Blackbird Skrevet 20. juli 2017 #1 Skrevet 20. juli 2017 Har en komplisert og voldelig eks-kjæreste som nå ikke vil helt innse at det er over. Han kontakter meg hundre ganger i uka og vil på død og liv treffes, noe jeg har sagt jeg ikke vil. Jeg kommuniserer minst mulig med han, holder meg til skriftlig og har kontakt med både politi og advokat. Han dukker nå opp der jeg er, på steder der han ikke naturlig oppholder seg. Jeg vet at han har gjort lignende tidligere mot eksen, og det var regelrett stalking. Jeg vet det finnes duppedingser man kan feste/legge i en bil som varsler når denne settes i bevegelse. Jeg har sjekket under bilen men ikke sett noe som skiller seg ut foreløpig. Er det noen som vet om det er mulig å sjekke dette på noe vis (feks "scanne" bilen elektronisk), eller om det er mulig her i norge å få tak i noe som evt vil jamme signalet? Hvilke fagpersoner kan en evt spørre om sånt?
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #2 Skrevet 20. juli 2017 Det er ikke lov til å jamme signaler siden det vil forstyrre for alle. Har ikke hørt om noen som søker etter slike ting i Norge. Det er vanskelig siden signalene er svake og ikke sendes kontinuerlig. Det enkleste i første omgang er å få et verksted til å se over den, de vet nok best hvor det er steder noe slikt kan gjemmes. I tillegg bør du vurdere om det kan være mobiltelefonen din som er infisert med noe. Jeg regner med at ikke du sier hvor du er på FB eller liknende sosiale medier. Hvis det er steder der du ofte er, kanskje til litt forutsigbare tider, så kan det være at han bare gjetter det også. Anonymkode: 145f7...d19 3
ajarRun Skrevet 20. juli 2017 #3 Skrevet 20. juli 2017 Masse kjørebøker som gjør sånt. Sjekk batteriet, og den derre komunkasjonsporten. 1
Gjest Overrasket Skrevet 20. juli 2017 #4 Skrevet 20. juli 2017 (endret) Kan være at han spionerer på deg via telefonen din. Jeg sier ikke det for å skremme deg, det bare slår meg at det er enklere å spore noen over smarttelefonen enn ved å putte en dings i bilen. Start med å slå av alle steds- og lokasjonstillatelser (ikke at det fjerner faren, men det reduserer faren) og se om han slutter å finne deg. Ellers har man en overvåkningens svar på ekkolodd som kan skanne for overvåkingsutstyr, men det aner jeg ikke hvem som gjør i Norge. Jeg hadde gått til politiet, lagt frem saken, og hørt om de har grunnleggende av-spioneringsutstyr. Endret 20. juli 2017 av Overrasket
MissPierce Skrevet 20. juli 2017 #5 Skrevet 20. juli 2017 Finnes mange typer sporings muligheter både på bil og mobilen. Vi har sporing på våre biler, og de er festet under dashbordet. Reagerer så fort bilen beveger seg. Få ett verksted til å sjekke for deg. Mobilen ville jeg ha nullstilt til fabrikk oppsett, og sjekk om han har koblet seg til Find my phone opplegget for din tlf. 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #6 Skrevet 20. juli 2017 Sjekk hva som er installert på telefonen din. Be om hjelp fra noen som kan det hvis du er usikker på hva noe er. Jeg tror det er mest sannsynlig at det er sporing der. Eller: Har du mulighet til å låne eller leie en annen bil noen uker? F.eks bytte bil med en venninne? Hvis han da slutter å dukke opp der du er, er det sannsynligvis sporing på bilen. Anonymkode: ba312...ec8 7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #7 Skrevet 20. juli 2017 Jeg har sporing via Defa warm up, på min bil. Den henger i frontruta. Anonymkode: fb945...c83 2
