Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hører stadig vekk om elever som er "straight A students" i USA mye oftere enn jeg hører om elever som går ut av norsk vgs med bare 6'ere. Er det fordi amerikanerne rett og slett er smartere eller er en A mindre uoppnåelig enn en 6'er?

Skulle egentlig ikke trodd det da de tar multiple choice-eksamener, men alt er mulig. En venninne av meg som akkurat kom hjem fra utveksling i Ohio som nesten straight A student, bortsett fra to B+ og hun var aldri et skolelys i Norge (snitt på kanskje 4.2)

hva er deres mening?

Anonymkode: 83879...e19

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hører folk stadig snakker om 4.0 grade point average og

Anonymkode: 83879...e19

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Det er også gjennomgående for norske elever som tar et utvekslingsår i USA. 

Anonymkode: 6a488...d24

Skrevet

Ja, svært mye er avkryssningsoppgaver. 

AnonymBruker
Skrevet

Som tidligere utvekslingsstudent i USA kan jeg si ja, det er mye lettere å få amerkansk A enn norsk 6 :P

Anonymkode: de5bc...449

Skrevet

På high school i USA er det vesentlig lettere å få A enn 6 ja. Man trenger bare 89% riktig for en A- som regel. Nå er hele skolesystemet i USA lagt opp til at man skal klare å gjøre det bra på prøver, i mye større grad enn at man faktisk skal lære noe også.

Skrevet

Det er mye lettere å få A i USA. Årsaken til dette er at skolene "konkurrerer" mer enn norske skoler. Om en skole hadde vært streng med karakterene, ville snittet blitt lavere, og skolen ville kunnet få rykte som en "dårlig" skole :)

Dessverre ser vi også tendenser til dette som følge av nasjonale prøver i Norge, hvor mange skoler jukser gjennom å la "svake" eller få slippe prøven, slik at skolen skal fremstå som best mulig for de som kun leser snittkarakterene :)

AnonymBruker
Skrevet

En jeg jobber med har bodd i USA, og studert der på høyere nivå (altså college). Hun har sagg at Amerikanere bokstavelig talt er mye dummere enn nordmenn, og at det er kjempelett å få A der uten å slite ræva av seg...

Anonymkode: 30f32...00d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...