Gå til innhold

Kutte ut dessert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lurer på å kutte ut desserten, og bare ta kaker i stedet. Alle gjestene kommer til middag, så jeg ser i så fall for meg at vi tar kaffe og kake mens vi fortsatt sitter til bords. Vielsen er kl 15, og det er bare 5-10 min å gå til festlokalet derfra, så jeg regner med folk er der ca 16-16.15. Så blir det litt champagne og sånn, før vi vel setter oss til bords kl 17. Kaker rundt kl 19-20 da? Og så nattmat rundt midnatt? Høres ok ut, eller helt på trynet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det høres "helt på trynet" ut, men det er jo uvanlig. Hva har dere tenkt å gjøre resten av kvelden da? Prat, dans og underholdning fram til nattmaten?

Vi skal også ha alle gjestene til middag, og har middagen 17.00. Vi har planlagt forrett, hovedrett og dessert. Deretter blir det en pause hvor folk kan strekke på beina og prate sammen, mens hesteskobordet blir delt opp i mange småbord. Så blir det kaffe og kransekake. Deretter blir det musikk, dans og eventuelt underholdning, før vi tar bryllupskaka og de andre kakene + kaffe og frukt. Jeg ser dere har planlagt nattmat, og det har ikke vi, derfor synes vi det er greit å ta de fleste kakene såpass sent.

"Oppskriften" på kvelden fant jeg på www.dittbryllup.no

Skrevet

Synes det er en god ide jeg :-)

Vi hadde ikke dessert i vårt bryllup. Vi avsluttet måltidet med ost. Deretter var det litt tid for bestrekk og prat, så brudevals, og tilslutt bryllupskake. Vår kake var i 7 etg. Alle i sjokolade men med ulike fyll. Vi hadde kun bryllupskaken og hjemmelaget konfekt, og det holdt i massevis!!!!!!

Dessert i tillegg til dette syntes vi var overflødig, og måltidet ville trukket enda lengre ut. Bryllupsmiddager er gjerne lange nok, synes jeg!

Vår fantastiske bryllupskake fungerte som dessert hos oss, og det fikk vi KUN positive tilbakemeldinger på.

Skrevet
Jeg synes ikke det høres "helt på trynet" ut, men det er jo uvanlig. Hva har dere tenkt å gjøre resten av kvelden da? Prat, dans og underholdning fram til nattmaten?

Vi skal også ha alle gjestene til middag, og har middagen 17.00. Vi har planlagt forrett, hovedrett og dessert. Deretter blir det en pause hvor folk kan strekke på beina og prate sammen, mens hesteskobordet blir delt opp i mange småbord. Så blir det kaffe og kransekake. Deretter blir det musikk, dans og eventuelt underholdning, før vi tar bryllupskaka og de andre kakene + kaffe og frukt. Jeg ser dere har planlagt nattmat, og det har ikke vi, derfor synes vi det er greit å ta de fleste kakene såpass sent.

"Oppskriften" på kvelden fant jeg på www.dittbryllup.no

Vi skal også ha en kveld noe alla det søndagsengel? skriver her...

Men det er kanskje en god løsning med kaken som dessert også...det er som seg hør og bør! Vår dag blir nokså lang, fordi vi har en tidlig vielse, så derfor har vi valgt å fordele det hele litt utover dagen og kvelden!

Skrevet

Tror folk synes det er greit å røre litt på seg mellom middag og kaker....og er det ikke vanlig at gjestene "står rundt" dere mens dere skjærer kaka?? Litt dumt at folk sitter v bordet da, eller hva??

Skrevet

Tror jeg heller ville droppet forretten enn desserten. :wink:

Skrevet

Takk for innspill! Vi skal ikke ha forrett siden vi skal ha tapas. Mulig vi går for den varianten med litt ost etterpå. Vi skal ha runde bord med ca ti på hvert, men vet ikke om de skal bli stående utover kvelden. Flyttes litt ut til sidene kanskje for å lage dansegulv? Ser det ikke som noe problem om alle reiser seg fra bordene for å se oss skjære kake, så forsyne seg med kake, og sette seg igjen. Skal diskutere litt med de som driver stedet der vi skal ha bryllupet, og med toastmasteren. Hun har vært forlover en del ganger, og gifter seg selv nå i mars. Men tar gjerne mot flere kommentarer!

Skrevet

Vi har tenkt på en veldig lignende løsning. Vi ønsker ikke at folk skal sitte for lenge til bords, så vi fant ut at det var greit å kutte enten forrett eller dessert.

Man blir jo uansett stappmett når man er i den typen selskap, så ofte står jo kakebordet nesten urørt.

Gjør det som passer best for dere!

Skrevet

Gjør det som passer dere best... Slett ingen dum løsning å kutte desserten :)

Skrevet

Vi skal ha buffet og har ikke engang vurdert å ha dessert i tillegg til kaker. Vi kommer vel til å sørge for ost/kjeks og noe frukt på buffeten slik at folk kan avslutte med det om de ønsker. Det blir lenge nok å sitte til bords uansett, og de fleste jeg kjenner synes det er ok med en pause mellom middag og evt. dessert (les: kaker) - siden man gjerne er så mett etter all maten er det behagelig å få reise seg og eventuellt få litt frisk luft før man skal spise noe mer.

Skrevet
Vi skal ha buffet og har ikke engang vurdert å ha dessert i tillegg til kaker. Vi kommer vel til å sørge for ost/kjeks og noe frukt på buffeten slik at folk kan avslutte med det om de ønsker. Det blir lenge nok å sitte til bords uansett' date=' og de fleste jeg kjenner synes det er ok med en pause mellom middag og evt. dessert (les: kaker) - siden man gjerne er så mett etter all maten er det behagelig å få reise seg og eventuellt få litt frisk luft før man skal spise noe mer.[/quote']

Signerer denne.

:)

Skrevet

Ser jo du har fått mye støtte på forslaget ditt her da, aprilbrud, så det er vel på tide at noen forsvarer desserten!?! :ler: Neida, men:

Jeg synes nemlig desserten er det beste! Jeg er ingen kakemoms og ville blitt skuffet om noen tok bort desserten og serverte kake i stedet. Ville heller droppet forreten (selv om jeg ser at du ikke skal ha det)

:-D

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du skal ha en tapasbuffet, så kan du vel ha litt ost, frukt og kanskje noe søtt på buffeten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...