Blackbird Skrevet 20. juli 2017 Forfatter #8 Skrevet 20. juli 2017 (endret) Takk for svar alle sammen! Det er sannsynligvis ikke telefonen, denne har han ikke hatt tilgang til etter han smadret den forrige. (Han er heller ikke tilsynelatende teknisk på sånt, men hva vet vel jeg) I dag hadde jeg heller ikke med mobilen min der han dukket opp, og vi kjørte min venninnes bil (jeg ferierer hos henne), så trolig er det noe plassert i hennes. Han oppsøkte meg i hennes hus for noen dager siden og har egentlig hatt tilgang til den da den ikke står i garasje. Det er derfor jeg mistenker sporing på bilen. Endret 20. juli 2017 av Blackbird
Bakepulver Skrevet 20. juli 2017 #9 Skrevet 20. juli 2017 Ei venninne av meg fikk problemer med bilen for noen år siden og måtte levere den inn på verksted. Mannen hennes var i utlandet så hun måtte levere den selv. Verkestedet fant en chip som var festet på bilen. Hun ble overvåket av sin egen mann.... Jeg vil anbefale deg å levere inn bilen på verksted og få dem til å gå igjennom den. Du bør også sette telefonen din tilbake til fabrikkoppsett. 4
Ulla Ullsokk Skrevet 20. juli 2017 #10 Skrevet 20. juli 2017 10 minutter siden, Blackbird skrev: Takk for svar alle sammen! Det er sannsynligvis ikke telefonen, denne har han ikke hatt tilgang til etter han smadret den forrige. (Han er heller ikke tilsynelatende teknisk på sånt, men hva vet vel jeg) I dag hadde jeg heller ikke med mobilen min der han dukket opp, og vi kjørte min venninnes bil (jeg ferierer hos henne), så trolig er det noe plassert i hennes. Han oppsøkte meg i hennes hus for noen dager siden og har egentlig hatt tilgang til den da den ikke står i garasje. Det er derfor jeg mistenker sporing på bilen. Du mistenker at din venninnes bil også er tracket eller bare den? Hvordan vet han isåfall at du kjører med henne? 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #11 Skrevet 20. juli 2017 3 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev: Du mistenker at din venninnes bil også er tracket eller bare den? Hvordan vet han isåfall at du kjører med henne? Enig. Noe her er rart. Kan man kalle det paranoid? Men jeg tenker. Selv om du har fått ny tlf, så er det fullt mulig å spore den, tror jeg. Google har sporingstjenester, kanskje finnes andre muligheter også. Men jeg heller er teknisk smart. Du vil ha samme Google-konto. Samme tlf nr. Kanskje samme passord? Er han såpass kontrollerende som jeg har inntrykk av, så skal du ikke se bortifra at han kan hacke din konto med eller uten passord. Tror ikke det er altfor vanskelig. Anonymkode: 36945...9e9
Sirah Skrevet 20. juli 2017 #12 Skrevet 20. juli 2017 Man trenger ikke noe mer avansert enn snapchat for å spore noen. Det er mye mer sannsynlig at han gjør det enn å ha plassert noe i bilen til venninnen din. 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #13 Skrevet 20. juli 2017 22 minutter siden, Blackbird skrev: Takk for svar alle sammen! Det er sannsynligvis ikke telefonen, denne har han ikke hatt tilgang til etter han smadret den forrige. (Han er heller ikke tilsynelatende teknisk på sånt, men hva vet vel jeg) I dag hadde jeg heller ikke med mobilen min der han dukket opp, og vi kjørte min venninnes bil (jeg ferierer hos henne), så trolig er det noe plassert i hennes. Han oppsøkte meg i hennes hus for noen dager siden og har egentlig hatt tilgang til den da den ikke står i garasje. Det er derfor jeg mistenker sporing på bilen. Poster du bilder på Facebook og/ eller andre sosiale medier? Husk at informasjon om hvor bildet er tatt ligger i bildet såfremt du ikke har fjernet informasjonen. Han kan ha overvåket hvor du er gjennom å se hvor bildene dine er fotografert. Anonymkode: 713a6...d48
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #14 Skrevet 20. juli 2017 Han kan også ha sydd inn en chip i foret på veska di eller lommeboka di. Anonymkode: 713a6...d48
