AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #1 Skrevet 20. juli 2017 Hei! Jeg har nettopp startet "opplæring" i ny jobb på et bofellesskap i Bergen. Jeg jobber også i butikk (men skal slutte her ettersom jeg ser etter en 100% stilling). Har jeg jobber har jeg 156 i timelønn + diverse tillegg på ettermiddag/helger. Så har jeg en del sprøsmål: 1. Jeg har jobbet som ekstravakt i snart tre år (ca. 1-3 vakter i uken, men jobber hver dag i sommerferien og ekstra rundt jul og selvfølgelig eller når det trengs). Vil dette telle om ansiennitet? 2. Hvor mye bør jeg forvente å få som timelønn i den nye jobben som assistent på bofellesskap? Hva har jeg egentlig rett på? 3. Jeg har kun mulighet til å jobbe til 1.januar for da skal jeg backpacke. Bør jeg spørre om en tilrettelagt kontrakt? Hvis ikke må jeg jo si opp allerede i september (3 måneder oppsigelses tid) 4. Jeg er veldig sjenert og "snill pike" så vet ikke helt hvordan jeg skal ta opp dette med at jeg faktisk trenger 80% stilling eller høyere ellers kan jeg ikke ta jobben + vil jo ha noen lunde lik lønn som nå. Er det noen tips for hvordan man går frem? Om det er noen andre tips dere har om sånt administrativ eller hvordan jeg skal tilpasse meg den nye jobben så setter jeg veldig pris på det også Anonymkode: 692a4...b1d
doremifa Skrevet 12. august 2017 #2 Skrevet 12. august 2017 Tenker at Mdet høres merkelig ut at du har 3 mnd oppsigelsestid hvis du kun arbeider som ekstravakt. Men du har ikke krav på permisjon fordi du skal backpacke, og det vil være god skikk å si i fra om dette i god tid når du vet det. Det kan være en ide å organisere seg og stille noen spørsmål til den lokale tiliitsvalgte, evnt, presentere dilemmaet med tilstrekkelig stillingsprosent direkte med arbeidsgiver før du tar valget videre, det er en ærlig sak og arbeidsgiver har sikkert vært borte i det tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå