Gå til innhold

Fase ut "forholdet" med eksen ved å ha sporadisk kontakt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så lenge siden det ble slutt med kjæresten gjennom mer enn tre år. Vi er begge ærlige på at vi fortsatt har følelser for hverandre, men at personlighetene våre krasjer. 

Vi har nå blitt enige om å ha sporadisk kontakt- først og fremst gjennom telefon. Først ble jeg veldig glad, men nå er jeg litt mer usikker. Merker jo at jeg lengter etter ham når jeg tekster med han. Er dette noe som vil gå over? Om vi bare har kontakt via telefon vil vi til slutt gå tom for ting å prate om og da vil også kontakten dø naturlig ut? 

Er redd at jeg blir svak og er villig til å glemme det negative og gå tilbake til det gamle om jeg møter han. 

Om kontakten via telefon består over lengre tid (flere måneder) og ingen av oss mister følelsene, kan det da være aktuelt å møtes? Det må jo isåfall være et tegn på at vi ikke er så ulike og så ille for hverandre allikevel? 

Anonymkode: 40e64...692

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det bringer nok mer trøbbel enn godt. Når man fremdeles har følelser så må man nesten ta et valg: enten så satser vi 100% på å få det til å funke med hverandre, eller så satser vi 100% på å komme over hverandre, dvs. null kontakt. 

Hva gjør du når han begynner å treffe andre, og dere fremdeles er i kontakt med hverandre? Oppskriften på å dra ut kjærlighetssorgen i det uendelige, spør du meg. 

Anonymkode: 6145e...c67

• Liker 1
Skrevet

Kutt all kontakt. Alt annet vil bare være ødeleggende om du ønsker å gå videre med livet ditt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er litt usikker på hva jeg mener er riktig. Men de aller fleste gangene har det beste vært for meg ; kutt ut alle kontakt. Men i noen tilfeller har det hjelpt med en gradvis bekreftelse fra ham; han vil ikke ha meg tilbake. Dette er det jeg personlig har opplevd.

Derimot kan sporadisk kontakt også gjøre at du alltid har ett håp om at dere skal løse alt og gå tilbake. Og det vil jo ikke føre til så mye godt. Da blir det som noen sier; enten gi 100 prosent på å bli sammen eller 100 prosent på at det skal bli slutt. 

Samtidig tenker jeg at ett brudd ofte handler om sorg av å miste noen i livet sitt. Slik at det kan være veldig vanskelig når konatten blir totalt brutt. Slik at kontakt kan hjelpe. Men da mener jeg at du må være sterk nok til å ikke ville gå tilbake til trygge omgivelser, og at kontakten må bli mindre og mindre. Slik at dere begge må bli enig om at dere skal ha kontakt som avtar og at dere ikke skal gå tilbake til hverandre i svake tider.  

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Sofie31 skrev:

Jeg er litt usikker på hva jeg mener er riktig. Men de aller fleste gangene har det beste vært for meg ; kutt ut alle kontakt. Men i noen tilfeller har det hjelpt med en gradvis bekreftelse fra ham; han vil ikke ha meg tilbake. Dette er det jeg personlig har opplevd.

Derimot kan sporadisk kontakt også gjøre at du alltid har ett håp om at dere skal løse alt og gå tilbake. Og det vil jo ikke føre til så mye godt. Da blir det som noen sier; enten gi 100 prosent på å bli sammen eller 100 prosent på at det skal bli slutt. 

Samtidig tenker jeg at ett brudd ofte handler om sorg av å miste noen i livet sitt. Slik at det kan være veldig vanskelig når konatten blir totalt brutt. Slik at kontakt kan hjelpe. Men da mener jeg at du må være sterk nok til å ikke ville gå tilbake til trygge omgivelser, og at kontakten må bli mindre og mindre. Slik at dere begge må bli enig om at dere skal ha kontakt som avtar og at dere ikke skal gå tilbake til hverandre i svake tider.  

Takk for utfyllende svar. Jeg er som sagt usikker, men angrer egentlig litt på at jeg spurte her ettersom jeg tenker at det egentlig er veldig individuelt. Og etter å ha bearbeidet avgjørelsen om sporadisk kontakt, føles det riktig. Vi er begge klar over hva som ikke funket i forholdet og at (relativt store) endringer må skje om vi eventuelt skal kunne bli kjærester igjen. 

Tanken på å kutte kontakten helt føles i hvertfall alt for hard og brutalt. 

Anonymkode: 40e64...692

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...