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #15 Skrevet 20. juli 2017 1 time siden, Blackbird skrev: Har en komplisert og voldelig eks-kjæreste som nå ikke vil helt innse at det er over. Han kontakter meg hundre ganger i uka og vil på død og liv treffes, noe jeg har sagt jeg ikke vil. Jeg kommuniserer minst mulig med han, holder meg til skriftlig og har kontakt med både politi og advokat. Han dukker nå opp der jeg er, på steder der han ikke naturlig oppholder seg. Jeg vet at han har gjort lignende tidligere mot eksen, og det var regelrett stalking. Jeg vet det finnes duppedingser man kan feste/legge i en bil som varsler når denne settes i bevegelse. Jeg har sjekket under bilen men ikke sett noe som skiller seg ut foreløpig. Er det noen som vet om det er mulig å sjekke dette på noe vis (feks "scanne" bilen elektronisk), eller om det er mulig her i norge å få tak i noe som evt vil jamme signalet? Hvilke fagpersoner kan en evt spørre om sånt? Har du kontakt med både advokat og politiet så får du vel nødvendig hjelp og veiledning hos dem? Anonymkode: dfd44...916 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #16 Skrevet 20. juli 2017 1 time siden, Blackbird skrev: Har en komplisert og voldelig eks-kjæreste som nå ikke vil helt innse at det er over. Han kontakter meg hundre ganger i uka og vil på død og liv treffes, noe jeg har sagt jeg ikke vil. Jeg kommuniserer minst mulig med han, holder meg til skriftlig og har kontakt med både politi og advokat. Han dukker nå opp der jeg er, på steder der han ikke naturlig oppholder seg. Jeg vet at han har gjort lignende tidligere mot eksen, og det var regelrett stalking. Jeg vet det finnes duppedingser man kan feste/legge i en bil som varsler når denne settes i bevegelse. Jeg har sjekket under bilen men ikke sett noe som skiller seg ut foreløpig. Er det noen som vet om det er mulig å sjekke dette på noe vis (feks "scanne" bilen elektronisk), eller om det er mulig her i norge å få tak i noe som evt vil jamme signalet? Hvilke fagpersoner kan en evt spørre om sånt? Kan du anmelde han, og ordne slik at han får besøksforbud og må holde seg x antall hundrede meter unna deg? Hør med Politiet om dette, og rådfør deg også med Politiet om andre tiltak som kan settes i verk, og kanskje Politiet kan gi deg råd om firma/ spesialister som kan hjelpe deg å finne ut om han sporer deg på en eller annen måte og om han har hacket dine kontoer. Anonymkode: 713a6...d48 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #17 Skrevet 20. juli 2017 Han kan ha instalert feks. find my iphone eller noe lignede tracking på mobilen din. Dette gjorde min x mot meg og han viste alltid hvor jeg var. Anonymkode: 4683a...91e 2
Blackbird Skrevet 20. juli 2017 Forfatter #18 Skrevet 20. juli 2017 Jeg er på besøk hos min venninne. Dette vet han fordi han oppsøkte boligen hennes og så noen av tingene mine. Bor langt fra han til vanlig. Det er mulig jeg undervurderer han ifht teknisk/elektronisk kunnskap. Men hadde ikke med min tlf i dag når han kom dit jeg var, og han har heller ikke hatt fysisk tilgang til denne noen gang. Han oppsøkte meg et sted jeg aldri har vært før og ikke et naturlig sted for han å være heller. Jeg har forøvrig ikke Snapchat og bruker Facebook lite, er også restriktiv ang. tagging på steder. Snakker med politi ang. alt dette i morgen. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #19 Skrevet 22. juli 2017 Selg/bytt det meste du pleier å ha med deg. Null problem å selge en bil og kjøpe ny, det samme gjelder telefon. Kjøp en ny på avbetaling feks. Slett alt av felles venner på Facebook som kan følge med på slikt for han. Anonymkode: d9261...be6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå