AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #1 Skrevet 20. juli 2017 Hei! Er det noen her som har søkt på eller kommet inn på sosialt arbeid på VID i Oslo, i år, som kan fortelle meg hvordan poenggrensen ser ut? Planen var å gå der til neste år, da poenggrensen for 2016 var 41.4, men etter at grensen gikk opp fra 43.5 til 45.1 på UiA, er jeg redd den har gått veldig mye opp på VID også Vet at dette selvfølgelig kan endre seg mye til neste høst igjen, men det hjelper meg å føle at jeg har en viss ting å forholde meg til, enn så lenge. Jeg kan se poenggrensen på det jeg selv har kommet inn på eller står på venteliste på, men ikke andre studier enda. Så lurte på om noen har poenggrensen tilgjengelig og kan meddele den med meg Anonymkode: fa338...70e
Ripsbærbusk Skrevet 20. juli 2017 #2 Skrevet 20. juli 2017 Du finner poenggrensene til alle studiene i år her: https://www.samordnaopptak.no/arkiv/statistikk/17/poenggrenser_2017_2016.html
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #3 Skrevet 20. juli 2017 6 minutter siden, Ripsbærbusk skrev: Du finner poenggrensene til alle studiene i år her: https://www.samordnaopptak.no/arkiv/statistikk/17/poenggrenser_2017_2016.html Takk for svar! Ser det hadde gått opp en del der også ja Får hååpe det synker igjen til neste år Anonymkode: fa338...70e
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #4 Skrevet 20. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Ser det hadde gått opp en del der også ja Får hååpe det synker igjen til neste år Anonymkode: fa338...70e Ikke for å ødelegge forhåpningene dine, men det kommer til å fortsette å stige. Sosialt arbeid har blitt et av de mest populæreste studiene vi har, og da bryr gjerne folk seg ikke om hvor de søker - bare de kommer inn og får begynne på studiet. Det er lettere å få gode karakterer på videregående og som privatist nå i forhold til tidligere, som gjør at konkurransepoengene på høyere utdanning kommer til å stige mer og mer. Trist, men sant. Blant annet så har det studiet jeg søkte i år økt fra 42 i fjor til 44.3, det er en sinnsyk økning fra de tidligere årene. Anonymkode: 972fc...d50 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #5 Skrevet 20. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å ødelegge forhåpningene dine, men det kommer til å fortsette å stige. Sosialt arbeid har blitt et av de mest populæreste studiene vi har, og da bryr gjerne folk seg ikke om hvor de søker - bare de kommer inn og får begynne på studiet. Det er lettere å få gode karakterer på videregående og som privatist nå i forhold til tidligere, som gjør at konkurransepoengene på høyere utdanning kommer til å stige mer og mer. Trist, men sant. Blant annet så har det studiet jeg søkte i år økt fra 42 i fjor til 44.3, det er en sinnsyk økning fra de tidligere årene. Anonymkode: 972fc...d50 Typisk.. Prøver å kombinere kjæresteforhold med studier, men det blir tydeligvis en hardere oppgave enn først antatt Anonymkode: fa338...70e
Gjest degameros Skrevet 20. juli 2017 #6 Skrevet 20. juli 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å ødelegge forhåpningene dine, men det kommer til å fortsette å stige. Sosialt arbeid har blitt et av de mest populæreste studiene vi har, og da bryr gjerne folk seg ikke om hvor de søker - bare de kommer inn og får begynne på studiet. Det er lettere å få gode karakterer på videregående og som privatist nå i forhold til tidligere, som gjør at konkurransepoengene på høyere utdanning kommer til å stige mer og mer. Trist, men sant. Blant annet så har det studiet jeg søkte i år økt fra 42 i fjor til 44.3, det er en sinnsyk økning fra de tidligere årene. Anonymkode: 972fc...d50 Du vet det er sykt når sykepleier i Ålesund gikk fra 41.5 i 2014 til 45 i 2015. På tide at olje industrien få beina på plass igjen og alle slutter å søke sykepleier/sosial arbeid
Hollie Skrevet 20. juli 2017 #7 Skrevet 20. juli 2017 Samtidig gikk Vernepleie i Molde ned fra 45 til 43.2 i år.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #8 Skrevet 20. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Typisk.. Prøver å kombinere kjæresteforhold med studier, men det blir tydeligvis en hardere oppgave enn først antatt Anonymkode: fa338...70e Om du har en så krevende kjæreste ville jeg nok heller revurdert h*n enn studiet Anonymkode: 68d86...a2e 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #9 Skrevet 20. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om du har en så krevende kjæreste ville jeg nok heller revurdert h*n enn studiet Anonymkode: 68d86...a2e Haha, hæ? Jeg ønsker å flytte nær han, da jeg er lei av avstand. Ingen har skrevet ett ord her om krevende forhold. Anonymkode: fa338...70e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå