Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Det har seg sånn at jeg har kommet inn på en utdanning jeg virkelig vil gå på. Problemet er at studiet anbefaler (så å si nødvendig) en hel rekke med dyrt utstyr, som Mac og lignende. Jeg har ingen mulighet til å dekke dette selv, og vet dermed ikke hva jeg skal gjøre. Må jeg gi opp hele utdanningen? Fins det noen løsninger?

Anonymkode: 98401...2df

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Elkjøp hadde en avtale med rente-og avdragsfritt uten gebyr i 6 mnd på min Mac. Jeg satte opp budsjett slik at jeg var 100% sikker på at jeg kunne betale før 6 mnd👌

Anonymkode: 4005c...3e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Det har seg sånn at jeg har kommet inn på en utdanning jeg virkelig vil gå på. Problemet er at studiet anbefaler (så å si nødvendig) en hel rekke med dyrt utstyr, som Mac og lignende. Jeg har ingen mulighet til å dekke dette selv, og vet dermed ikke hva jeg skal gjøre. Må jeg gi opp hele utdanningen? Fins det noen løsninger?

Skaffe deg en jobb? Evt en jobb nummer 2 om du alt har en fra før?

Anonymkode: 2f58a...d98

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med studiestedet og hør om de har noe pakketilbud eller lignende som du kan benytte deg av, og ta opp lån og stipend fra lånekassen. 

Anonymkode: 33cfe...a1f

Gjest degameros
Skrevet

Du få jo stipend fra lånekassen, første mnd får du 20 tusen kr, det burde være nok til å dekke utgiftene? Også, du trenger ikke mac pc hvis programmet du skal brukes finnes på Window PC. Window PC er billigere og har storsett samme hastighet (raskere faktisk) som mac pcer. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Hvorfor har du "ingen mulighet til å dekke dette selv"? Du skal vel ta studielån som alle andre, og evt stipend?

Man søker da om stort nok studielån til å dekke det man trenger til studiet og livsopphold underveis, og så har man (helst) en eller to deltidsjobber ved siden av studiene.

Anonymkode: 6f00e...b46

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilket studie krever mac? Høres jo helt tullete ut, veldig mange som aldri vil ha mac og som foretrekker pc på alle måter.

Anonymkode: 15cd3...8e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket studie krever mac? Høres jo helt tullete ut, veldig mange som aldri vil ha mac og som foretrekker pc på alle måter.

Grafisk design, feks?

Anonymkode: f764f...fb4

AnonymBruker
Skrevet

Grafisk design, feks?

Anonymkode: f764f...fb4

Finnes ingen spesiell grunn til å kjøpe en Mac der fremfor en vanlig PC.

Anonymkode: e7fa1...9df

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes ingen spesiell grunn til å kjøpe en Mac der fremfor en vanlig PC.

Anonymkode: e7fa1...9df

Software som bare er tilgjengelig for macOS f.eks, så jo, det finnes en spesiell grunn. Man har jo alternativer til dette for Windows som kanskje kan fungere. Er du sikker på at det  være en macbook, TS?

AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Grafisk design, feks?

Det trenger ikke mac i det hele tatt, jobbet med det i mange år og alltid hatt pc.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, KvinneMannen skrev:

Software som bare er tilgjengelig for macOS f.eks, så jo, det finnes en spesiell grunn. Man har jo alternativer til dette for Windows som kanskje kan fungere. Er du sikker på at det  være en macbook, TS?

Det er da ingen studiesteder der man må ha macOS programvare. Om noe er det Windows. 

Her må TS ha misforstått noe. 

Anonymkode: 90779...d97

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ingen studiesteder der man må ha macOS programvare. Om noe er det Windows. 

Her må TS ha misforstått noe. 

På LDH brukes det bare Mac.

Anonymkode: e6a74...f71

AnonymBruker
Skrevet

På LDH brukes det bare Mac.

Anonymkode: e6a74...f71

Haha, nei. Man kan også ha vanlig PC. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...