester. Er usikker på om jeg skal gå for 120 eller 140, med tanke på at jeg har lite plass i utgangspunktet. har sovet 2 i 105 sengen og det var helt krise trangt, måtte holde meg fast for å ikke falle ut :vetikke:. Så tror egentlig 120 kan bli for lite, spesielt om det er venninnebesøk og ikke besøk av en kjæreste. Har sovet i 120 seng med noen tidligere, men det er noen år siden så husker ikke hvordan det var. 

Nå har jeg sengen langs veggen, men tenker å sette den slik isteden (som vist på bildet) for å skape mer gulvplass siden hybelen er mer avlang enn bred. Så 20 cm til eller fra har vel ikke så mye å si. Rent størrelsesmessig er min hybel ganske lik som på bildet. 
Er ikke et bilde av min hybel, men et bilde jeg har funnet på nett

Skjermbilde_2017-07-16_kl._23_56_55.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ville helt klart valgt 140 seng. Jeg har det nå, og det er god plass til 2 personer i den. Jeg er noen ganger på besøk hos noen, hvor jeg og sønnen min på 9 år, må ligge i 120 seng. Og selv om sønnen min er veldig slank. Så synes jeg det er trangt og ubehagelig.

Anonymkode: 9f1a2...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

140 hvis du har planer om å ha den senga noen år. Du blir lei av 120, trust me.

Anonymkode: a28c4...9b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville aldri i livet sovet i en 120 seng med andre enn kjæresten. Det er alt for trangt. 140 er minimum for deling.

Anonymkode: cf168...44c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Delte 120 med kjæreste i mange år, følte aldri noe plassmangel da. Vi hadde dobbeldyne. Å dele en 120 med en venn og to dyner blir ganske trangt og ubehagelig, men det går jo. Har selv 120 nå som singel, og bor på en slik ettroms som deg. Føler jeg har kjempegod plass alene, samtidig som at senga ikke tar så stor plass.

Fint bilde forresten, det går i inspirasjonsmappa mi :)

Anonymkode: 6a182...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og samboer har 140 seng og jeg føler vi har masse plass. 

Søsteren min har 120 seng, og det fungerer fint å sove 2 stk oppi der også. Det har vi gjort flere ganger, med en dyne hver. 

Anonymkode: ea406...b9f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

Det har gått fint med 120 seng med kjæreste (har 160 nå) men skjønner du vil ha bredere hvis venner sover over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

120 er alt for trangt hvis du får litt klaus av å ligge hud mot hud (det gjør jeg). Ville gått for 140 om det er plass - da kan du jo beholde den noen år også, om du skal flytte til en større plass etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville aldri i livet sovet i en 120 seng med andre enn kjæresten. Det er alt for trangt. 140 er minimum for deling.

Anonymkode: cf168...44c

Dette - 120 går bra å dele med kjæresten (i alle fall når du er nyforelsket), men blir litt for trangt å dele med noen som bare er venner. 

Alternativet, om 140 blir for stort for rommet, er å kjøpe en 120-seng til deg selv og "spesielle" gjester, og sovesofa til venner og familie på besøk. 

Anonymkode: a561a...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

120 er lite til 2. Hadde det og sov to i den en laang stund, men den blir litt liten. 

Har 150 på 2 nå og det er greit nok. Skulle gjerne hatt større også. 

Anonymkode: 2e678...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du den fordi du skal ha overnattingsgjester (og 20cm ikke har noe å si) er 140 valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, ekkoet skrev:

Kjøper du den fordi du skal ha overnattingsgjester (og 20cm ikke har noe å si) er 140 valget.

Kjøper den fordi den som sto der fra før av er gammel og jeg får vondt i ryggen av den. Den er for myk, ligger med knekk i ryggen liksom. I tillegg vil jeg ha en seng for venninnebesøk. Har flere som skal reise fra hjembyen min og besøke meg ila året og synes det blir så rotete og tungvindt med en luftmadrass 

problemet mitt er at jeg har en ovn under vinduet slik som på bildet, som blir i veien dersom jeg kjøper større seng og skal ha den inntil vinduet, så må måle og finne noen løsninger. Vil helst ikke at sengen tar borti ovnen. Brannfarlig 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...